مورچه ها

اعتیاد مورچه ها به مورفین

کد مطلب : 37311زمان مطالعه : 1 دقیقه
یافته های علمی جدید نشان می دهد مورچه ها هم درست مانند انسان ها به مرفین معتاد می شوند.

مورچه ها مورفین را به شکر ترجیح می دهند

مورچه ها موجودات حیرت آوری هستند. آنها از هر ویژگی ای که به فکرمان برسد برخوردارند. برای مثال، ما می دانیم که مورچه ها بسیار قویند و قادرند باری به اندازه چند برابر وزن بدنشان را بلند کنند.

دراین مطلب واقعیات جالبی درباره بعضی از انواع مورچه ها و برخی از ویژگی های حیرت انگیز مورچه ها بحث می شود

یافته های علمی جدید نشان می دهد مورچه ها هم درست مانند انسان ها به مرفین معتاد می شوند.
 
گروهی از دانشمندان آمریکایی در یک مطالعه زیست شناختی، 90 مورچه را به سه گروه مجزا تقسیم کردند. در جیره غذایی گروه اول، محلولی از شکر و مرفین قرار گرفت. گروه دوم از محلول شکر به عنوان غذا استفاده کردند و گروه سوم، تنها از شکر جامد تغذیه می کردند.
 
ویژگی مورچه ها

خصوصیات نزدیک مورچه ها به انسانها

 
پس از یک هفته، پژوهشگران تمامی مورچه ها را در انتخاب غذای خود آزاد گذاشتند. جالب آنکه مورچه هایی که در جیره غذایی آنها تنها شکر (به صورت جامد یا محلول) وجود داشت، مجدداً به سراغ شکر رفتند؛ اما دوسوم مورچه هایی که به آنها مورفین خورانده شده بود، زمانیکه در معرض انتخاب آزاد قرار گرفتند، مرفین را به شکر ترجیح دادند. 

مورچه ها تنها موجودات غیرپستانداری هستند که اعتیاد آنها به مورفین به اثبات می رسد. پیش از این، اعتیاد به مرفین غیر از انسان تنها در موش مشاهده شده است.

اعتیاد مورچه ها به مورفین

55
این مطلب مفید بود ؟50
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبر نگاران -/ر
برچسب : مورچه
وبگردی