چیپس

چیپس | خط تولید چیپس در کارخانه

کد مطلب : 42535زمان مطالعه : 2 دقیقه
تنها 50 دقیقه نیاز است تا یک سیب زمینی نشسته به یک بسته چیپس با طعم های مختلف و البته با مقادیر بالای نمک و روغن تبدیل شود.

آشنایی با خط تولید چیپس سیب زمینی

سیب زمینی عمدتا" به عنوان تنقلات و در مواردی به عنوان مکمل غذاهای گوشتی مصرف غذایی دارد. در حال حاضر در بازار ایران چیپس کالایی رقابتی است و شرکتهای تولید کننده سعی دارند با ارائه اشکال و طعم های جدید در بسته بندی های متنوع و تبلیغات فراوان، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. از اینرو محصول جدید باید توان رقابت با محصولات شناخته شده را داشته باشد.
از طرف دیگر تولید محصولی با کیفیت قابل عرضه در بازارهای جهانی، مستلزم استفاده از مواد اولیه مرغوب و مناسب فرآوری و ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته در کنار رعایت کامل استانداردهای بین المللی است. در اینصورت میتوان محصولی با کیفیت قابل عرضه در بازارهای جهانی تولید کرد.
در بیشتر کارخانه های تولید چیپس ابتدا سیب زمینی ها در ریل هایی وارد خط تولید اصلی می شوند، سپس شسته و آبکشی شده در غلطک هایی به سوی دستگاه پوست کنی می روند. این دستگاه با استفاده از سمباده هایی پوست سیب زمینی ها را می کند و آنها مجددا شسته و آبکشی می شوند.
 
در مرحله بعد وارد دستگاه برش شده و به قطعات باریک و نازک تقسیم می شوند، در این مرحله چیپس ها به شکل واقعی خود در می آیند. سپس دوباره شسته شده تا نشاسته از آنها جدا شود. بعد از آن چیپس ها توسط یک دستگاه خشک می شوند تا برای سرخ کردن آماده شوند.
 
چیپس

مراحل تولید چیپس

از هر یک عدد سیب زمینی بزرگ حدود 35 عدد برگه چیپس بدست می آید و در واقع هر پاکت چیپس از یک سیب زمینی درست شده است.
 
در مرحله سرخ شدن حدود سه دقیقه چیپس ها در حرارت بالا و در ظرف حاوی روغن بسیار داغ سرخ و وارد مراحل بعد می شوند.
 
چیپس

سرخ شدن سیب زمینی چیپسی

 
در مراحل بعد چیپس ها بر اساس تنظیمات دستگاه تا زمانی که هنوز گرم هستند، طعم دار و دوباره خشک می شوند.
 
و در مرحله آخر چیپس ها به قسمت های یکسان تقسیم شده، وارد بسته بندی می شوند و درب بسته ها پلمپ می شود.
 
چیپس به دلیل مقادیر بالای نمک، ادویه و روغن برای سلامت بدن بسیار مضر است و مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.
 
شما می توانید در خانه با استفاده از فر و برش سیب زمینی ها چیپس خانگی با روغن و نمک کم درست کنید تا یک اسنک سالم تر مصرف کنید.

چیپس ، خط تولید چیپس در کارخانه

3.799
این مطلب مفید بود ؟7425
برگرفته از باشگاه خبرنگاران -/ ر
برچسب : پفک و چیپس
وبگردی