نگهداری سبزی خوردن

ترفند و روش نگهداری تازه سبزی خوردن به مدت یک هفته

کد مطلب : 32105تعداد نظرات : 9 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
برای بسیاری از افراد نگهداری سبزی خوردن بسیار سخت و دشوار است، با استفاده از چند روش مناسب می توان سبزی خوردن را به مدت یک هفته نگهداری کرد.

چگونه میتوانیم سبزی خوردن را یک هفته تازه نگه داریم؟

سبزی خوردن های خوش مزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده های ایرانی است، هر کدام ویژگی های تغذیه ای و درمانی خاص دارد و مصرف آنها بسیار مفید است. در این بخش از رازهای خانه داری نمناک تلاش کردیم تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سبزی خوردن را در مدت طولانی تری نگهداری کنید.

ابتدا برای شروع باید بدانیم که سبزی های سبزی خوردن معمولا شامل چه سبزی هایی میشود. تره، شاهی، ترپچه، ریحان، نعنا، پیازچه، ترخون و جعفری سبزی هایی خامی هستند که ما آنها را به عنوان سبزی خوردن در کنار غذاهایمان میل میکنیم.

سبزی ها را همیشه بعد از تهیه سریع پاک کنید. تا برگ های زرد و پلاسیده بین سبزی های باعث نشود بقیه سبزی ها زود خراب شوند.

بعد از اینکه سبزی ها را پاک کردید آنها را با آب سرد خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

برای ضد عفونی کردن سبزی ها بهتر است از مواد طبیعی مانند سرکه و یا نمک استفاده کنید تا سبزی ها زمان بیشتری تازه بمانند.

مایع ظرف شویی و یا هر ضد عفونی کننده دیگر طول عمر سبزی ها را کاهش می دهد.

نگهداری سبزی خوردنی

برای تمیز کردن و گل زدایی سبزی ها مدت 10 الی 15 دقیقه کافیست چون اگر زمان بیشتری در آب بمانند تغییر رنگ میدهند و زودتر پلاسیده میشوند.

سبزی ها شسته شده را در آبکش قرار دهید و حدود یک ساعتی صبر کنید تا آب آن برود.

سپس سبزیهای شسته شده را بر روی یک پارچه نخی پخش کنید و اجازه دهید 3 تا 4 ساعت روی پارچه بمانند. هر نیم ساعت سبزی ها را بالا پایین کنید تا آبشان کاملاً گرفته شود. چون اگر سبزی کمی هم آب داشته باشد سریع پلاسیده می شود.

سبزی خوردن

روشهای نگهداری سبزی خوردن

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در این روش که یکی از معمول ترین روش ها برای نگهداری سبزی هاست، باید سبزی ها را روی کاغذ قرار داد و بعد کاغذ را دور آنها پیچاند. چون کاغذ رطوبت اضافه سبزی را جذب میکند و از لزج شدن آن جلوگیری میکند. سپس برای اینکه مانع گردش هوای اضافه در میان سبزی ها شوید آنها را در کیسه فریزر قرار دهید و در کشوی پایین یخچال بگذارید. با این روش مدت زمان پلاسیدگی سبزی ها کند تر شود و سبزی ها به مدت 5 الی 7 روز در یخچال سالم می مانند.

نگهداری سبزی خوردن

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در این روش نگهداری یک ظرف پلاستیکی مناسب انتخاب کنید و داخل آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس سبزیها را داخل آن قرار داده و با یک لایه از کاغذ بپوشانید. در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید تا سبزی ها به مدت یک هفته سالم بمانند. اگر طی این مدت برخی برگ های سبزی پلاسیده شد آنها را جدا کنید تا به بقیه سبزی ها آسیب نرسد.

نگهداری سبزی

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات:

در بخش های قبلی رازهای خانه داری در نمناک هم گفتیم که سبزیهای شسته شده را، در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و طوری ببندید که کمی هوا در آن جمع شده باشد. سپس کیسه از بالا پیچانده و گره بزنید. در این روش هم سبزی ها 7 روزی در یخچال سالم میمانند.

نگهداری سبزی خوردن

سبزی ها را نشویید:

در این روش سبزی ها را پاک کنید و بدون اینکه بشویید داخل نایلون نگهداری کنید. به این شکل که ته نایلون یک یا دو عدد دستمال کاغذی قرار دهید و بعد سبزی ها را داخل آن بریزید و سر نایلون را گره بزنید و در یخچال قرار دهید. قرار دادن دستمال کاغذی و یا دستمال نخی نازک باعث میشود رطوبت سبزی گرفته شود و سبزی پلاسیده نشود.

سپس به مقدار نیاز هر روزتان سبزی را بشویید و استفاده کنید. با این کار تقریبا سبزی شما یک هفته ای تازه میماند.

ترفند و روش نگهداری تازه سبزی خوردن به مدت یک هفته

4.8196
این مطلب مفید بود ؟1879
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
9 نظر به ثبت رسیده است
پژمان1397-02-13
پر روش دوم دقیقا متوجه نشدم که کاغذ دور ظرف پلاستیکی پیچیده میشه یا دور سیزیجات؟ من به تازگی مغازه باز کردم و نیازمند همچین اطلاعاتی هستم، با تشکر
6631
یامور اشرفی1400-04-30
باید داخل ظرف دستمال کاغذی بزارید که رطوبت سبزی رو جذب کنه خراب نشه
20
مهلا1400-04-30
سلام، مشخصه و خود توضیحات بعدش گفته. اگر دقت کنید متوجه میشید که کاغذ رو دور سبزی ها میپیچیم و سپس سبزی های کاغذ پیچ شده رو داخل پلاستیک قرار میدیم.
43
هموطن1400-04-29
سلام روش دیگر نگهداری سبزی خوردن این است که بعدازشستن وخشک کردن آن سبزی هارادریک قابلمه در دار رویین گذاشته وبه مدت چند روز در یخچال نگهداری کنید
161
عبدالله1400-04-30
سلام ، سبزی خوردن را میتوان بعد از شستن و گرفتن رطوبت در یک قابلمه در دار آلمینیومی تا ده روز بصورت تازه نگهداری نمود.
103
شادی1400-04-30
سبزی رو بعد از شستشو شو و ضد عفونی کردن با سرکه و بعد از اینکه آب سبزی رفت داخل ظرف استیل یا روحی در دار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید تا یکهفته تازه ی تازه است. دیگه احتیاجی به کاغذ و اینا نیست
104
مجید د1400-09-08
سلام کسی راهی سراغ داره که سبزی رو وقتی که می شوریم تا وقتی که خشک میشه تغییر حالت نده؟
13
ناشناس1401-08-19
سلام
اگر منظورتون خشک کردن سبزی هست، بنده برای خشک کردن سبزی ، مثلا نعنا که خیلی زود تغییر رنگ هم میدهد،وقتی سبزی رو شستم ،سبزی رو داخل یک کیسه پارچه ای میریزم و داخل ابچکون میگذارم،اب سبزی در عرض ۱۰، ۱۵ دقیقه ای میرود،بعد سبزی رو زیر افتاب روی پارچه ولو میکنم و روی سبزی یک پارچه دیگه میکشم و دور تا دور پارچه رو یک جسمی مثل ابکش ،یا سنگ یا هرچیزی که باعث شود پارچه از روی سبزی کنار نرود میگذارم و معمولا سبزی رو اول صبح زیر افتاب قرار دادم و بعد از ظهر سبزی کاملا خشک شده و هیچ تغییری هم در رنگش ایجاد نمیشه ،سبز سبز
02
ناشناس1401-08-19
سلام
معمولا سبزی خوردن دو ، سه کیلو خرید میکنم ، با نمک و سرکه در اب خیس میخوره ، و خیلی خوب تمیز و البته ضد عفونی میشه ،داخل ظروف پلاستیکی در دار حدود ۸ روز هم به شکل سالم و تازه نگه داشتم و مثل سبزی تازه بوده
البته ظروف پلاستیکی دردار که دور درش لاستیک دار و مانع از نفوذ هوا به داخل ظرف سبزی میشود
31
وبگردی