خلبان هواپیما
خلبان هواپیما دچار سانحه شده است و کسی در کابینت توانایی فرود آوردن هواپیما را ندارد ، شما می توانید این کار را انجام دهید؟ راهنمایی های این بخش در آن شرایط کاربردی خواهند بود.

راهنمایی های ساده ی فرود هواپیما وقتی خلبان سانحه می بیند

خلبان هواپیما هر لحظه می تواند دچار سانحه شود و در این زمان اگر کسی بداند چطور باید هواپیما را فرود بیاورد مطمئنا جان مسافران حفظ خواهد شد.

«خانم ها و آقایان، این مهماندار هواپیما است که صحبت می کند. از بابت هر گونه ناراحتی که بخاطر حرکت ناگهانی کابین ایجاد شده و بخاطر چاله های هوایی است متاسفیم ، هیچ دلیلی برای احساس خطر وجود ندارد و امیدواریم از بقیه پرواز خود لذت ببرید.» این جمله ای است که شاید تا به حال آن را وقتی در هواپیما هستید، شنیده باشید و احتمالا کمی هم ترسناک بوده است. اما واقعا اگر خلبان به طور اتفاقی در پرواز دچار سانحه ای شود، چه باید کرد؟ 

آیا فردی در مجموعه هست که بداند چگونه هواپیما را به پرواز درآورد؟

از شوخی گذشته، موضوع چگونگی پرواز و فرود هواپیما آن هم وقتی که خلبان ها ناتوان هستند، موضوع فوق العاده جدی ای است، مخصوصا برای مسافران نگران. 
وب سایت برجسته پرسش و پاسخ به نام Quora در این مورد سوال را جواب داده است. سوالی که اینطور پرسیده شده است:“اگر خلبان ناگهان بیهوش شود باید چه کار کنم و آیا من (بدون آموزش پرواز) باید هواپیما را به زمین بنشانم؟”
یکی از افرادی که جواب این سوال را به بهترین شکل ممکن داده است، خلبان برونو گیلیسن است که به روشی زیبا و دقیق، پاسخگوی این پرسش بود.
“اگر هر دو خلبان بمیرند و هیچ خلبان دیگری در مجموعه نباشد و شما، قهرمان آن روز باشید، این روش (برای جت تجاری) را دنبال کنید،” و بعد در ادامه توضیح داده:وحشت نکنید. هواپیما روی خلبان اتوماتیک، پرواز می کند. شما نمی میرید و به زودی به یک قهرمان تبدیل می شوید. عجله نکنید، دنبال کردن روشی آرام، نتایج اغلب سریعتری را خواهد داشت.
گیلیسن ادامه داد:سعی کنید بفهمید که رادیو چگونه کار می کند و این نباید خیلی سخت باشد. البته دکمه آن را فشار ندهید، اما معمولا یک دکمه فشار برای مکالمه اغلب در پشت آن، مانند یک ماشه، روی قسمت میله ای وجود دارد.
“مراقب باشید چون دکمه ای هم وجود دارد که خلبان اتوماتیک روی قسمت میله ای را قطع می کند … معمولا دکمه قطع خلبان اتوماتیک، قرمز است و با فشار انگشت شست، عمل می کند.”

خلبان هواپیما

 

و اضافه می کند که یک رادیوی معلق “جایی در اطراف” وجود دارد و یا اگر شک دارید، از یکی از خدمه پرواز بپرسید، البته با این فرض که هنوز زنده اند. زمانی که رادیو را پیدا کردید، دکمه را فشار دهید و اعلام می کند “میدی، میدی، میدی.” این بهترین راه برای جلب توجه همه است وضعیت را به آرامی، شرح می دهد. این زمانی است که گفتگو، آغاز می شود -وقتی که فردی فاقد صلاحیت، به پرواز هواپیما با دستورالعمل های رادیویی از زمین و یا هواپیمایی نزدیک، کمک می کند.
گیلیسن توضیح می دهد:هنگامی که با کسی صحبت می کنید، احتمالا سعی خواهند داشت تا با شما گفتگو کنند. آنها بدون شک، شما را به نزدیکترین فرودگاه مناسب که دارای قابلیت فرود اتوماتیک باشد، هدایت می کنند.
“بدون مشکل، هواپیما خودش به زمین خواهد نشست، امکان عملیات مانند خلبان اتوماتیک به شما داده می شود. در حالت ترمز اتوماتیک واقع شده و حتی به طور خودکار، ترمز کرده و شما هنوز هم تمام اعتبار قهرمانی را دارید. تبریک و خوش آمد به نمایش امشب.”

خلبان هواپیما

کنترل هواپیما بدون خلبان

 

با این حال، خلبان هشدار می دهد که اگر نتوانید فردی را برای صحبت کردن، پیدا کنید، با مدیریت خلبان اتوماتیک مواجه خواهید شد. به گفته او، “این موضوع، ترکیبی با این واقعیت است که باید فلپ ها و گیربکس را پیکربندی کنید، همانطور که سرعت را کم می کنید، اوضاع، پیچیده تر می شود”.
اگر به هر دلیلی، پرواز را بطور اتومات پایان دهید، سعی کنید خلبان اتوماتیک را به حالت قبل برگردانید:این روش برای کمک به شما است تا کاری را بهتر از خلبان واجد شرایط، انجام دهید، بنابراین از آن، استفاده کنید.

متاسفانه، وارد شدن به حالت خلبان اتوماتیک قبل از دو دقیقه، اتفاق نمی افتد. چگونگی انجام این روش و فرود اتومات، اغلب توضیح داده نمی شود.
و بدین طریق، پاسخ خود را خاتمه می دهد. بنابراین، در واقع، اگر به خلبان اتوماتیک، دست پیدا نکنید، خود را در مشقت انداخته اید.
در سال 2013، سسنا 172 با راهنمایی رادیویی از مربی پرواز و مدیر کنترل ترافیک هوایی، فرود آمد، پس از اینکه خلبان در کابین، غش کرده و سپس فوت شد.
ویدلی، که درحال بازگشت به فرودگاه نزدیک دونکاستر بود، پس از سفر یک روزه به مقصد Skegnesss، موفق به فرود هواپیمای “پرواز کور” در تاریکی بدون چراغ شد.
در آن زمان به بی بی سی گفت”این تصادف کنترل شده واقعی بود،

خلبان هواپیما , آموزش فرود آوردن هواپیما بدون خلبان

4.37
این مطلب مفید بود ؟61
برگرفته از الی گشت /ن
برچسب : حوادث هوایی
وبگردی