آنتی ویروس
آنتی ویروس های شخص ثالث موجب پدید آمدن خرابی در سایر اپلیکیشن ها به خصوص مرورگرها نیز می شوند.

آنتی ویروس های شخص ثالث

یکی از توسعه دهندگان سابق شرکت موزیلا اخیراً در پستی جنجالی آنتی ویروس های شخص ثالث را به باد انتقاد گرفته و پیشنهاد می کند فقط از «ویندوز دیفندر» مایکروسافت استفاده کنید.

او معتقد است برنامه های ضد ویروس شخص ثالث ضمن اینکه به شدت سنگین و حجیم هستند، روی اکوسیستم نرم افزاری کامپیوتر تاثیر منفی گذاشته و عملاً مخرب اند.

آنتی ویروس ها اکوسیستم نرم افزاری کامپیوتر را مسموم می کنند؛ چراکه دستورات تهاجمی و ضمانت نشده ی آنها به مرور زمان به سیستم عامل صدمه زده و از طرفی به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد امنیت محصولات خودشان را بالا ببرند.

 

آنتی ویروس

مسموم شدن اکوسیستم نرم افزاری کامپیوتر

 

وی تاکید دارد که آنتی ویروس های شخص ثالث موجب پدید آمدن خرابی در سایر اپلیکیشن ها به خصوص مرورگرها نیز می شوند؛ طوری که مصرف کننده تصور می کند مشکل از بهره وری ضعیف آن نرم افزار است.

بارها پیش آمده که یک آنتی ویروس به روز رسانی های فایرفاکس را مسدود کرده و در نتیجه کاربر نتوانسته هیچکدام از آپدیت های امنیتی و رفع باگ مهم را دریافت کند. در نتیجه کاربر تصور می کند عملکرد خود مرورگر ضعیف است.

مایکروسافت با درج نسخه ای پیشرفته تر و بهینه سازی شده از نرم افزار ضد ویروس اختصاصی اش در ویندوز 8 به بعد، عملکرد بسیار خوب و تحسین برانگیزی را از خود به نمایش گذاشته است.

بر طبق آخرین اطلاعات و آزمایشات رسمی انجام شده، ویندوز دیفندر حاضر در ویندوز 10 از توانایی بسیار قابل قبولی برخوردار بوده و می تواند 99 درصد از بدافزارهای شایع و همچنین 95 درصد از حملات «روز صفر» را گرفتار کند.

 

آنتی ویروس

مسموم شدن اکوسیستم نرم افزاری کامپیوتر

 

این در حالی است که اغلب آنتی ویروس های شخص ثالث مانند کسپرسکی به ترتیب 100 و 99.9 درصد از خطرات احتمالی را دفع می کنند.

بدیهی است که عملکرد ویندوز دیفندر ضعیف تر جلوه می کند، اما باید موارد مهمی مانند سبک بودن بسیار مناسب آن، عدم نمایش پاپ-آپ های اجباری و عدم درخواست پول و غیره را مد نظر داشته باشیم. مایکروسافت از حاصل داده های اسکن ویندوز شما جهت کسب درآمد استفاده نمی کند.

از طرفی ردموندی ها چند روز پیش از سرویس ارتقا یافته و حرفه ای تر Windows Defender Security Center که با قابلیت های جدید و پیشرفته تر با آپدیت Creators به ویندوز 10 می آید خبر داده و نوید ارائه امنیت و عملکردی به مراتب بهتر را می دهد.

به نظر شما آیا واقعاً آنتی ویروس های شخص ثالث برای سیستم عامل مخرب هستند؟ با چه اپلیکیشنی از کامپیوتر خود محافظت می کنید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

از آنتی ویروس های شخص ثالث استفاده نکنید

55
این مطلب مفید بود ؟50
برگرفته از نوین/ی
برچسب : آنتی ویروس
وبگردی