صمیمیت با خانواده شوهر
برخی از افراد با خانواده شوهر خود رابطه خوبی ندارد و این رابطه بر زندگی زناشویی نیز تاثیر گذاشته برای بهتر شدن زندگی خود بهتر است این کار ها را انجام دهید.

چگونه روابط خود با خانواده ی همسرتان را بهبود بدهید

اگربا خانواده همسرتان مشکل دارید و این تنش ها شما را افسرده و ناراحت نموده، امروز با دید دیگری به این موضوع بنگرید و تنها آنها را مقصر ندانید و حتی اگر موجب ناراحتی شما شده اند برای حفظ زندگی زناشویی و خوشحالی همسرتان از در دوستی با آنها وارد شوید و روابط خود را با خانواده همسرتان بهبود بخشید زیرا یک زندگی مشترک هرگز نباید به دلیل مشکلاتی مربوط به خارج از رابطه نابود شود. اگر رابطه ی شما با خانواده ی همسرتان سالم و خوب نیست و همین مسئله شما را در زندگی دونفره تان به دردسر انداخته است، توصیه هایی در بخش خانواده پلاس نمناک برایتان داریم تا این رابطه را بهبود بدهید.

مادر شوهر

نحوه برخورد با خانواده همسر

شناخت بیشتری از خانواده همسرتان به دست آورید

شناخت بیشتری از خانواده همسر به دست آورید و بدانید که نوع رابطه ای که بر خانواده همسرتان حاکم است کدام است و چه کسی حرف آخر را در آن خانواده می زند و در خانواده تاثیرگذارتر است. قوانین آن خانواده چه شکلی است. شخصیت تمام اعضای خانواده همسرتان را بشناسید تا بتوانید با آنها رابطه ای عمیق و خوبی برقرار کنید.

ببخشید و بگذرید

خودتان را از درد و کینه رها کنید، کینه و خشم تنها به شما آسیب می زند. زندگی ارزشمندتر از چیزی است که تنها به حواشی فکر کنید پس ببخشید و بگذرید و تمرکز و توجه تان را به چیزهایی معطوف کنید که ارزش بیشتری دارند.

رفتار با خانواده

احساسات خودتان را ارزیابی کنید

اگر از خانواده همسرتان ناراحت هستید بهتر است در لاک دفاعی خود فرو نروید. آنها را درک کنید و احساس خود را تا حدودی کنترل نمایید. ناراحتی شما بر برقراری ارتباط با آنها اثر می گذارد.

مشکل تان را با همسرتان حل کنید

برای اینکه با خانواده همسرتان رابطه موثری داشته باشید ، باید اختلافات احتمالی با همسرتان را حل کنید. شما باید بدانید خانواده همسرتان برای او عزیز هستند اگر چه از نظر شما صفات بدی داشته باشند به هر حال آنها خانواده اش هستند و عمری برای او زحمت کشیده اند پس سعی نکنید کاری کنید که همسر شما بین شما و خانواده اش یکی را انتخاب کند. همیشه همراه و همدل خانواده همسرتان باشید و رابطه و پیوندی که همسر شما با خانواده اش دارد را درک کنید و از این رابطه حمایت کنید.

آرام و خونسرد باشید

هرگز بدون فکر کردن حرفی به زبان نیاورید و جواب خانواده همسرتان را ندهید و قبل از هر گونه گفتگو و برخوردی آرام و خونسرد باشید و چند لحظه ای مکث کنید و به پردازش آنچه می خواهید بگویید بپردازید.

هر آنچه را که در گذشته روی داده پشت سرتان قرار دهید.

برای ارتباط موثر با خانواده همسرتان همیشه رو به سوی آینده حرکت نمایید و گذشته را رها سازید . آنچه در گذشته اتفاق افتاده را پشت سرتان قرار دهید و دیگر در موردشان بحث نکنید و اجازه ندهید اتفاقات گذشته بار دیگر شما را آزرده کنند. این کار سبب می شود درد هایتان التیام پیدا کرده و احساس رهایی و سبُکی کنید و دیگر اتفاقات گذشته، بر روی ارتباط شما با خانواده همسر اثر نگذارد.

حد و حدودها را مشخص کنید

برای اینکه هم در ارتباط با خانواده همسرتان دچار مشکل نشوید و به این خاطر اختلافی بین شما و همسرتان رخ ندهد، قوانین مشخصی را تعیین کنید و به این قوانین پایبند بمانید و خانواده ی همسرتان را هم در جریان این ارزش ها و قوانین بگذارید.اگر با هم مانند یک تیم عمل کنید، ارزش های خانوادگی تان معلوم خواهند بود و بهتر به نتیجه خواهید رسید.

زندگی موفق

قوانین و حدودی را که مشخص کرده اید با جدیت اجرا کنید

هیچگاه قوانینی را تعیین نکنید که نتوانید به آنها پایبند باشید و قوانین و حدودی را که مشخص کرده اید با جدیت اجرا کنید مثلا در صورتی که دوست ندارید خانواده ها سرزده به دیدنتان بیایند ، به آنها بگویید قبل از آمدن به شما اطلاع دهند و با شما تماس بگیرند.

از موقعیت ها برای بهبود روابط و ساختن خاطرات خوش استفاده کنید

برای بهبود روابط و ساختن خاطرات خوش ازهر موقعیت و فرصتی استفاده کنید. استفاده از فرصت های جدید سبب می شود خاطرات بد گذشته کمرنگ تر شده و خاطرات خوبی شکل گیرند.

راه های ارتباطی را باز بگذارید

کدورت ها و اختلاف هایی که از گذشته دارید ، حل شدنی هستند. برای حل شذن این کدورت ها راه های ارتباطی را باز بگذارید و احساس همدلی تان را زنده نگه دارید و با خانواده همسرتان روابطی سالم و بانشاط برقرار کنید تا سبب لذت بردن خانواده شما و همسرتان شود.

بی واسطه گفتگو کنید

هیچ گاه همسرتان را وارد اختلاف خود و خانواده اش نکنید و اگر چیزی شما را آزرده کرده ، بدون واسطه و شخصا آن موضوع را بیان کنیدو در صدد رفع و رجوعش برآیید تا دلخوری پیش نیاید و روابط شا آسیب نبیند.

عاقلانه رفتار کنید

خانواده همسرتان متفاوت تر از خانواده خودتان هستند و دیدگاه و ارزش های متفاوتی دارند. این دیدگاه را نسبت به آنها داشته باشید که آنها متفاوتند، نه «بهتر» یا «بدتر». مسائل را از دید خانواده همسرتان ببنید و در صورت موافق نبودن مانند یک فرد بالغ و بزرگ رفتار کنید.

رفتار مناسب

به آنها احترام بگذارید

این مسئله ی مهم را بارها در مطالب خانواده پلاس نمناک عنوان کرده ایم که احترام گذاشتن به خانواده همسرتان سبب می شود که آنها نیز احترام شما را حفظ کنند و ارتباطی موثر با یکدیگر داشته باشید. اگر به خانواده همسرتان احترام نگذارید، رابطه ی ضعیف شما با خانواده ی همسرتان روی زندگی زناشویی شما اثر می گذارد و بچه ها نیز از این مشکل ارتباطی تاثیر می گیرند و دچار احساسات منفی می شوند و رنجش ها و کدورت های به وجود می آید. پس همواره به آنها احترام بگذارید و در بعضی از تصمیم گیری ها نظر آن ها را نیز جویا شوید.

مهربان باشید

اگر از خانواده همسرتان ناراحت شدید باز هم با آنها مهربان باشید. در این شرایط طبیعی است که شما دوست نداشته باشید صحبت کنید پس ساکت باشید و فقط لبخند بزنید.

سخت نگیرید

برای اینکه رابطه خود را با خانواده همسرتان حفظ نمایید و از آسیب به روابط جلوگیری کنید ، همه چیز را به خود نگیرید و در بیشتر موقعیت ها حس شوخ طبعی داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

ترفندهای یک رابطه خوب و صمیمی با خانواده شوهر

4.219
این مطلب مفید بود ؟163
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی