روم باستان
با خواندن این مطلب به حقایق باورنکردنی و تکان دهنده ای از زندگی روم باستان همچون آشامیدن خون مرده ها تا روشی عجیب برای ضدعفونی کردن لباس پی میبرید.

از آشامیدن خون مرده ها تا روشی عجیب برای ضدعفونی کردن لباس

دانستنی ها و  حقایقی در مورد زندگی مردم روم باستان وجود دارد که مطمئنآ با شنیدن آن متعجب می شوید.در حال حاضر کشور ایتالیا به عنوان یک کشور متمدن و مدرن دیده می شود در حالیکه با نگاهی به زندگی مردم روم باستان شاید نظرتان نسبت به این کشور برگردد. حقایقی در مورد روم وجود دارد که از گفتن آن در مدارس امتناع می شود، حقایقی که شاید در روم باستان مرسوم و عادی بود اما امروزه گفتنش هم وحشتناک است.

یکی از این حقایق که در بین مردم آن زمان مرسوم بود، آشامیدن خون گلادیاتورهای مرده بود. پس از مبارزه، کارگرانی ویژه مسئول جمع آوری خون گلادیاتورهای مرده و داد و ستد با آن بودند. آنها معتقد بودند خون گلادیاتور بسیار مفید است و می تواند بیماری صرع را درمان کند.

روم باستان


تفاوت قبیله ای و فرهنگی مردم آن زمان با رنگ لباس مشخص می شد. رنگ زرد و قهوه ای مربوط به قشر فقیر بود و رنگهای قرمز و بنفش را ثروتمندان می پوشیدند، قدرت در آن زمان با ابروهای پر پشت مشخص می شد از این رو زنان برای نشان دادن قدرتشان با پشم بز ابرو درست می کردند و به صورت خود می چسباندند.

حقیقت دیگر در مورد نوع زندگی روم باستان این بود که امپراتورها سم می نوشیدند. آنها سوءقصد را پیش بینی می کردند و برای مقاوم کردن بدنشان در مقابل زهر، روزانه مقداری سم می نوشیدند، یکی دیگر از رسوم رومی ها استفراغ کردن در اعیاد بود آنها برای داشتن ظرفیت بیشتر در معده، غذای قبلی را بالا می آوردن تا جا برای ادامه غذا خوردن داشته باشند.

امپراتورها به اسب های مخصوصشان که علاقه زیادی به آنها داشتند جو دوسر به همراه طلا می دادند و تن آنها لباس های مخصوص می کردند، یکی از اعمال بسیار منزجر کننده آنها شستن لباس در ادرار بود، آنها بر عکس همه فکر می کردند با شستن لباس در این آب،لباس ها ضد عفونی خواهد شد.

دانستنی های عجیب و تکان دهنده از زندگی روم باستان

4.330
این مطلب مفید بود ؟264
برگرفته از آخرین خبر - / ل
وبگردی