افراد دروغگو
شاید در اطراف ما افراد دروغگو باشند که صحبت کردن با آنها آزاردهنده باشد زیرا متوجه نمی شویم راست می گویند یا دروغ بنابراین می توانید با خواندن این 7 راه کار دروغگو را شناسایی کنید.

راه تشخیص افراد دروغگو و گرفتن مچ شخص دروغ گو

افراد دروغگو گاهی آنقدر حرفه ای این کار را انجام میدهند که شما را کاملا متقاعد به باور صحبت هایشان میکنند؛ صحبت هایی که بخش اعظم آنها ساختگی و نادرست است. برای آنکه با باور این حرفهای دروغ، به شعور خود توهین نکرده باشید و بعد از مدتی ناراحت از این فریب نباشید، به ترفندهایی که در این بخش از نمناک تحت عنوان روش شناخت فرد دروغگو گفته شده است، دقت کنید.

به صورتش نگاه کنید

بهترین راه برای شناسایی فرد دروغگو، توجه به نشانه‌های چهره و بدن اوست. گونه‌های شخصی که دروغ می‌گوید سرخ می‌شوند، لبهایشان گاز می‌گیرد، سوراخ بینی‌شان گشاد می‌شود، نفس‌های عمیق و سریع می‌کشند و پلک‌هایشان سریع‌تر می‌زنند. این نشانه‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که مغز شخص دروغگو در حال اضافه کاری است. شناسایی فرد دروغگو با این روش اغلب دشوار است، اما با تمرین و دقت می‌توانید به این کار بپردازید.

افراد دروغگو

زبان بدنش را بررسی کنید

برای شناسایی یک دروغگو، باید به رفتار کلی او توجه کنید. یکی از ویژگی‌های مشخص کننده فرد دروغگو، تناسب بین رفتارها و ژست‌هایش است، از جمله چهره، بدن، صدا و گفتار در هنگام تعامل. دروغگو ممکن است دست‌ها و پاهایش را به داخل بدن جمع کند و حرکات خود را در حین گفتگو کاهش دهد تا حرکاتش به حداقل برسند و سعی کند تا حد امکان هر حرکتی را به حداقل برساند. همچنین، دروغگو ممکن است دست‌هایش را پشت سرش رها کند و به ناچار حرکات بی قراری ناشی از عصبی بودن انجام دهد.

حواستان به لبخندش باشد

شناسایی یک دروغگو به نحوه حرکات و رفتارهایش وابسته است. برای شناسایی اینکه آیا یک فرد دروغ می‌گوید یا خیر، باید به نحوه لبخند زدنش توجه کنید، زیرا این لبخند می‌تواند احساسات واقعی او را نشان دهد. همچنین باید دیگر حرکات و رفتارهایش را نیز مورد بررسی قرار دهید. احساس واقعی فردی که دروغ می‌گوید، می‌تواند ترس، عصبانیت یا اشمئزاز باشد که سعی در پنهان کردن آن دارد. لبخند صادقانه و واقعی در چهره فرد، همانطور که با لبخند و چشمانش هماهنگ است، می‌تواند شما را به شناسایی دروغگویی او کمک کند. با این حال، تشخیص یک دروغگو از طریق شناسایی حرکات و رفتارهایش کار سختی نیست.

خنده افراد دروغگو

مدل صحبت کردن دروغگو را بشناسید

تغییرات در صدای یک فرد می‌تواند نشانه‌ای برای شناسایی دروغگو بودنش باشد. اما برای تشخیص دروغگویی، نحوه صحبت کردن و الگوی نفس کشیدن فرد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اگر سرعت صحبت کردن یا نفس کشیدن فرد به طور غیرمعمول تغییر کند، احتمالاً آنچه که او می‌گوید درست نیست. سرعت بیش از حد زیاد یا کاهش یافته می‌تواند نشانه‌ای از دروغگویی باشد و به احتمال زیاد مطالبی که فرد می‌گوید درست نباشند.

کلماتی که یک دروغگو، زیاد استفاده میکند

دروغگویان معمولاً از استفاده از برخی واژه‌ها و عبارت‌ها خودداری می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند از کلماتی مانند "اما"، "به جز"، "در حالیکه" و "نه" کمتر استفاده کنند، زیرا این واژه‌ها با توضیحات پیچیده و تضادهایی روبرو می‌شوند که ممکن است بر آنها مشکل سازد. همچنین، دروغگویان کمتر از واژه "من" استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند داستان‌های طولانی را کوتاه نمایند و از ضمایر شخصی کمتر استفاده کنند. آنها تمایل دارند مطالب خود را به صورت مستقیم و کوتاه ارائه دهند تا کمترین میزان جزئیات و اطلاعات شخصی را افشا کنند.

تغییر در رفتار و شخصیت فرد دروغگو

تغییرات در اساس رفتار یک فرد، شامل ژست‌ها، نحوه گفتار، توناژ صدا و حرکات دست‌ها، نشان دهنده نقش مهمی در تشخیص فرد دروغگو دارد. با بررسی و مقایسه رفتارهای فعلی فرد با آنچه قبلاً از او می‌دانید، می‌توانید ببینید که آیا رفتارها و تعاملات فعلی با الگوی قبلی هماهنگ هستند یا خیر. وقتی کسی دروغ می‌گوید، این تغییرات در رفتار او به وضوح مشاهده می‌شود. به عبارت دیگر، باید توجه کنید که رفتار فرد در موقعیت فعلی با رفتار قبلی او مقایسه شود و تغییرات مشخص شود.

لو رفتن دروغگو

7 علامتی که افراد دروغگو را لو میدهد

4.175
این مطلب مفید بود ؟6213
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م
برچسب : دروغ
وبگردی