برند لوازم آرایشی
متاسفانه ایران یکی از بازارهای داغ محصولات آرایشی اروپایی است و همین احساس خطر را در رابطه با مصرف برند لوازم آرایشی انهم از جنس نامعتبر افزایش می دهد.

برند لوازم آرایشی سمی و مضر معرفی شد

ایران برای کشورهای اروپایی یک بازار هدف محصولات آرایشی و بهداشتی است، بازاری داغ که ایران را در جایگاه هفتم استفاده از لوازم آرایشی در سطح جهان قرار داده است .از سوی رسانه ‎ های غربی بحث ‎ های گوناگونی بر سر استفاده از لوازم آرایشی در زنان ایرانی علی رغم وجود حجاب عنوان می ‎ شود تا جایی که رسانه ‎ های فرانسه زنان ایرانی را در زمینه آرایش کردن جلوتر از زنان کشورهای لیبرال غربی می ‎ دانند، به همین جهت محصولات آرایشی بهداشتی فرانسه بیشترین سهم را در بازارهای ایران دارند .

سال گذشته بود که کمپین "لانکوم" فرانسه که یک برند معروف تولید کننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت و بسیار نیز خبرساز شد، این شرکت پس از آن به صورت رسمی وارد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ایران شد و سایت ‎ های اینترنتی و فروشگاه ‎ های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر ایران محصولات به ظاهر با کیفیت این تولید کننده را عرضه می ‎ کرد، این کمپین برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران بود که رسما وارد بازار ایران شده و چنین مراسمی را در ایران برگزار کرد .

حال جالب است بدانید این برند معروف تحت لیسانس " اورال" یا همان"لورال"برند معروف فرانسه کار می کند، لورآل توسط یوگن شولر فرانسوی در سال 1919ثبت شد و سپس فعالیت ‎ های خود را گسترش داد، لورال در سال 1964 شرکت لانکوم را خریداری کرد تا در بازار صنایع آرایش و عطر نقش موثری ایفا کند، پس از آن برند گارنیه را خریداری کرد تا بازار محصولات مو را نیز قبضه کند.هم اکنون لورال فرانسه دارای بیش از 18 برند بین ‎ الملی و مطرح در جهان است .

محتویات سمی در برندهای معروف آرایشی

برندهایی که به همراه 185 برند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، مانند آدیداس، نیوآ، هد اند شولدرز، گارنیه، کلگیت و اکس هفته گذشته توسط یک گروه تحقیقاتی فرانسوی به عنوان برندهای بسیار مضر اعلام شد .

این گروه حمایت از مصرف کننده از مردم فرانسه خواسته است تا از مصرف این 185 محصول آرایشی - بهداشتی به دلیل محتویات سمی آنها پرهیز کنند .

اما این برندها در بازار لوازم آرایشی ایران جایگاه ویژه و بین مردم محبوبیت دارند، به طوری که برای فروش برخی از آنها حتی از سوی رسانه ‎ های داخل در سال ‎ های اخیر تبلیغات گسترده ‎ ای انجام شده بود .

برند لوازم آرایش

معرفی برند لوازم آرایش خطرناک و سمی

  مواد سمی در برخی برندهای فرانسوی برای نوزادان مضر است

این محصولات شامل اقلامی مانند شامپو، اسپری، عطر و خمیردندان در بازار عرضه می ‎ شود، گروه حمایت از مصرف کننده «او اف س کو شوآزی اعلام کرد:با وجود هشدارهای مکرر به متخصصین سم شناسی و پوست، این تولیدکنندگان هنوز روش ‎ های خود را تغییر نداده ‎ اند .

در میان این 185 محصول، بیش از 100 قلم حاوی مواد تغییر دهنده هورمون هستند و حدود 50 قلم از این محصولات حاوی فیلتر ماوراء بنفشی به نام اتیل هکسیل متوکسی سینامات هستند که بر اساس نظر این گروه وجود آنها در محصولات مو و پاک کننده کاملاً غیرضروری است .

این گروه عنوان کرده ‎ اند که بسیاری از این محصولات مانند دستمال مرطوب اطفال شرکت نیوآ حاوی مواد سمی حساسیت زایی هستند که برای پوست نوزادان مناسب نیستند .

به همین جهت از مردم فرانسه درخواست شده است تا هیچکدام از این محصولات را بالاخص برای افراد حساس مانند نوزادان خریداری نکنند و هر گونه عوارض جانبی ناشی از مصرف این محصولات را گزارش دهند .

لوازم آرایشی ممنوع شده برای سلامت زنان باردار خطرناک است

یک متخصص پوست و مو در گفت ‎ وگو با خبرنگار خبر آنلاین اظهار کرد:فاکتورهای فراوانی از فیلترهای ضد اشعه ماوراءبنفش در محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد که به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می ‎ شوند .

وی افزود:اکتیل متوکسی سینامات یک ترکیب شیمیایی است که در بسیاری از انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی (مانند صابون، شامپو، ادکلن) به ویژه محصولات معرفی شده توسط این گروه حمایت کننده از سلامت یافت می شود .

دکتر الهه باقری ادامه داد:این ماده از محصولات نفتی گرفته می ‎ شود و سپس به لوازم آرایش، لوسیون و مرطوب کننده ها اضافه که علارغم مزایای ناچیز دارای معایب بسیاری نیز هست .

وی افزود:خطرهای بالقوه این محصولات هنوز به طور گسترده اعلام نشده است، اما این ماده به دلیل خواص ضد آبی که دارد در لوازم آرایشی و بهداشتی بهره برده می ‎ شود به همین جهت از سوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارند .

این متخصص ادامه داد:لوازم آرایشی ضد آب نسبت به سایر موارد مشابه دارای قیمت بیشتر و مضرات بیشتری هستند و مصرف کنندگان باید استفاده از این لوازم آرایشی را قطع کنند زیرا به سلامت آنها آسیب وارد می ‎ شود .

وی گفت:برخی از استفاده کنندگان ممکن است آلرژی به این ماده داشته باشند، این ماده همچنین اخلال گر هورمون یا غده درون ریز است، که بدان معناست که ممکن است تأثیر منفی بر سلامت جنین بگذارد و زنان باردار نباید نباید از آن استفاده کنند .

باقری تأکید کرد:این ماده مانند سایر مواد محافظت کننده در برابر آفتاب که بر پایه نفت هستند، ممکن است در بدن در طول زمان تجمع یابد و منجر به مشکلات سلامتی در آینده شود .

عدم جمع آوری و ممنوعیت واردات برندهای مضر در ایران

طبیعی است که شرکت ‎ های سازنده این محصولات پس از فروپاشی بازارشان در اروپا، این محصولات مضر را چه بسا با بهایی کمتر روانه بازار ‎ های هدف کشورهای دیگر نظیر ایران کنند، بالاخص که بازار این کالاها در میان ایرانی ‎ ها بسیار داغ است و هنوز از سوی هیچ دستگاه نظارتی ممنوعیت واردات و یا جمع آوری از سطح فروشگاه ‎ های کشور نشده است و روزه به رو بر محبوبیت آنها نزد مردم ایران افزوده تر می ‎ شود .

این برند لوازم آرایشی سمی است!

4.2200
این مطلب مفید بود ؟16832
برگرفته از خبرآنلاین /ن
وبگردی