خرید سیسمونی نوزاد
اگر قصد خرید سیسمونی نوزاد را دارید لیست خود را دوباره چک کنید و وسایلی که می دانید احتمال استفاده آن ها بسیار کم است را حذف کنید.

راهنمای کامل خرید سیسمونی نوزاد ؛ آنچه باید بخرید و وسایل اضافی که باید از فهرست حذف کنید

بسیاری از افراد دوست دارند سیسمونی کاملی داشته باشند تا جایی که در برخی از مواقع چیزهای غیر ضروری را نیز تهیه می کنند ، وسایلی که بعد از گذشت مدتی تازگی خود را هم از دست می دهند و به انباری یا سطل آشغال خانه منتقل می شوند. با ادامه این بخش از نمناک همراه شوید تا وسایل غیر ضروری و برخی از لوازم ضروری سیسمونی را به شما معرفی نماییم تا بتوانید یک انتخاب عاقلانه داشته باشید.

وسایل اضافی سیسمونی

وسایل به درد نخور در خرید سیسمونی نوزاد 

وسایل غیر ضروری در خرید سیسمونی نوزاد را بشناسید

قنداق یا قنداق فرنگی:

قنداق پارچه ای در قدیم بود که با آن دست و پای نوزاد را می بستند تا راحت تر بخوابد اما امروزه قنداق یک وسیله بدون کاربرد است که از نظر پزشکی مضر می باشد و مانع گردش خون و پیشرفت قابلیت های حرکتی نوزاد می شود. نوع جدید قنداق که در سیسمونی فروشی ها وجود دارد قنداق فرنگی است که پارچه ای گران است که سه طرف آن بسته می باشد و مانند قنداق بی مصرف است.

شنل شیردهی:

شنل شیر دهی یک پوشش برای مادر است که بتواند در محیط های عمومی به کودکش بدون دیده شدن بدنش شیر بدهد. اما اشکالاتی بر این شنل وارد است اول اینکه جنس آن معمولا پلاستیک است و کودک در زیر آن بسیار عرق می کند.

دوم اینکه مانع دیده شدن صورت کودک هنگام شیر خوردن توسط مادر می شود و این کار را برای تازه مادران مشکل ساز می نماید ، همچنین کودک دوست دارد هنگام شیر خوردن صورت مادر را ببیند.

با این وجود این شنل برای مادرانی که فعایلت اجتماعی زیادی دارند و جای خصوصی برای شیر دادن به کودکشان را ندارند، مناسب است . قیمت این شنل ها نسبت به دوخت و پارچه شان بسیار گران است و اگر بتوانید این شنل را برای خودتان بدوزید مقرون به صرفه تر است.

سیسمونی کودک

نبایدهای لیست خرید سیسمونی نوزاد

لیست خرید سیسمونی نوزادتان را دوباره بنویسید

استریلایزر:

استریلایزر یا دستگاه استریل کننده شیشه شیر و سایر وسایل کودک، وسیله ای برای استریله کردن وسایل کودک با حرارت بالا است که قیمت بالایی دارد . استریلایزر شیشه شیر را نمی شوید پس اول باید خودتان شیشه ها را بشویید و بعد داخل دستگاه بگذارید.

هر دستگاه مخصوص شیشه های مارک خودش طراحی شده و ارتفاع با این شیشه ها هماهنگ است بنابراین حتما باید از شیشه های مارک خودش استفاده کنید. بهتر است خودتان در خانه این شیشه ها را در آب بجوشانید و با استفاده از ماشین ظرفشویی هایی که سیستم خشک کن دارند، وسایل کودک را استریل کنید.

عروسک های پشمالو:

از اسباب بازی های غیر ضروری در سیسمونی کودک عروسک های پشمالو هستند . این عروسک ها تا 3 سالگی برای کودک مضرند زیرا کودک آن را در دهانش می برد و ممکن است پرزهای او وارد دهانش شود و خطر خفگی را در پی داشته باشد.

وجود این عروسک ها احتمال ابتلا به آسم، حساسیت ها و حتی عفونت ریه را در کودک افزایش می دهد . عروسک های دارای مو مژه نیز جزو این دسته هستند.

عروسک های پشمالو

اشتباهات در خرید سیسمونی نوزاد

خریدهای غیرضروری سیسمونی نوزاد

شلوارهای جوراب دار:

شلوارهای تک دارای جوراب متصل از بدترین نوع لباس ها برای نوزاد هستند زیرا نوزاد دائما در حال لگد پراندن است و همین امر سبب در آمدن جوراب و به دلیل اتصال آن به شلوار ، شلوار نیز از پایش در می آید.

سرهمی های جوراب دار این مشکل را ندارند، اما به دلیل رشد سریع نوزاد خیلی زود برای او کوچک می شوند. طول عمرشلوارهای جوراب دار کمتر از یک ماه می باشد.

تاب برقی:

تاب برقی برای نوزادان بی قرار مناسب است اما برای بسیاری از نوزادان مناسب نیست و مورد استفاده قرار نمی گیرد. ممکن است تاب برقی گرانی را برای نوزادتان بخرید، اما او حاضر نشود حتی برای یک دقیقه در آن بماند پس اگر می خواهید یک تاب برقی بخرید اجازه دهید تا نوزادتان به دنیا بیاید و او را با خودتان به مغازه ببرید و درون همه آنها یکی یکی بگذارید. در هر کدام آرام شد، آن را بخرید .

خرید غیرضروری

خرید وسایل بدون استفاده در سیسمونی نوزاد

اشتباهات در خرید سیسمونی نوزاد

آویز تخت نوزاد:

این وسیله شاید در ابتدا برای کودک جذاب باشد اما رفته رفته از جذابیت می افتد و کودک حتی به آن نگاه نمی کند.

چراغ خواب نوزاد:

خرید چراغ خواب برای نوزادانی که معنی ترس را نمی فهمند یک خرید بیهوده است و برای بینایی او مضر می باشد.

دماسنج اتاق:

دمای اتاق کودک معمولا مناسب است و همه یادشان می رود این دستگاه را چک کنند.

دماسنج اتاق

خرید دماسنج برای سیسمونی نوزاد 

خرید وسایل بی استفاده در سیسمونی نوزاد

کهنه شور یا مینی واشر:

چرا یک دستگاه جداگانه برای شستشوی لباس نوزاد با پرداخت هزینه زیاد بخرید در حالی که می توانید لباس های کودک را خودتان با پودر صابون و یا صابون بچه بشویید.

صندلی غذا:

از وسایل اضافه سیسمونی خرید صندلی غذا است زیرا پس از مدتی کودک در آن آرام و قرار نمی گیرد و دلش می خواهد مادر او را بغل کند.

وان مخصوص نوزاد:

یک لگن کوچک برای حمام کردن کودک تهیه کنید . در برخی مواقع نیز این لگن کارایی ندارد زیرا بسیاری از مادران نوزادشان را در آغوش خود می گیرند و او را حمام می کنند.

شانه و برس:

در ماه های ابتدایی پوست سر نوزادان حساس است پس احتیاجی به شانه و برس نیست.

وسایل نوزاد

خرید برس و شانه در سیسمونی نوزاد

راهنمای خرید سیسمونی نوزاد و اشتباهات آن

تشک خوشخواب و سرویس تشک تخت نوزاد:

یک تشک ساده برای خوابیدن نوزاد کافی است و لازم نیست تشک خوشخواب تهیه کنید.

پرده، فرش، لوستر و کاغذ دیواری:

کالا های لوکسی هستند که بیشتر از روی چشم و هم چشمی خریده می شود و به درد کودک نمی خورند.

بالش شیردهی:

این بالش کار تازه مادران را برای شیر دادن به کودک را سخت تر می کنند زیرا آن ا راحت ترند خودشان بچه را بغل کنند و شیربدهند.

شیر دوش:

برای مادران خانه دار مناسب نیست اما برای مادران شاغل و پر مشغله وسیله خوبی است.

شیر دوش

غیرضروری بودن خرید شیردوش در سیسمونی نوزاد

لوازم ضروریِ سیسمونی

از وسایل ضروری سیسمونی کودک تشک، بالش، ملافه و روانداز، ملافه پلاستیکی زیر تشک، ساک وسایل، جغجغه و وسایل ساده برای بازی کودک می باشند.

از دیگر وسایل ضروری که حتما باید تهیه کرد لباس نوزاد که شامل :پیشبند، زیرپوش زیردکمه دار، بلوز آستین بلند و آستین کوتاه جلو دکمه دار و بدون دکمه، سر همی زیر دکمه دار،رکابی زیر دکمه دار و بدون دکمه، لباس بیرون، شلوار، شورت عینکی، شورت پا دار، جوراب و پاپوش نوزاد، ژاکت، کاپشن و کلاه نخی هستند.

وسایل ضروری نوزاد

خریدهای ضروری برای سیسمونی نوزاد

از وسایل بهداشتی ضروری برای کودک پوشک بچه، کهنه بچه، تشک تعویض نوزاد، حوله بزرگ یا حوله کلاهدار، لیف حوله ای یا اسفنج نرم و ضد حساسیت، شامپو و صابون بچه، یک لگن کوچک، دستمال مرطوب نوزاد (بدون عطر)، ناخنگیر کودک، دندان گیر، فین گیر، مسواک انگشتی برای بعد از 6 ماهگی، پماد سوختگی، الکل سفید و پنبه می باشند.

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در سیسمونی کاسه، بشقاب و قاشق نوزاد، قابلمه کوچک شیشه ای یا پیرکس برای غذای نوزاد هستند.

در بخش دیگری از نمناک لیستی کامل از هر آنچه باید برای سیسمونی نوزاد بخرید و اصول انتخاب آنها را گفته ایم.

 

خرید سیسمونی نوزاد ، نکات و راهنمایی خرید سیسمونی خوب

4.263
این مطلب مفید بود ؟5310
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی