رفتار محیط کار
برای اینکه در محیط کارتان بهترین و حرفه ای ترین باشید باید رفتار های ناپسند و نامناسب را از خود دور کنید و انجام ندهید تا دیگران هم در محل کار با شما ارتباط خوبی داشته باشند.

22 مورد از رفتارهای ناپسند که نباید هرگز در محل کار انجام دهید

قبل از اینکه برای کار اقدام کنید باید حتما فکر کنید که در ان کار چگونه قرار است رفتار کنید. متاسفانه، بسیاری از مردم حتی از فعالیت های تهاجمی خود، آگاهی ندارند یا بدتر از آن که آنها اهمیتی نمی دهند. برای کسانی که در دسته اول قرار دارند، لیست مهمی از باید و نبایدهای رفتار محیط کار مشخص هست، حتی اگر رئیس باشید. باید نبایدهایی که رعایتش از ما یک کارمند و مدیر موفق میسازد و ما در این بخش از نمناک همان باید نبایدها را برایتان خواهیم گفت.

رفتار محیط کار

1. تماسهای تلفنی شخصی و پر مجادله

مطمئنا، تماس های شخصی در هر جایی اتفاق می افتد، اما این بدان معنا نیست که باید همه چیز را در مورد مسائل خود درهر جایی و با دیگران در میان بگذارید. محل کار شما جایی نیست که بتوان با بچه ها یا خواهر و برادرتان نبرد کنید و دیگران نظاره کنند. مسائل مربوط به رابطه خود را در خارج از جایی که همکاران هستند و می توانند در موردش بشنوند، حل کنید.

یک تنفس و مرخصی کوتاه بگیرید و به جایی خصوصی بروید، یا بهتر، تا زمانی که به خانه برسید، صبر کنید.

2. غیرقابل اعتماد بودن

محیط کاری بر روی اعتماد رشد می کند. هنگامی که اعتماد بین همکار ان از دست می رود، تقریبا غیرممکن است که آن را بدست آورید. پس تمام تلاش خود را بخرج دهید تا آن را حفظ کنید چرا که کار شما بستگی به آن دارد.

3. شایعات در مورد همکاران

اگر هر اطلاعاتی را که می شنوید پخش کنید، هیچ کس به اندازه شما خراب نمیشود، زیرا شما خودتان را به عنوان شایعه ساز خبرچین معرفی کرده اید. 

4. وقت تلف کردن در شبکه های اجتماعی 

در اداره وقت صرف می کنید، تا بازی کنید؟ بازی نکنید یا با یک دوست و آشنایان در ساعت کاری چت نکنید مگر اینکه بخشی از کار شما باشد فعالیت های شبکه های اجتماعی شما باید وقت ناهار یا استراحت باشد. حتی المقدور در ساعات کاری از تلفن خود استفاده نکنید و از کامپیوترهای شرکت برای فعالیت شخصی خود دور بمانید.

5. دروغ گویی برای خوب جلوه دادن خود

هرگز برای بزرگ و موفق جلوه دادن خود، دست به دامان دروغ و صحبت های بی اساسی که خیلی زود فاش می شوند و شما را رسوا می کنند، نشوید چرا که تنها کسی که از این مسئله ضرر خواهد دید، شخص شمایید و بس.

6. رفتن به محل کار در وضعیت بیماری 

تعهد شما به شغلتان قابل تحسین است، اما نباید با قرار دادن کل اداره در معرض آنفلوانزا، یک کارمند خوب هستید. در صورت امکان دورکاری داشته باشید و اگر می توانید در خانه کار کنید، اما میکروب و ویروسهای خود را به محیط کاری سالم منتقل نکنید.

7. ایجاد اختلال و بهم زدن آرامش

هنگامی که یک اختلال در فضای تیم ایجاد می کنید، چیزی جز روحیه و بهره وری کاهش نمی یابد. به عنوان یک نیروی کار مثبت و خوش انرژی بر حل مشکلات به جای ایجاد مشکلات تمرکز کنید.

8. حاضر جوابی

چیزی که بدن شما را وادار می کند بیشتر استرس بکشد، احساس گناه و ترس و عواقب ناشی از خشم کنترل نشده است. راه هایی برای شکستن و کنترل خشم خود پیدا کنید، تا هر بار و در شرایط حساس، عکس العمل منطقی و حرفه ای نسبت به خشم در مقابل رفتار و حرفهای همکاران یا رئیس خود داشته باشید.

9. وسط حرف دیگران پریدن

هنگامی که چنین کاری می کنید، نه تنها فردی را که در حال صحبت کردن هست را ناراحت می کنید، بلکه از خود ،انرژی منفی ساطع می کنید. یاد بگیرید که گوش دهید تا تحسین و احترام را بخود جلب کنید.

10. خیلی معذب بودن

مطمئنا، جامعه روز به روز پیشرفته تر می شود و افراد امروزه در گفتگوهایشان بیشتر مراقب هستند. این بدان معنا نیست که پوشیدن کت شلوار و مشقت کشیدن به همراه داشتن یک رفتار اداری خشک قابل قبول است بلکه این راحتی در برقراری ارتباط است که بیش از هر چیزی شما را در محل کار فرد موفق و محبوبی جلوه می دهد. 

11. الکی حق به جانب بودن

شاید حق با شماست و شاید نه ولی نگران نباشید چراکه حقیقت بهزودی روشن خواهد شد. بجای تلاش برای ثابت کردن اینکه حق با شما بوده، بهتر است که به انجام کار خود بپردازید و بدانید که هر چیزی رخ دهد، همواره اخلاق مدار بودن است که اعتبار شما را حفظ میکند.

12. استفاده بیش از حد از عطر یا ادکلن 

در محیط محصور شده، عطر میتواند به برخی افراد مبتلا به سردرد و میگرن درد تحمیل کند. برای ایجاد حس خوشایند در خود نباید محیط را برای همه ناراحت کننده کنید. 

13. اجرای هر گونه موسیقی یا وُیس بر روی کامپیوتر خود بدون هدفون

محیط کاری محیطی طراحی شده برای تفکر و بهره وری است. موزیک مورد علاقه شما ممکن است به شما کمک کند بهتر فکر کنید، اما به احتمال زیاد همکارانتان در یک محدوده خصوصی عرصه را بر خود تنگ می بیند پس آن را با هندزفری گوش دهید تا با لذت خود موجب اذیت دیگران نشوید.

14. معطل کردن افراد 

احترام به حق دیگران را همیشه و همیشه در اولویت قرار دهید، اگر همکارتان میخواهد مسئله ای را با شما در میان بگذارد و یا سوالی از شما دارد بهتر است او را با سرگرم کردن خود با تلفن همراه یا .. معطل نکنید.

15. گرم کردن ناهار بد بو 

آشپزخانه اداری به اندازه کافی بزرگ نیست و بهتر است اضافه کردن بوی های منزجر کننده کنسل باشد. غذاهایی که بوی تند و نامطبوع دارند برای ناهار گزینه مناسبی نیستند پس بجای آنکه ماهی را در وعده نهار میل کنید آن را برای شام نگه دارید.

16. بلند بودن صدای زنگ تلفن همراه

هیچ دلیلی وجود ندارد که تلفن شما با صدای بلند زنگ بخورد. اگر در انتظار تماس هستید، تلفن خود را در جیب خود روی حالت لرزان تنظیم کنید یا روی میزتان که می توانید صفحه تلفن را ببینید. به حفظ حریم و نیاز همکارانتان به سکوت احترام بگذارید.

17. استفاده شخصی و مالکیت اموال شرکت

هیچ دلیلی برای مالکیت چیزی که به شما تعلق ندارد، وجود ندارد. شرکت شما هیچ بدهی به شما ندارد. کار شما از طریق پرداخت حقوق جبران می شود، اگر این کافی نیست، با رئیس خود در مورد آن صحبت کنید، بهتر از هیچ یک از لوازم شرکت استفاده شخصی نداشته باشید.

نحوه رفتار در محیط کار

18. صحبت درمورد زندگی شخصی خود 

بله، شما یک انسان هستید و این به معنی داشتن احساسات است اما یادگیری برای کنترل زمانی و مکانی که این احساسات بیان می شود، کلیدی است. هر کس نمیخواهد آخرین فصل درام روابط شخصی شما را بشنود. ممکن است در صورت وقوع چیزی جدی، مانند مرگ در خانواده یا طلاق، همکار شما توجه کند اما این دلیل نمیشود که انتظار داشته باشید همه به گله یا درد و دل تان در مورد مسائل زندگی خصوصی شما گوش فرا دهند.

19. صحبت با نیش و کنایه

یکی از فاکتورهای اصلی و مهم محبوبیت در محل کار، مهربانی و رفتار با احترام است، صحبت با نیش و کنایه شما را تبدیل به فردی منفور و دوست نداشتنی در میان همکارانتان می کند.

20. منزوی بودن

اکثر محیط های کاری نیاز به تعامل دارند و نداشتن ارتباط سالم و به اندازه باعث تحریک و تخریب افکار شما می شوند. پس بجای انزوا، راه هایی برای برقراری ارتباط و اطلاع رسانی، به طوری که افراد آن را به عنوان یک مشارکت بینند ،پیدا کنید.

21. به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس 

در دفترتان چه اتفاقی می افتد؟ هر آنچه که اتفاق افتاده است، فقط و فقط مختص محل کار شما و افراد درگیر در این اتفاق است و بس. پس شما نباید در موردش صحبت یا اظهار نظر کنید.

22. فریاد زدن بر سر دیگران

مطمئنا رفتار آرام، منطقی، متعادل و دلپذیر بهترین نوع رفتار در محل کار است. فراموش نکنید که شما اجازه فریاد زدن بر سر همکار و بی احترامی به او نیستید که اگر اینگونه رفتار کنید برای شما نتیجه منفی خواهد داشت.

22 رفتار غیرحرفه ای در محیط کار؛ هیچ وقت انجامش نده

4.578
این مطلب مفید بود ؟708
برگرفته از بخش سبک زندگی/ن/ز.ت/ن.ح
وبگردی