صلوات حضرت فاطمه زهرا
یکی از معروف ترین ختوم ها برای برآورده شدن حاجت صلوات حضرت فاطمه زهرا(س) است، که در فرمایشات بسیاری از پیامبران به این صلوات و فضیلت های آن اشاره شده است.

صلوات حضرت زهرا برای حاجت و فضیلت آن

یکی از ختوم مجرّب در برآورده شدن حاجات، صلوات بر حضرت فاطمهٔ زهرا(سلام الله علیها) است. صلواتی که پیامبر اکرم (ص) نیز به آن سفارش بسیار فرموده اند. در این بخش از دین و مذهب نمناک، اشاره ای خواهیم داشت به فضیلت صلوات حضرت فاطمه (س) و روش ختم این صلوات خاصه که برای حاجت فوری بسیار خوانده می شود.

متن صلوات حضرت زهرا برای حاجت

متن صلوات حضرت فاطمه (س) به شرح زیر است:

اللّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ ابیها وَ بَعلِها و بَنیها وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَددِ ما احْاطَ بِه عِلْمُکَ.

صلوات حضرت فاطمه زهرا صوتی

صلوات حضرت فاطمه

ختم مجرب صلوات حضرت فاطمه زهرا (س)

این صلوات، نزد بزرگان به ویژه اهل سیر و سلوک و معنا، دارای اهمیت بسیار است، مخصوصاً ختم آن صلوات، که 135 مرتبه به عدد کلمه (فاطمه) - به حروف ابجد - است.

سرّ مُستَودَع در صلوات حضرت فاطمه (س) یعنی چه‌؟

اللّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ ابیها وَ بَعلِها و بَنیها وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها بِعَددِ ما احْاطَ بِه عِلْمُکَ.

خداوندا، بر فاطمه و بر پدرش و همسرش و فرزندانش و سر مستودع او درود فرست، به وسعتِ علم بی نهایت خود.

و مراد از سرّ مستودع در آن صلوات، حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه است. (بخشی از سخنرانی آیت الله مظاهری)

530 صلوات حضرت زهرا برای حاجت

مؤلف کتاب "بهجة قلب المصطفی" از استاد آیت الله مرحوم آخوند همدانی، نقل کرده است که به هنگام توسل به دختر پیامبر، باید با اخلاص کامل رو به بارگاه خداوند کرده و 530 بار صلوات حضرت زهرا که این دعاست خوانید:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ.

بار پروردگارا؛ درود فرست بر فاطمه(س) و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش (و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.

حدیث درباره صلوات حضرت فاطمه زهرا(س)

در روایات آمده که حضرت فاطمه زهرا (س) است. یکی از دلایلی که ولی‌الله‌بودن حضرت صدیقه زهرا(ع) را اثبات می‌کند، استقلال اوست در صلوات فرستادن بر آن‌ حضرت و کیفیت زیارتش، که همانند صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) و حسنین و زیارات آنان است؛ یعنی همان‌گونه که به صلوات بر آن چهار وجود مقدس و زیارتشان امر شده است، نسبت به حضرت زهرا(ع) نیز در این موارد، همگان مامور و ماجورند.

حضرت فاطمه(ع) که مشمول آیه تطهیر و از اهل‌بیت پیامبر اکرم(ص) - یعنی ال‌محمد(ع) است - کیفیت صلوات بر او را، رسول خدا (ص) به صراحت چنین بیان داشته است:

لا تصلوا علیّ ‌الصلوه ‌البتراء، فقالوا:و ما‌الصلاه‌البتراء؟ قال:تقولون اللهم ‌صل‌ علی ‌محمد و تمسکون، بل قولوا:اللهم ‌صل ‌علی ‌محمد ‌و ‌ال‌محمد.

بر من صلوات بتراء (ناقص، دم‌بریده و بریده‌شده) نفرستید. سوال شد:یا رسول‌الله صلوات بتراء و بریده‌شده چیست؟ فرمود:این‌که بر من صلوات بفرستید و بگویید اللهم‌صل‌علی‌محمد، ولی درباره ال من ساکت باشید. شما باید بگویید اللهم ‌صل ‌علی ‌محمد ‌و ‌ال‌محمد. (الصواعق‌المحرقه/ص 225، ینابیع‌الموده/ص 295)

در حدیث دیگری درباره صلوات حضرت فاطمه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:

من صلی علیک یا فاطمه غفرالله له والحقه بی حیث کنت من‌الجنه.

یا فاطمه هرکس بر تو صلوات فرستد، خدای تعالی از او درگذرد، و او را در بهشت به من ملحق گرداند. ( بحارالانوار/ج 43/ 55/ج 97/ 194)

در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که درود فرستادن بر فاطمه زهرا (ع) آثار معنوی بالایی دارد و در قیامت شایستگی الحاق به پیامبر اکرم (ص) را برای انسان فراهم می کند. پیامبر اکرم (ص)فرمود:

یا فاطمة من صلی علیک غفر الله له، و الحقه بی حیث کنت من الجنة.

ای فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را می آمرزد و در هر جای بهشت که باشم وی را به من ملحق سازد.(بحار الانوار، ج 43، ص 55)

معجزه صلوات حضرت فاطمه + روش ختم صلوات حضرت زهرا(س)

4.4727
این مطلب مفید بود ؟64780
منبع : بخش دین و مذهب نمناک/ن/ن.ح
وبگردی