سفيد كردن انگشتر نقره

12 روش سفید کردن انگشتر نقره اکسید و سیاه شده در خانه

کد مطلب : 44232تعداد نظرات : 11 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
برای اینکه انگشتر نقره تان سیاه نشو مقداری گچ در کنار آن نگاه دارید و برای سفید کردن آن می توانید از خمیردندان استفاده کنید.

زیورآلات نقره سیاه شده را چگونه تمیز کنیم؟

نقره فلزی ضد باکتری است و میکروب ها که در مجاورت هوا قرار دارند با نشستن روی نقره اکسید می شوند و باعث لکه دار شدن شی نقره براق می شوند که البته آن لکه ها به آسانی با استفاده مداوم و لمس کردن شی نقره قابل پاک شدن است.

یکی از معضلاتی که خانم ها با آن روبرو هستند این است که نقره و زیورآلات نقره ای پس از چند سال استفاده سیاه و تیره می شوند و تغییر رنگ می دهند. اما خوشبختانه این تغییر رنگ ها دائمی نیستند و با استفاده از روش های ارائه شده در این مطلب از نمناک براق و درخشنده می شوند.

تمیزکردن نقره

انگشتر نقره سیاه شده را با این روش ها سفید کنید

پودر ماشین لباسشویی

درون یک کاسه متوسط را ورق آلومینیوم بیاندازید و آن را با آب داغ پر نمایید سپس یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را درون آب بریزید و حل کنید و انگشتر نقره خود را در آن بیاندازید تا سفید شود ، بعد انگشتر خود را بشویید و خشک نمایید.

سس گوجه فرنگی

روی حوله مقداری سس قرمز می ریزیم و روی قسمت های سیاه نقره می کشیم . اگر نقره براق نشد ، 15 دقیقه بخش های سیاه نقره خود را با سس بپوشانید و سپس با یک پارچه تمیز کنید و آن را بشویید (از مسواک نرم برای تمیز کردن درزها استفاده کنید) و خشک نمایید .

سس گوجه

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت و آب را به صورت خمیری در آورید و این خمیر را با یک پارچه مرطوب بر روی نقره بگذارید و اجازه دهید خمیر خشک گردد سپس با یک حوله زبر نقره را تمیز کنید ، خواهید دید که با این کار درخشش به نقره های شما بازمی گردد.

خمیردندان

روی پارچه ای مقداری خمیردندان بزنید و روی بخش های تیره نقره بمالید سپس خمیردندان را از روی نقره پاک کنید و خشک کنید تا نقره شما درخشان گردد.

خمیردندان تمیز کننده

شیشه پاک کن

روی یک پارچه یا یک مسواک شیشه پاک کن اسپری کنید تا نقره جات شما مانند روز اول براق شود .

نرم کننده مو

برای براق کردن نقره های تیره و سیاه شده مقداری نرم کننده مو را بر روی نقره تمیز مالیده و بگذارید خشک شود تا تمیز و درخشان گردد.

نرم کننده برای نقره جات

آبلیمو و شیر خشک برای تمیز کردن زیورآلات نقره

یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک دوم فنجان آب و یک دوم فنجان شیرخشک را با یکدیگر مخلوط کنید و یک شب نقره را در این محلول قرار دهید تا نقره های شما درخشان شود.

ژل ضدعفونی کننده دست برای تمیز کردن نقره

ژل آنتی باکتریال ضدعفونی کننده دست جلا دهنده بسیارخوب برای نقره است . برای تمیز کردن نقره های سیاه روی پارچه نرمی چند قطره از این ژل را بریزید و نقره را با آن تمیز کنید.

گچ برای تمیز کردن زیور آلات تان

همراه زیور آلات نقره خود چند قلم گچ نیز نگهداری کنید زیرا گچ باعث جذب رطوبت به خود می شود و از سیاه شدن نقره ها جلوگیری می کند.

روش نگهداری انگشتر نقره

سرکه برای تمیز کردن زیورآلات نقره

یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و نقره های خود را به مدت 2 تا 3 ساعت، در محلول قرار دهید آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید تا نقره جات شما بدرخشند.

براق شدن نقره با ورق آلومینیم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لیتر آب بریزید و سپس یک تکه ورق آلومینیم درون آن بیاندازید و اجازه دهید بجوشد . نقره خود را به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در این محلول بیاندازید و سپس خارج کنید.

آمونیاک

در محلولی از یک فنجان آب گرم و نصف فنجان آمونیاک بدلیجات و زیورآلات نقره ای خود را به مدت ده دقیقه قرار دهید. سپس به آرامی آن را بشویید و خشک کنید.

12 روش سفید کردن انگشتر نقره اکسید و سیاه شده در خانه

4.3872
این مطلب مفید بود ؟756116
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
برچسب : مدل انگشتر
11 نظر به ثبت رسیده است
نسیم1397-09-13
خمیر دندون واقعا معجزه کرد
19644
مینا1400-11-28
نقره رو روی یه فرش یا پتوی نرم بکشید تا اصطحکاک ایجاد بشه با گرم شدن خیلی خوب تمیز و سفید میشه.
436
حاتم1401-01-26
اگه انگشتر دست سازه که رکاب محکمی داره روفرش بکشید براق میشه
2212
نسیم محرمی1401-02-24
روش اول که پودر لباسشویی با ورق آلومینیومه عالی بود
امتحانش کردم و راضی بودم????
217
Wwwwww1401-05-21
از خمیر دندان استفاده کنید زود تر سفید می شود
408
رها1401-11-16
سفیداب عالیه خیلی زود تمیز میشه و براق حتما امتحان کنید
164
سروه1402-01-09
خمیر دندون عالی جواب داد????????????
196
محمد1402-10-11
دمتون گرم خمیر دندون تمیزش کرد. واقعا واسم ارزش داشت و نگران شده بودم
10
حبېب سہرابی بیجار گروس1402-10-29
سلام. خدا به اونی که این مطلب را گذاشته خیر بده.
تجربه شخصی: از خمیر دندان استفاده کردم و با مسواک آن را روی انگشتر مالیدم. بعد از چند دقیقه با اسکاج شروع به مالیدن انگشتر کردم و بعد هم با آب شستشو دادم. عالی بود. براق و سفید شد.
51
კახა1402-12-04
نصف استکان سرکه، نصف قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، یه تیکه فویل آلومینیمی را با هم داخل یه ظرف کوچیک بریزید، نیم ساعت بمونه، بعد با همون فویل آلومینیمی روی سطح نقره بکشید. مثل روز اولش میشه
01
مسلم1402-12-26
با پاک کن روی نقره بکشید حسابی تمیز و سفید میشه، امتحان کنید.
00
وبگردی