واکسن رازی کووپارس

عرضه واکسن «رازی کوو پارس» تا اوایل مهرماه

تاریخ انتشار : 4 تیر 1400کد مطلب : 44247زمان مطالعه : 1 دقیقه
محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: پیش بینی می شود واکسن "رازی کوو پارس" اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی خواهد شد.

ایرنا: دکتر سعید کلانتری متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار داشت:پیش بینی می شود 2 تا سه هفته دیگر بتوانیم آنالیز بینابینی فاز دوم کارآزمایی بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل دهیم که در صورت رضایت این سازمان، مجوز فاز سوم صادر خواهد شد.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی را 500 نفر اعلام کرد و افزود:فاز دوم تست انسانی از 6 خرداد آغاز شده است که 294 نفر دوز اول و از این تعداد 30 نفر (تا روز 30 خرداد) دوز دوم را هم دریافت کرده اند.

به گفته کلانتری مرحله اول واکسن رازی کوو پارس با حضور 133 داوطلب با موفقیت به اتمام رسیده است.

واکسن ایمن در اختیار مردم قرار می دهیم

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت:وقتی واکسن رازی کوو پارس را به دست مردم می رسانیم که مطمئن شویم واکسن، موثر و ایمن است. مطالعه علمی در این زمینه به دقت در حال انجام است و به هموطنان اطمینان می دهیم ایمنی زایی واکسن به دقت و متناسب با بالاترین استاندارد بررسی می شود.

کلانتری ادامه داد:واکسن های مانند ب ث ژ، فلج اطفال و سرخک نمونه هایی از واکسن های ایرانی که در داخل کشور تولید می شد، هرچند توجه با این مجموعه در سال های اخیر کمتر شده، اما کرونا فرصتی به وجود آورد که این مجموعه مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

 

عرضه واکسن «رازی کوو پارس» تا اوایل مهرماه

53
این مطلب مفید بود ؟30
وبگردی