خواستگاری
اگر میخواهید به خواستگاری بروید حتما این مواد غذایی را از قبل بخورید زیرا به شما در حفظ آرامش کمک زیادی میکنند.

خوردنی هایی که باید قبل خواستگاری بخورید

یکی از مهمترین روزهای زندگی هر فردی که تصمیم به ازدواج گرفته، روز خواستگاری اوست؛ روزی که استرس اجتناب ناپذیری دارد و دانستن راهی برای کاهش این استرس قطعا کاربردی و مفید خواهد بود. در مطالب قبلی نمناک، راههای کنترل و کاهش اضطراب و استرس را گفتیم و حالا در این بخش قصد داریم چند پیشنهاد خوراکی برای رسیدن به حس آرامش معرفی کنیم که قبل از خواستگاری با مصرف آنها می توانید کمی ریلکس تر شوید.

آجیل

دانه های پرخاصیت آجیل می توانند به آرامش اعصاب و رهایی از نگرانی کمک کنند. مغزهای موجود در آجیل به دلیل داشتن منیزیم انرژی شما را افزایش داده و نشاط را به چهره تان می آورد.

خواستگاری

به لیمو

به لیمو یک گیاه طبیعی آرامش‌بخش است. این گیاه به کاهش استرس، درمان استرس و اضطراب کمک می‌کند. می‌توانید به لیمو را به عنوان یک چای یا با ترکیب با آب میوه‌ها و سبزیجات دیگر مصرف کنید.

شیر

شیر یک منبع موثر برای رسیدن به آرامش است. این نوشیدنی حاوی تریپتوفان و کلسیم است که به ایجاد آرامش کمک می‌کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ قادر است به کاهش هورمون استرس کمک کند و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هاست که به بهبود سلامتی عروق خون کمک می‌کنند و فشار خون را کاهش می‌دهند. همچنین، مواد منحصر به فردی در شکلات تلخ وجود دارد که حس شادی و نشاط را در بدن ایجاد می‌کند.

دانه چیا

دانه چیا حاوی امگا 3 بیشتری نسبت به ماهی سالمون دارد و مصرف آن می‌تواند سلامتی و خلق و خوی شما را بهبود دهد.

دانه چیا

عسل

عسل حاوی تریپتوفان است که به آرامش کمک می‌کند و پتاسیم در آن نقش آرام‌بخش را ایفا می‌کند. پتاسیم با هورمون استرس مقابله می‌کند.

تخم کدو حلوایی

تخم کدو حلوایی به عنوان یک خوراکی شادی‌بخش معرفی می‌شود که به تقویت روحیه کمک می‌کند. این تخم‌ها حاوی تریپتوفان هستند که به تولید هورمون سروتونین یا هورمون شادی در مغز کمک می‌کند و می‌تواند باعث افزایش انرژی شود.

ویتامین‌های با اثر شادی و انرژی بخش

در فهرست غذاهای شادی‌بخش، چهار ویتامین اساسی تاثیرگذار هستند که شامل:

ویتامین D

کمبود ویتامین D به افسردگی مرتبط شده است. مکمل ویتامین D می‌تواند علائم استرس را در بزرگسالان بهبود بخشد و در نوجوانان، مصرف ویتامین D باعث افزایش شادی می‌شود. همچنین، در افراد جوان‌تر، مکمل ویتامین D می‌تواند تحریک‌پذیری، اختلال در خواب، مشکلات تمرکز و خستگی را کاهش دهد.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B شامل تیامین (B1)، نیاسین (B3)، فولات (B9) و کوبالامین (B12)، نقش مهمی در سلامت روحی روانی دارند.

ویتامین ب

ویتامین K

مصرف کافی ویتامین K در رژیم غذایی به کاهش احتمال افسردگی منجر می‌شود و مصرف مکمل ویتامین K نیز به عادی سازی قند خون و کاهش افسردگی و اضطراب کمک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C محافظت از نورون‌ها (سلول‌های مغز و سیستم عصبی) را انجام می‌دهد، التهاب را در این سلول‌ها کاهش می‌دهد و رشد مغز را تأثیر می‌گذارد. کمبود ویتامین C ممکن است به اختلالات شناختی و ناهنجاری‌های رفتاری منجر شود.مواد غذایی حاوی ویتامین C نیز دارای خصوصیات پیشگیری و درمانی برای اضطراب، بیماری آلزایمر و افسردگی اساسی باشد.

قبل از خواستگاری چی بخورم که استرسم رفع بشه؟

4.864
این مطلب مفید بود ؟622
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ن.ح
وبگردی