بستنی انبه
این بستنی ساده به 1 شب زمان نیاز دارد تا آماده شود و هیچ مرحله سختی ندارد که از درست کردن آن منصرف شوید. زمان آماده سازی: 10 دقیقه و زمان تهیه: 30 دقیقه برای این دسر بستنی خواهد بود.

مواد لازم بستنی انبه

  • هل خرد شده : 8 عدد 
  • شیر : 250 میلی لیتر 
  • شیر عسلی :400 گرم 
  • انبه خردشده : 800 گرم 
  • خامه : 300 میلی لیتر 
    میوه های استوایی به اندازه لازم برای سرو  

بستنی انبه

طرز تهیه بستنی انبه

ابتدا خامه ، شیر و هل را در ظرفی با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند. وقتی به نقطه جوش رسیدند آنها را از روی حرارت بردارید تا خنک شوند.

سپس انبه های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا کاملا پوره ای و یکدست شوند.

بعد از اینکه مخلوط خامه و شیر کاملا سرد شدند آنها را از صافی رد کنید تا هل داخل آن جدا شود.هل را روی صافی حتما با قاشق فشار دهید تا عصاره آن گرفته شود و داخل مواد ریخته شود.

سپس شیر عسلی را به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید و با هم زن برقی به مدت یک ربع آنقدر هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.بعد انبه های پوره شده را به آن اضافه کنید.

یک قالب مستطیلی دیواره دار به اندازه 21 در 11 سانتی متر انتخاب کنید و 2 لایه سلفون داخل آن بکشید ، به طوری که سلفون از قالب بیرون بیاید.

مخلوط به دست آمده را داخل قالب بریزید و با سلفون بیرون زده روی آن را ببندید. قالب را داخل فریزر قرار دهید تا مواد کاملا خودشان را بگیرند.

 هر وقت خواستید بستنی را سرو کنید 10 دقیقه قبل آن را از فریزر بیرون بیاورید و در ظرف مورد نظر بکشید و پلاستیک آن را در بیاورید و روی بستنی ها را با میوه های دلخواه تزیین کنید.

بستنی انبه

نکات تکمیلی در مورد بستنی انبه

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
بستنی انبه را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

بستنی انبه ، آموزش کامل و طرز تهیه خوشمزه بستنی انبه

4.539
این مطلب مفید بود ؟354
منبع : بخش آشپزی نمناک/ک.ک
برچسب : بستنی
وبگردی