پاک کردن برچسب از روی شیشه

بهترین روش پاک کردن لیبل و برچسب از روی شیشه + آموزش

کد مطلب : 21416تعداد نظرات : 4 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
باقی ماندن مقداری از لکه برچسب روی شیشه بسیار آزار دهنده است که در این مقابله شما را با آسانترین روش های پاک کردن برچسب از شیشه آشنا می کنیم.

چگونه برچسب ها را از روی شیشه و ظروف شیشه ای پاک کنیم ؟

 در اغلب موارد، برچسب ها از مواد چسبنده ساخته می شوند طوری که برای استفاده دوباره طراحی شده است. اما در برخی موارد، باقی مانده برچسب روی شیشه ها می تواند حالت ناخوشایند برجای بگذارد، اما با به کارگیری برخی ترفندها و آب گرم و ساییدن می توانید براحتی برچسب ها را پاک کنید .پاک کردن برچسب از روی شیشه را به چند طریق ممکن است ،فقط کافیست با مطالعه این بخش از رازهای خانه داری نمناک و داشتن کمی دقت شیشه ها را طوری تمیز کنید که آسیبی به آن وارد نشود.

پاک کردن برچسب از روی شیشه

تکنیک های ساده ولی موثر برای پاک کردن برچسب از روی شیشه

 کره بادام زمینی:

 شیشه کره بادام زمینی اغلب یکی از وسایلی است که در خانه ها دوباره مورد استفاده قرار می گیرد اما به طور شگفت انگیزی می توانید از همان کره بادام برای پاک کردن برچسب روی شیشه ها استفاده کنید زیرا محتوای چربی موجود در کره بادام زمینی می تواند به طور موثر چسب را پاک کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق از کره بادام زمینی را بردارید و لایه ضخیمی از آن را روی برچسب پهن کنید و یک ساعت بعد یا بیشتر آن را بسادگی با یک اسفنج یا یک تکه پارچه تمیز کنید.

سشوار :

استفاده از سشوار برای پاک کردن برچسب یکی از آسان ترین و سریع ترین راه هایی است که امروز به شما معرفی می کنیم. بر خلاف اصل ابتدایی، این مورد با گرم کردن چسب باعث می شود برچسب به راحتی جدا شود.

 پاک کردن برچسب از روی شیشه

کربنات سدیم بلورین:

اگر به دنبال یکی دیگر از ترفندهای پاک کردن برچسب از روی شیشه ها هستید کربنات سدیم را به شما معرفی می کنیم زیرا علاوه بر سادگی ، تمیز است و می توانید چسب چند شیشه را یک دفع پاک کنید فقط داخل سینک را با آب پر کنید، یک فنجان کربنات سدیم را به آن اضافه و بطری های شیشه ای را در آنجا بگذارید تا خیس شوند بعد از حدود نیم ساعت یا بیشتر، شما باید بتوانید بدون دردسر برچسب ها را جدا کنید.

مداد پاک کن :

بنظر کمی عجیب می رسد اما پاک کن معمولی می تواند چیزی باشد که بدون دردسر بااستفاده از مواد لاستیکی موجود در پاک کن به شما کمک خواهد کرد تا چسب روی شیشه را با کمی اصطکاک تمیز کنید.

جوش شیرین و روغن نارگیل:

حالا، ترکیب عالی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا برچسب های سخت را پاک کنید خمیر درست شده از جوش شیرین و روغن نارگیل می تواند آنقدر قوی باشد که حتی سرسخت ترین چسب ها را هم از بین ببرد.

روغن موجود در خمیر، چسب را تمیز می کند در حالی که جوش شیرین خراش را به چسب می دهد. بنابراین می توانید خمیر را بر روی برچسب قبل از خراشاندن به مدت نیم ساعت قرار دهید.

پاک کردن برچسب از روی شیشه

مایونز :

سس مایونز یکی دیگر ازموادی است که علاوه بر خوردن برای پاک کردن چسب ها مناسب بشمار می رود شاید باور کنید یا نه، اما محتوای روغن در مایونز به طرز شگفت آوری روی چسب موثر است.

مثل بقیه مواد خمیری که در این متن گفته شد شیشه ها را پس از نیم ساعت بشویید.

سرکه سفید:

سرکه سفید مایع دیگری است که می تواند به شما کمک کند از وضعیت های مشکل ساز برچسب خلاص شوید پارچه ای را در کمی سرکه خیس کنید و شیشه را بپوشانید ، بعد ازحدود سی دقیقه آن را به راحتی از پاک کنید.

تیغ :

کارایی تیغ را که معمولا در خانه ها در دسترس است نادیده نگیرید می توانید تیغ را در یک زاویه نگه دارید تا زیر برچسب قرار دهید و سپس آن را با دقت از بین ببرید . چنانچه در نمناک گفتهایم ممکن است مقداری چسب باقی بماند اما این می تواند با پاک کن یا هر روش دیگری که در متن ذکر شد، در نظر گرفته شود.

لاک پاکن :

اگر جدا کردن برچسب ها خیلی دشوار است ظرف را به مدت 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس برچسب را جدا کنید کمی جای آن باقی می ماند که می توانید با استفاده از لاک پاک کن که روی دستمال کاغذی یا پارچه زده اید روی آن به صورت دایره ای بزنید مواد شیمیایی موجود در لاک پاکن خیلی راحت باقی مانده برچسب ها را از بین می برد .

از لاک پاکن یا استون در صورتی که بطری پلاستیکی است استفاده نکنید زیرا به بطری آسیب می زند.

پاک کردن برچسب از روی شیشه

اسپری روان کننده WD-40:

اگرچه ممکن است اسپری روان کننده در تمام خانه ها در دسترس نباشد، اما می تواند برچسب ها را پاک کند. وقتی نوبت به برچسب های کثیف می رسد، می توانید کمی WD-40 را بر روی برچسب اسپری کنید،کمی بعد آن را پاک کنید.

روغن بچه:

اگر شما کمی روغن بچه در خانه داشته باشید، پس لازم نیست نگران پاک کردن برچسب ها روی شیشه باشید.

کمی روغن بچه بردارید و آن را برای مدتی روی چسب بمالید و با یک دستمال ساینده تمیز کنید! با این حال، اگر می خواهید این ترفند بسیار موثرتر باشد، برچسب ها را ابتدا در آب گرم خیس کنید.

اسپری مو:

نوع دیگری از اسپری که برای از بین بریدن برچسب موثر است همان چیزی است که شما برای حالت دادن موی خود استفاده می کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که از اسپری استفاده کنید و بگذارید مدتی بماند تا آن را برای همیشه تمیز کنید.

آب گرم و صابون :

بطری شیشه ای و برچسب را در آب گرم و صابون 10 تا30 دقیقه خیس کنید این کار باعث می شود برچسب براحتی با انگشت جدا شود . اگر نمی توانید شی شیشه ای را در آب خیس کنید، دستمال و یا اسفنج را خیس کرده و روی برچسب قرار دهید و با انگشت یا چاقو از یک طرف شروع به جدا کردن آن کنید.

پاک کردن برچسب از روی شیشه

وازلین:

روغن موجود در وازلین برای بین بردن محتوای برچسب ها عالی است بنابراین یک لایه ضخیم از وازلین را روی برچسب ها بزنید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با اسفنج یا پارچه پاک کنید

شیشه پاک کن:

شیشه پاک کن ها هم روشی اثبات شده برای پاک کردن برچسب های مزاحم از روی شیشه هستند فقط مقداری از آن را روی شیشه اسپری کنید، مدتی صبر کنید سپس آن را خراش دهید.

اسپری آشپزی :

استفاده از اسپری آشپزی بر روی برچسب ها می تواند به شما کمک کند تا برچسب را براحتی پاک کنید روغن های چربی موجود در اسپری آشپزی، چسب را شل می کنند تا راحت تر جدا شوند.

بهترین روش پاک کردن لیبل و برچسب از روی شیشه + آموزش

3.3388
این مطلب مفید بود ؟258130
منبع : homesthetics / wikihow / سبک زندگی نمناک /ن/ف
برچسب : چسب
4 نظر به ثبت رسیده است
علیرضا 1397-09-09
نیازی ب هیچ یک از مواد بالا نیست یه پارچه میخاد و یکمی بنزین ب راحتی پاک میشه چسب
3317
حیدرزاده گان1397-04-09
سلام نیاز ی به شوینده نیست روی شیشه که سطح صیقلی وبراقه شما اب خالی هم که بریزید با استفاده از تیع و لیسه راحت برداشته میشه
1920
راهکار بسیار عالی 1396-10-23
با سلام راهکار بسیار عالی بود انجامش دادم و زود برچسبها پاک شدن ممنونم از راهنماییتون خیلی وقت بود دنبال پاک کردن چسبها بودم و حواب نمیداد
2329
ه صالحی1401-09-10
فقط آستون یا لاک پاک کن
10
وبگردی