شستشوی کفش ورزشی
بیشتر کفش های ورزشی روش شستشوی یکسانی دارند که معمولا برای تمیز کردن از آن راهکارها استفاده می شود.در این بخش با دو روش آسان برای شستشو و تمیزی کفش های ورزشی آشنا می شوید.

نحوه شستشوی کفش ورزشی

اغلب ما یک جفت کفش ورزشی را حتما در کمد کفش خود داریم.بدترین بهانه برای تمیز نگه نداشتن آنها این است که بگوییم سرمان شلوغ بوده و فرصت کافی نداشتیم.تمیز و براق بودن کفش هر چند نو نباشد یکی از نشانه های شخصیتی است.  معمولاً تنها چیزهایی که احتیاج دارید، یک تکه پارچه، مقداری آب گرم، ماده شوینده، و یک فرچه نرم است .

روش شتشوی کفش ورزشی

روش های زیر برای پاک کردن و تمیزی هر نوع کفش ورزشی کارساز است:

روش اول :

* یک محلول حاوی آب و ماده پاک کننده خالص (مثل مایع ظرف شویی یا محصولی دیگر) آماده کنید.

* کفی ها و بندهای کفش را بیرون آورده و داخل و خارج کفش را آب بکشید.

* با یک فرچه نرم، محلول را به همه قسمت های کفش، آستر و زیر کفش بسابید.

* لکه های روی کفش را با اسکاچ پاک کنید.

* کفش را آب بکشید.

* کفش را با کاغذ فشار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند. از روزنامه استفاده نکنید چون رنگ جوهر بیرون می آید. کفش ها را بگذارید تا خشک شوند.

* کفی کفش را در لباسشویی همراه سایر لباس ها بشویید. بندها را در هوای آزاد خشک کنید. اگر هنوز هم بو می دهند جوش شیرین بزنید.

* بعد از اینکه کفش کاملاً خشک شد، کفی ها و بندها را جاگذاری کنید.

* برای قسمت های سفید کفش از واکس سفید و برای قسمت های سیاه از واکس سیاه استفاده کنید.

روش دوم :

کار خود را با خارج کردن بند کفش و خیس کردن آن در محلول شوینده شروع کنید. سپس، یک تکه پارچه نرم را برداشته، آن را در آب گرم مخلوط با ماده شوینده خیس کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود، و شروع به کشیدن کنید. برای تمیز کردن گردوخاک پارچه، هرازچندگاهی مجدداً آن را در آب فروکنید. پس از آن، کمی خمیردندان سفیدکننده را روی یک مسواک قدیمی و نرم قرار دهید و تمام قسمت های سفید کفش را با یک حرکت دایره ای به آرامی برس بکشید. این کار را برای قسمت های بالایی و پایینی کفش انجام دهید. زمانی که کارتان تمام شد، از یک پارچه تمیز که در آب تازه خیس کرده اید، برای پاک کردن خمیردندان استفاده کنید. در نهایت، بند کفش را از مخلوط آب و ماده شوینده خارج کرده، آن را در سینک بشویید، و اجازه دهید که کفش و بند خشک شوند، سپس کفش را مجدداً بند کنید، و از آن لذت ببرید. 

نکات و هشدارها
بسیاری از فروشندگان کفش ورزشی ، همراه کفش ها یک ست پاک کننده، مخصوص مارک و مدل کفش هم می دهند.اگر کفش شما قابلیت ماشین لباسشویی دارد، می توانید آن ها را در لباسشویی بیاندازید. 

دو روش عالی برای تمیزی و شستشوی کفش ورزشی

491
این مطلب مفید بود ؟7219
برگرفته از چگونه و 5040 -/ف
وبگردی