درد دل کردن
حواستان باشد برای درد دل کردن چه کسی را انتخاب میکنید و همینطور درباره زندگی خصوصی تان با هر کسی مشورت نکنید.

توجه به فرد مقابل و شخصی که با او درد دل می کنید

همه افراد در زندگی دچار مشکلات و چالش هایی می شوند که برای کاهش فشارهای روانی ناشی از مشکلات، احساسات و مشکلات خود را برای دیگران بازگو می کنند و اصطلاحا با آنها دردل می کنند. درد دل کردن اغلب به این خاطر انجام می شود که ما فکر می کنیم دیگران می توانند مسائل و مشکلاتمان را از زاویه ای دیگر ببینند و به ما کمک کنند و این کار از فشارهای روحی و روانی ما می کاهد. بیش تر مردم پس از درد دل کردن احساس سبکی کرده و از شدت اندوهشان کاسته می شود اما برای دردل کردن نیز باید فرد مناسبی را انتخاب کنیم و بهتر است با این افراد که در این بخش از نمناک آورده ایم، درددل نکنیم.

با این افراد درد دل نکنید

برخی افراد درباره ی مشکلات، دغدغه ها، آرزوها و چیزهایی که برایشان چالش برانگیز است، با کسانی گفت و گو می کنند که برای این کار مناسب نیستند و ممکن است دردل کردن آنان تبعات مختلفی برایشان داشته باشد. در ادامه به کسانی که نباید با آنها درد دل کنیم ، آشنا می شوید.

پدر و مادر

پدر و مادر اصلا افراد مناسبی برای درد دل کردن نیستند. فرض کنید که شما با همسرتان مشکلاتی دارید و برای سبک شدن خودتان نزد پدر و مادر خود از همسرتان گله و شکایت می کنید، این کار ممکن است شما را آرام کند اما آن ها همیشه این مسایل در ذهنشان باقی می ماند.پس در مورد هر مشکل کوچک مرتبط به رابطه عاطفی خود با پدر و مادرتان صحبت نکنید و وقتی آنان در مورد رابطه تان سوال می پرسند، خیلی سرپوشیده به او چیزهایی بگویید.

پدر به طور ذاتی حالت مدافع و محافظ دارد به همین دلیل، دنبال ایراد و مشکل در فرد مورد علاقه شما می گردد و اینگونه رابطه پدر و همسرتان را خراب خواهید کرد. مادران نیز به دلیل علاقه زیاد به فرزندشان کمی احساسی و غیر واقعی عمل می کنند و اگر از آنها مشورت بخواهید ممکن است، نتوانند توصیه های درستی داشته باشد.

ممنوعیت درد دل

پدر و مادر همسر

پدر و مادر همسرتان نیز افراد مناسبی برای درد دل شما نیستند. آنها هم مانند والدین شما علاقه و وابستگی بیشتری به فرزند خودشان دارند و ممکن است در زمان درددل در مورد زندگی عاطفی نظر درستی ارائه نکنند و حتی شاید کاری از دستشان ساخته نباشد، پس شما فقط به درد دل کردن با آنها به مسائل و مشکلاتشان افزوده اید. با این افراد فقط در شرایطی که مشکل شما جدی است وارد صحبت شوید و برای هر مشکل کوچک و پیش پا افتاده ای سفره ی دل برایشان نگشایید.

اقوام همسر

خواهر و برادر همسرتان و جاری و اقوام همسر نمی توانند گزینه های مناسبی برای دردل باشند. اگر از دست خواهر یا پدر و مادر همسرتان دلخورید، هرگز با جاری خود درددل نکنید زیرا اگر او رازدار نباشد، با به وجود آمدن مشکل بین شما و او همه حرف هایتان به گوش خانواده همسر می رسد. خواهر و برادر همسرتان نیز ممکن است، به دلیل علاقه زیاد به برادرشان فرد مناسبی برای درد دل نخواهند بود.

درباره درد و دل

برخی از دوستان

برای تخلیه روانی و آرام شدن می توانید برخی از درددل ها را پیش دوستان خوب و رازدار خود کنید اما همه مسائل را عنوان نکنید. هیچ گاه رازها و مسائل خصوصی تان را با دوست صمیمی خود نیز عنوان نکنید زیرا ممکن است با همین دوست روزی دچار مشکل شویم و آن وقت همین رازها و مسائل خصوصی که با او در میان گذاشته ایم بر علیه خودمان استفاده شود پس بهتر است در روابطمان جانب احتیاط را رعایت کنیم و هر کسی را محرم اسرار خود فرض نکنیم.

همچنین درد دل کردن با دوستانی که از زندگی عاطفی خود راضی نیستند، نیزاشتباه است زیرا افراد ناراضی چون خودشان در رابطه و ازدواج موفق نبوده اند، سعی می کنند مسایل منفی و ناراحت کننده رابطه را مطرح کنند و باعث بدبینی و ناراحتی هم می شوند و نظرات آنها تاثیر بسیاری روی طرز فکر و تصورات شما می گذارد.

افراد فاقد همدلی

دردل با برخی افراد که فاقد حس همدردی کردن هستند، اشتباه است زیرا آنها پس از انجام این کار شما را درک نکرده و حرف های شما برای آنان اهمیتی نداشته باشد. دردل با این افراد نه تنها بار غمتان را نمی کاهد بلکه می تواند شما را سرشار از خشم، احساس تنهایی و درک نشدن کند.

درد دل اشتباه

همسر و نامزد

بیان مشکلات خانوادگی، شخصی و روحی و درد و دل کردن با همسر یا نامزدتان که در مرحله آشنایی با او قرار دارید، کاملا اشتباه است زیرا این کار در بسیاری از موارد درد سر ساز است و یا ممکن است طرف مقابلتان شما را به عنوان فردی ضعیفی ببیند که از پس حل مسایل تان بر نمی آیید.

همکاران

بیشتر افراد ساعت های زیادی از شبانه روز خود را در محل کار سپری می کنند اما همیشه توصیه می شود در محل کار مسائل خانوادگی مطرح نشود زیرا اگر در مورد زندگی عاطفی و مسایل عشقی خود با همکارانتان صحبت کنید، ممکن است آنان به شما توصیه هایی بکنند که منجر به خراب شدن رابطه تان شود و یا حرف های شما را به بقیه بگویند.

درددل کردن

همسر سابق

اگر به واسطه فرزندان هنوز با همسر سابق خود در تماس هستید، باید بدانید همسر سابق شما یکی از افرادی است که نباید در مورد مسایل عاطفی کنونی خود با او صحبت کنید.

همسایه

اگر مسائل عاطفی و خصوصی خود را در کوچه به همسایه تان می گویید، کاملا در اشتباهید. او نمی تواند شما را درست راهنمایی کند و ممکن است راهنمایی اشتباه او موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای شما شود. هرگز درباره خانواده همسر و... به او چیزی نگویید، به خصوص اگر همسایه شما با خانواده همسرتان آشنا است.

نکات درد دل 

با چه کسی درد دل کنیم؟

اگر می خواهید درد دل کردن به جای زیان بار بودن، سودمند باشد، با کسی درد و دل کنید که :

شما را داوری و قضاوت نکند.

کسانی که نسبت به شما احساس همدلی دارند و از وضعیت شما آگاهی دارند.

کسانی که بسیار مورد اعتماد و رازدار هستند.

افراد با شعوری که حتی پس از اینکه با شما به مشکل برخوردند، صحبت های شما را حفظ کنند و از آنان بر علیه تان استفاده نکنند.

توصیه هایی برای درد دل کردن

برای درد دل کردن حد و حدودی قائل شویی و سعی کنید زندگی خصوصی تان را خصوصی نگه دارید.

در برخورد با مشکلات خویشتن دار باشید و به محض بروز مسئله ای در خانواده سریعا آن را به اطلاع عموم نرسانید.

برای درد دل کردن از روان شناس کمک بگیرد زیرا به کمک درد دل کردن با این فرد می توانید به ارزیابی وضعیت کنونی خود بپردازید. همچنین او شنونده ای فعال است و شما را قضاوت نمی کند و تلاش می کند راهکارهای خوبی را برای مشکلاتتان نشانتان دهد.

درد دل کردن با این افراد ممنوع

472
این مطلب مفید بود ؟5715
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی