گردشگری ماه رمضان
بسیاری از مردم فکر میکنند که گردشگری در ماه رمضان نمی شود در صورتی که اینگونه نیست و برخی از کشور های جهان قوانین خاصی را در ماه رمضان رعایت میکنند و سفر جذابی را برای شما رقم می زنند.

بهترین مقصد گردشگری، ماه رمضان کجا سفر کنیم؟

شاید برای بعضی از افراد مسافرت در ماه مبارک رمضان غیر ممکن و یا سخت باشد ولی مکان هایی درنقاط مختلف جهان است که دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده ای می باشد و مخصوص این ماه است.

در گذشته افراد روزه دار کمتر به مسافرت می رفتند و سعی می کردند حتی الامکان در روزهایی که روزه هستند و خسته و گرسنه در منزل به استراحت بپردازند اما امروزه شرایط و امکانات سفر آنچنان پیشرفت کرده و اسباب سفر آنچنان فراهم شده که افراد حتی در این ماه نیز به گشت و گذار می پردازند شرایط و امکانات از جمله مسافرت با هواپیما ، رزرو هتل های مناسب و...بستر مناسب را برای علاقمندان به سفر آماده می کند.در این میان مسلمانان دیندار و متدین با سفر کردن در این ماه مبارک به نقاط مختلف با آداب و سنن مرسوم در ماه مبارک آن نقاط هم آشنا می شوند.

حتی افرادی که مسلمان نیستند نیز دوست دارند در این ماه سفری به کشورهای اسلامی و مسلمان داشته باشند تا با دین مبین اسلام و احکام اسلامی آشنا شوند و هم با زندگی مردمان آن کشور آشنا گردند.اگر شما هم به عنوان یک مسلمان علاقمند به رسم و رسوم کشورهای مسلمان هستید پس در این سفر زیبا ما را همراهی کنید تا بهترین نقاط گردشگری ماه رمضان را در بخش گردشگری نمناک به شما معرفی کنیم.

لیست کشورهایی که مقصد گردشگری سفرهای ماه رمضان هستند.

انگلستان 

یکی دیگر از مقاصد گردشگری در ماه رمضان کشور انگلیس است که مسلمانان زیادی در آن زندگی می کنند و آزادانه می توانند فرایض و رسوم خود را به جا بیاورند. قهوه خانه ها و رستوران های مخصوص اعراب خاورمیانه و همچنین ایرانی ها و ترک ها و پاکستانی ها در این ماه به خدمات مخصوص سحری و افطار مشغول اند .هتل های انگلیس نیز برای پذیرایی از مهمانان مسلمان روزه دار تجهیز می شوند و خدمات خاص این ماه را ارائه می دهند.

اسپانیا

اسپانیا دارای فرهنگی غنی از تقابل فرهنگی بین اسلام و فرهنگ اندلسی است. جمعیت مسلمانان در این کشور زیاد است و بسیاری از شهرهای بزرگ اسپانیا خدمات مخصوص ماه رمضان را برای مسلمانان ارایه می کنند.

مسئولان گردشگری اسپانیا برای گردشگری حلال گردشگران مسلمان نیز برنامه ریزی کرده اند و بسیاری از هتل ها در اسپانیا آرم صد در صد حلال را نصب می کنند و برای افطار و سحر غذاهای عربی و حلال ارائه می دهند.

سفر به مصر

گردشگری در ماه رمضان 

مراکش

یکی دیگر از قطب های فرهنگ اسلامی مدینه ی قدیمی در شهر فاس است. مساجد متعدد این شهر نیز مانند دروازه ای به فرهنگ غنی اسلامی هستند. برای اعلام آغاز و پایان روزه داری، در این کشور از صدای توپ استفاده می شود.

افطار زمان مناسبی برای پیوستن به مردم محلی و امتحان کردن غذاهای سنتی مراکشی مانند سلو، چبکیا، سوپ باقلا، تاجین با کوسکوس، ماکودا و پاستیلیا برای افطار است.

مصر

یکی از زیباترین کشورها در ماه رمضان کشور مصر است. در این کشور در طول ماه مبارک رمضان، ریشه ی فرهنگی اسلامی به نمایش گذاشته می شود. مردم کشور هنگام غروب آفتاب فانوس هایی را روشن می کنند که نشان از پایان روزه داری دارند . این فانوس ها با طلوع خورشید و آماده شدن برای گرفتن روزه خاموش می شوند.

سفر ماه رمضان

افطاری در سفر ماه رمضان

اردن

یکی از کشورهایی که در ماه رمضان می توان به آن سفر کرد ، اردن است. در این ماه کافه و رستوران ها تا آخر شب برای پذیرایی باز هستند و با سلیقه های خاصی به مناسبت ماه رمضان تزیین شده اند و با موسیقی ها و سرگرمی های مخصوص از روزه داران پذیرایی می کنند .در خیابان ها چادر های مخصوصی بر پا می شود به نام چادرهای رمضان که با انواع غذاها و نوشیدن ها از روزه داران استقبال می کنند.همچنین افراد با انواع بازی ها در این چادرها سرگرم می شوند.

سنگاپور

سنگاپور هم از دیگر کشورهای مسلمان می باشد وقتی زمان افطارنزدیک می شود مسجدهای سنگاپور شروع به پخش مواد غذایی بسته بندی شده برای روزه داران و سایر افراد می کنند. اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید باید خود را برای گرما و رطوبت بیشتر آماده کنید همچنین بادهای موسمی جنوب غربی که مقداری چاشنی به آب و هوای گرم سنگاپور می افزایند.رسم جالب و پسندیده ای که در مساجد سنگاپور وجود دارد پخش موادغذایی بسته بندی بین همه افرادی که چه روزه گرفته اند و چه، کسانی که توانایی روزه گرفتن را ندارند تا همگی بر سر یک سفره افطار کرده و زمان افطار را در کنار هم سپری کنند.

نقاطی که در آن افطاری پخش میگردد بسیار شلوغ است علاوه بر افطاری های ویژه ای که ارائه می شود رستوران ها و کافه ها نیز درعرضه و پخت سحری فعالیت می کنند. در بازارها و فروشگاه ها موادغذایی به مناسبت ماه رمضان به فروش می رسد این بازار ها درطول شب نیز برای ارائه خدمات به مشتریان باز بوده و در طول مدت ماه مبارک برپا می باشند.

ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری در ماه رمضان است زیرا این شهر هنوز هم به سنت ها و مراسمات ماه مبارک رمضان پای بند است و مثل گذشته آن ها را باشکوه برگزار می کند. اگر در این ماه به این کشور سفر کردید از مسجد کبود استانبول دیدن کنید .

در این کشورچادرها و جاهایی در فضاهای عمومی شهر دایر است که تا شب ها هنگام اذان و افطار، روزه داران و حتی کسانی که روزه نیستند، کنار هم روزه ی خود را باز کرده و افطار کنند. محافل عمومی قرائت قرآن کریم نیز در سطح شهر برگزار می شود.

 ماه رمضان ترکیه

ترکیه در ماه رمضان 

بروئنی

راه اندازی بازارهای سنتی با فروش مواد غذایی در طول شبهای رمضان در بروئنی هم وجود دارد.رستورانها و کافه ها نیز در کنار این بازارها شروع به عرضه ی غذاهای مخصوص رمضان می کنند.مساجد نیز بوفه های افطاری به راه انداخته و از روزه داران استقبال به عمل می آورند .

آفریقای جنوبی

از مقصدهای مسافرتی مناسب در طول ماه مبارک رمضان ، سفر به آفریقای جنوبی می باشد. این کشور هیچ محدویتی برای افطاری در پیدا کردن غذاهای حلال وجود ندارد و همچنین عبادت کنندگان آزاد هستند در تمامی مراکز خرید در نمازخانه ها به ادای فریضه ی نماز بپردازند مساجد به راحتی در دسترس هست و برا ی پذیرایی از روزه دارن نیز آماده می باشند.

ایران

هر کدام از شهرهای ایران آداب و رسوم خاص خود را در ماه رمضان دارد و هر کدام به شیوه ی خود فرا رسیدن این ماه مبارک را جشن می گیرند.دراین ماه مبارک همه خیابانها و مغازه ها حال و هوای خاصی به این ماه می بخشند و مردم با کارهای خیرخواهانه در این ماه سعی در کسب ثواب بیشتری دارند . رستورانها و کافه ها در طول روز تعطیل هستند و از عرضه غذا خودداری می کنند ولی بعد از افطار تا آخر شب آماده ی پذیرایی می باشند.

دبی

دبی در ماه مبارک رمضان نیز یکی از جاذبه های گردشگری است . دبی خدماتی را نیز به افراد غیر مسلمانان و افرادی که روزه نیستند، ارائه می دهد. در دبی زمان اعلام افطار با صدای توپ همراه است . در زمان افطار هتل ها چادر عربی برپا کرده و با پشتی و فرش های ایرانی آن را تزئین می کنند. در این وعده ی غذایی، انواع غذاها که منعکس کننده ی فرهنگ عربی است مانند هریس (غذایی که با گوشت بره و گندم پخته می شود) بعد از برگزاری نماز مغرب سرو می شود.

مالزی

در ماه مبارک رمضان در مالزی بازارهای غذا برپا می شود که در آن انواع مختلفی از تنقلات سنتی، خوراکی ها و دسرهای مختلف مانند ناسی داگانگ، ساتای، ناسی کاندار که منحصر به مالزی و نتیجه ی تنوع فرهنگی ملی این کشور است ، به فروش می رسد. مردم محلی و خانواده ها گردشگران را به مراسمات افطار و جشن های خود که شامل رقص های سنتی است ، دعوت می کنند.

مالدیو

در مالدیو مراسم هنری و فرهنگی و برنامه های سرگرم کننده در ماه رمضان برگزار می شود که این ماه زمان مناسبی برای بازدید و گشت و گذار در مالدیو می باشد.مسافران و گردشگران با اقامت در هتلها و اقامتگاهها می توانند انواع غذاهای محلی را برای افطار تست کنند . در مالدیو بیشتر رستورانها غذاهای محلی برای افطار عرضه می کنند.

افطار در سفر

افطاری در ماه رمضان 

عمان

در این ماه مراکز خرید و اصلی عمان تخفیف های ویژه ای برای فروش محصولات در نظر می گیرند.اگر در ماه رمضان گذرتان به عمان افتاد از لحاظ افطاری اصلا نگران نباشید چراکه جاهای زیادی از جمله بوفه های افطار که در هتلها و رستورانها برقرار هستند شما را در امر افطاری یاری خواهند کرد در مراکز بزرگ خرید با تخفیف های ویژه ای که هست شما از خرید کردن نهایت لذت را خواهید برد این مراکز بسیار شلوغ هستند و مغازه ها نیز تا نصف شب باز می باشند به دلیل اقامه نماز صبح، اغلب خیابانها در آن زمان از ترافیک سنگینی برخوردارند.

از سایر کشورهای دیدنی می توان به تایلند، بحرین ،تونس ،بنگلادش ، سنگال ، قزاقستان اشاره کرد که در ماه رمضان جلوه ای دیدنی دارند.

بهترین مقصد گردشگری، ماه رمضان کجا سفر کنیم؟

4.37
این مطلب مفید بود ؟61
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /م.ح
وبگردی