راه های شناسایی دروغگو
شناسایی افراد دروغگو کار سختی نیست شما می توانید تغییرات را در چهره ی یک فرد دروغگو زمانی که دروغ می گوید تشخیص دهید.

 

راه های شناسایی دروغگوها

شاید متعجب شوید که نزدیک 80 درصد از دروغ ها قابل شناسایی نیستند البته اگر به گذشته و جوانی خود بازگردید متوجه خواهید شد که چرا دروغ امری شایع است.کودکان برای اینکه به دردسر نیافتند دروغ می گویند و البته این نوع نگرش در آینده تبدیل به یک الگو می شود.

درست است که افراد برای خلاص شدن از هر چیزی معمولا دروغ می گویند، اما شناسایی آن کار ساده ای خواهد بود.با کسب اطلاعات میتوانید این افراد را شناسایی کنید و در صورتیکه در این بخش از نمناک علامت ها را بخوانید چند روش برای تشخیص دروغ وجود دارد.

شناسایی دروغگو

چگونه افراد دروغگو را تشخیص دهیم؟

روش های شناسایی افراد دروغگو

1.با سوالات ساده شروع کنید:

با پرسیدن سوالات ساده و ابتدایی که حالت تهاجمی ندارند، حالات طبیعی فرد را متوجه خواهید شد.در مورد آب و هوا، برنامه آخر هفته، یا هر چیز طبیعی و ساده بپرسید وقتی جواب می دهند زبان بدنی و حرکات چشم آنها را زیر نظر بگیرید تا متوجه راست گویی آنها شوید. مطمئن باشید سوالات کافی پرسیده شود تا تمام رفتارها را زیر نظر بگیرید.

2.نقطه حساس را پیدا کنید:

وقتی از محدوده سوالات معمولی وارد "منطقه دروغ" میشوید، باید شاهد تغییر در حرکات بدن ، حالات صورت، حرکت چشم، و ساختار زبانی باشید. هر فردی به نحوه خاص دروغ می گوید، برای همین مهم است که تمام حالات رفتاری را زیر نظر داشته باشید.

شناسایی مردان دروغگو

افراد دروغگو را با این روش ها تشخیص دهید

3.زبان بدن را زیر نظر بگیرید:

افراد دروغ گو معمولا هنگام دروغ گفتن بدن خود را جمع می کنند تا احساس کوچکی کنند و کمتر در کانون توجه باشند ، گاهی دستان خود را پنهان می کنند، حرکات شانه را نیز نگاه کنید.

4.حالات ریز صورت را زیر نظر بگیرید:

حالات صورت موقع دروغ گفتن تغییر می کند اما تشخیص آن گاهی بسیار دشوار است. بعضی افراد رنگ عوض می کنند و پست صورتشان قرمز می شود، بعضی بینی خود را لمس می کنند، یا لب خود را گاز می گیرند یا مدام پلک می زنند تمام این علائم نشان دهنده فعالیت بالای مغز موقع دروغ گفتن است.

تشخیص دروغگوها

شناسایی دروغگوها از تغییرات در چهره آن ها

5.به تن صدا و ساختار زبانی توجه کنید:

هنگام دروغ گفتن تن صدای افراد تغییر می کند. شاید سریعتر یا آرام تر یا با تن صدای بالا یا پایین صحبت کنند.

6.دقت کنید چه زمانی صحبت خود را قطع میکنند:

افرادی که دروغ می گویند هنگام صحبت کردن داستان را از زندگی شخصی خود به دیگران منتقل می کنند. و کمتر کلمه من را استفاده می کنند چون دروغگو از نظر ذهنی سعی می کند با داستان دروغین خود فاصله بگیرد. به یاد داشته باشید:هر فردی برای دروغ گفتن روشی خاص دارد که تنها با زیر نظر گرفتن حالات که قبلا ذکر شد قابل شناسایی هستند.

شناسایی دروغگو ها فقط با چند روش ساده

3.746
این مطلب مفید بود ؟3412
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : دروغ
وبگردی