سریال شهرزاد

سریال شهرزاد | سریال شهرزاد به جای فاطماگل

تاریخ انتشار : 14 تیر 1394کد مطلب : 17242زمان مطالعه : 6 دقیقه
مراسم رونمایی سریال شهرزاد شب گذشته دوازدهم تیر ماه با حضور بازیگران اصلی و عوامل آن در شهرک سینمایی غزالی که محل فیلمبرداری پروژه در این روزهاست برگزار شد.

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی 12 تیرماه با حضور عوامل و بازیگران این سریال برای نمایش در شبکه خانگی رونمایی شد.

مجموعه شهرزاد شب گذشته دوازدهم تیر ماه با حضور عوامل اصلی آن، تعدادی از خبرنگاران و همچنین جمعی از مخاطبان در شهرک سینمایی غزالی که محل فیلمبرداری پروژه در این روزهاست رونمایی شد و پس از آن مدعوین به صرف افطار پذیرایی شدند. علی نصیریان ، شهاب حسینی ، ترانه علیدوستی ، مصطفی زمانی ، پریناز ایزدیار ، امیرحسین رستمی و مهدی سلطانی ، سهیلا رضوی ، رامین ناصر نصیر ، گلاره عباسی و ... از جمله چهره هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
 
این مراسم ساعت 20 ، با اجرای شهرام شکیبا شروع شد. او ضمن خوشامدگویی به حضار، صحبت های خود را با تأکید بر اینکه شهرزاد اولین مجموعه بزرگ تاریخی است که در شبکه نمایش خانگی تولید می شود، آغاز کرد و خاطرنشان ساخت که تهیه آن به طور کامل بر عهده بخش خصوصی است.

بازیگران سریال شهرزاد

 بازیگران سریال شهرزاد

شکیبا همچنین با اعلام این نکته که پخش شهرزاد پس از فیلمبرداری کامل آن انجام می شود گفت:«این مجموعه خیال مخاطب را از این نظر که پایان بندی درستی برای آن در نظر گرفته اند راحت می کند و او می تواند آن را از ابتدا تا انتها تماشا کند، بدون اینکه در مورد با خبر شدن از آخر داستان، نگرانی داشته باشد.  این گفته او پیرو اتفاقی مطرح شد که در چند سال اخیر در شبکه نمایش خانگی رخ داد و در مواردی، به دلایل مختلف، پیش آمد که قسمت های پایانی برخی از مجموعه های نمایشی ساخته نشد و مخاطبی که آن را دنبال کرده بود سردرگم ماند و البته اعتمادش نیز سلب شد. شکیبا با اشاره به سابقه خوب حسن فتحی در ساخت سریال و اینکه او جمعی از بازیگران متعلق به نسل های گوناگون بازیگری را برای کار خود دعوت کرده، ابراز امیدواری کرد که با تماشای شهرزاد این اعتماد از دست رفته به مخاطب شبکه نمایش خانگی بازگردد.
در این مراسم، آنونس اصلی سریال شهرزاد برای اولین بار پخش شد.
 
حسن فتحی اولین کسی بود که سخنرانی کوتاه خود را آغاز کرد. او پس از سلام و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت:«پنج شش سالی است که با رسانه جدیدی به نام شبکه نمایش خانگی مواجه شده ایم و انصافا در این مدت کارنامه بدی را هم از آن شاهد نبوده ایم و سریال های متعددی با کیفیت های مختلف به مخاطب عرضه شده است. ما برای ساخت شهرزاد به عنوان یک اثر تاریخی، از دو سال قبل، تحقیقات و مطالعه را شروع کردیم و بعد وارد مرحله نگارش شدیم که با همراهی خوب نغمه ثمینی انجام شد. فیلمبرداری این اثر از هفت ماه قبل آغاز شده و تقریبا تا دو ماه دیگر هم ادامه خواهد داشت. من از همه همکارانم که در این مدت گروه را همراهی کرده اند متشکرم. تلاش همه آناندر بخش های مختلف بازیگری، فیلمبرداری، صدا، تدوین، تدارکات و ... انگیزه بالاتر مرا برای کار شکل می داد. واقعیت این است که ساخت سریال تاریخی کار ساده ای نیست و برای داشتن یک مجموعه خوب باید چند سال زمان صرف کرد. ما برای تولید یک اثر در خور شأن مخاطب و قابل اعتنا همه توان خود را گذاشتیم، زیرا می دانستیم ذائقه مخاطب بالا رفته است. من تولید این مجموعه را مرهون زحمت تک تک عوامل عنوان می کنم.»
 
علی نصیریان:شهرزاد براساس مستندات ساخته شده است
علی نصیریان
نصیریان با قرارگرفتن در پشت میکروفون ابتدا یاد علی حاتمی را گرامی داشت و گفت :«این جا (شهرک سینمایی غزالی) که حال و هوای لاله زار را دارد، مرا به یاد کسی می اندازد که بنیان گذاراینجا بود. خوب است در این جمعه ماه مبارک رمضان، یاد و خاطره او را گرامی بداریم و فاتحه ای برایش بفرستیم.»
این بازیگر قدیمی با اشاره به فیلمنامه شهرزاد آن را دارای قدرت درام نمایشی بالا و ساختار درست توصیف کرد و گفت:«این سریال بر اساس مستندات ساخته شده اما داستان آن تمام ویژگی های یک اثر جذاب نمایشی را داراست. مخاطب می تواند با تماشای این سریال گوشه ای از پشت صحنه واقعه 28 مرداد را تماشا کند. این کست پر و پیمان، کار خودش را کرده و من افتخار می کنم که در کنار این جوانان هستم. این بازیگران، سرمایه های این سینما هستند که می توانند جایگزین شایسته ای برای ما باشند.»
 
علی نصیریان در پایان گفت:«هنر ما علاوه بر حمایت مادی به حمایت های معنوی نیز احتیاج دارد و من از ورود سرمایه گذاران این پروژه به شبکه نمایش خانگی استقبال می کنم و مطمئنم شهرزاد در مرحله فروش هم بسیار موفق خواهد بود.»
 
امیرحسین رستمی نیز گفت:«آنچه را که لازم بود استاد نصیریان و آنچه را که کافی بود استاد سلطانی به زبان آوردند. من تنها از همه همکارانم به خاطر زحمتی که کشیدند تشکر می کنم.»
 
شهاب حسینی:این سریال به شان مخاطب احترام می گذارد
شهاب حسینی یکی دیگر از بازیگرانی بود که به صحبت با مردم پرداخت. حسینی گفت:«سریال شهرزاد در صدد است به شأن و منزلت مخاطب احترام بگذارد. شبکه نمایش خانگی نیز این پتانسیل را دارد که در خدمت فرهنگسازی برای کشور باشد. اقتباس از روی آثار ادبی اتفاق خوبی است که با شهرزاد صورت گرفته است. این فیلمنامه در ابتدا رمانی بوده که به قلم حسن فتحی به نگارش در آمده و بعد او تصمیم گرفته آن را به جلوی دوربین بیاورد، زیرا درام بسیار قدرتمندی داشته است. من از اینکه در این سریال زیر سایه علی نصیریان بودم خوشحالم. »
 شهاب حسینی و مصطفی زمانی
پریناز ایزدیار یکی دیگر از بازیگران شهرزاد نیز توضیح داد:«بلد نیستم سخنرانی کنم و تنها عنوان می کنم که این روزها در حال درس پس دادن و یاد گرفتن از بزرگان هستم. من همیشه منتظر به دست آوردن چنین فرصتی بودم و حالا از اینکه در چنین موقعیتی قرار گرفته ام خوشحالم. از حسن فتحی متشکرم که یک بار دیگر از من برای کار دعوت کرد.»
 
مصطفی زمانی:من تجربه بازی در یک سریال موفق را داشته ام
مصطفی زمانی نیز گفت:«من در کارنامه ام تجربه بازی در یک سریال موفق را داشتم و می خواستم این اتفاق را باز هم تکرار کنم. آقای فتحی به قدری برای کار خودش عشق دارد که هر بازیگری را برای همراهی مجاب می کند. او آبروی خود را برای سریالش خرج می کند.»
 
پیش بینی استقبال از سریال های ترکی را کرده بودیم
تهیه کننده و سرمایه گذاران شهرزاد از دیگر کسانی بودند که به صحبت با مردم پرداختند. سید هادی رضوی  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان یاد آورد شد:«این روزها در مرحله عبودیت ماه مبارک رمضان هستیم و از نگاه ما، این عبودیت به معنای عرض ارادت به مردم نیز هست، عرض ارادتی که با فراهم آوردن رضایت آنان کسب می شود و ما در این راستا قدم برداشته ایم.  جای یک پروژه فاخر خالی بود و حالا از اینکه هنرمندانی به ما اعتماد کرده اند تا چنین مجموعه ای ساخته شود خوشحالم و از آنان متشکرم. امیدوارم پس از این، سرمایه گذاران تازه ای تشویق شوند که در چنین بسترهایی گام بردارند. ما امیدواریم روزی برسد که مردم به جای اینکه برای دیدن سریال هایی مثل فاطما گل و ... اشتیاق داشته باشند، برای دیدن شهرزاد ذوق زده باشند. »
 
ترانه علیدوستی:شوق و استرس دارم
ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی ایفاگر نقش اول سریال شهرزاد گفت:« سریال شهرزاد اولین تجربه من در حیطه سریال است. در این 15 سالی که مشغول به کار هستم چنین تجربه ای نداشتم و حالا باید اقرار کنم که شوق و استرس دارم، ضمن اینکه تا امروز برای یک پروژه تاریخی جلوی دوربین حاضر نشده بودم. سریال تاریخی تا امروز در شبکه نمایش خانگی امتحانش را پس نداده، اما ما از بابت قصه خیال مان راحت است و دلیل کافی برای ریسک کردن پیدا کرده ایم. موفقیت ما به شیوه عرضه و پخش نیز ربط دارد و امیدوارم شهرزاد ، مقدمه ای برای سریال سازی در مدیوم شبکه نمایش خانگی باشد، آن هم سریال هایی با بهترین کیفیت، زیرا شما مخاطبان شایسته بهترین ها هستید.»
 
مجمموعه «شهرزاد» با نویسندگی حسن فتحی و نغمه ثمینی و با کارگردانی حسن فتحی این روزها در حال فیلمبرداری است و تا دو ماه دیگر این مرحله را به پایان می رساند. تدوین همزمان اثر در حال انجام است و از نیمه مرداد می توان این سریال را که بناست در شبکه نمایش خانگی عرضه شود از فروشگاه های معتبر سراسر کشور، تهیه کرد.

سریال شهرزاد ، سریال شهرزاد به جای فاطماگل

4.612
این مطلب مفید بود ؟111
برگرفته از خبرآنلاین - / ک
وبگردی