کلاهبرداری

نقشه شوم زن میانسال برای مرد تاجر تهرانی

تاریخ انتشار : 25 آذر 1402کد مطلب : 29398زمان مطالعه : 2 دقیقه
زن میانسال که با همدستی پسرش و چند مرد دیگر 7 میلیارد تومان حساب بانکی پیرمردی را خالی کرده بودند از سوی دادگاه کیفری تهران به حبس و رد مال محکوم شدند.

رکنا:دو سال قبل مرد 70 ساله‌ای با مراجعه به پلیس از خالی شدن حساب بانکی‌اش خبر داد و گفت:من تاجر هستم و به خاطر شرایط کاری‌ام پول هایم را در چند بانک مختلف سپرده‌گذاری کرده ام. اما امروز متوجه شدم در سه نوبت از حسابم حدود 7 میلیارد تومان برداشت شده است.

در ادامه مأموران به بانک مورد نظر رفتند و با بررسی حساب مالباخته صحت اظهارات او تأیید و حساب وی برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی بعدی مسدود شد. با شروع تحقیقات مشخص شد زنی میانسال در حالی که پیرمردی را همراه خود به بانک برده بود وی را صاحب حساب معرفی کرده و به بهانه اینکه وی وکیل صاحب حساب است با مدارک و اسناد به ظاهر قانونی حساب را به نام خود تفویض کرده است.

در حالی که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت چند روز بعد چهار مرد برای بررسی علت مسدود شدن حساب به بانک مراجعه کردند که با اطلاع رئیس شعبه بانک به پلیس، متهمان دستگیر شدند. پس از دستگیری متهمان و انتقال آنها به پلیس آگاهی یکی از آنها به مأموران گفت:سردسته این باند زنی به نام فریبا است، او و پسرش نقشه این کلاهبرداری را اجرا کردند.

بدین ترتیب فریبا و پسرش نیز دستگیر شدند. زن میانسال گفت:یکی از دوستانم به من گفت مرد ثروتمندی را می‌شناسد که میلیاردها تومان پول در حساب‌های بانکی‌اش دارد من هم با کمک یک جاعل و یک سردفتر نقشه را طراحی کردیم. بعد با وعده 100 میلیون تومان پول، پیرمردی را جای صاحب حساب جا زدیم و به بانک بردیم و اختیارات دخل و تصرف در حساب‌های بانکی او را گرفتیم.

بعد هم با گرفتن کارت عابر بانک بلافاصله برای اینکه بتوانیم پول‌ها را زودتر از حساب بیرون بکشیم با یکی از اقوام مان که در شهر دیگری طلافروشی داشت صحبت کردیم و از او تعداد زیادی سکه خواستیم اما به محض اینکه قرار بود سکه‌ها را بگیریم نتوانستیم همه پول سکه‌ها را به خاطر محدودیت برداشت پرداخت کنیم به همین خاطر تعدادی گردنبند و دستبند طلا خریدیم.

این متهم اضافه کرد:فردای آن روز برای خرید دیگری اقدام کردیم که متوجه شدیم حساب مسدود شده از آنجا که ما کار جعل اسناد را درست انجام داده بودیم به همدستانم گفتم به بانک بروند تا علت مسدودی حساب را پیگیری کنند که در همانجا پلیس آنها را بازداشت کرد. با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهمان پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پس از محاکمه متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری زن میانسال و همدستانش به 7 سال حبس تعزیری و پرداخت 7 میلیارد تومان پول شاکی محکوم شدند.

انتهای پیام/م

نقشه شوم زن میانسال برای مرد تاجر تهرانی

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : کلاهبرداری
وبگردی