مرتب کردن كابینت آشپزخانه
اگر شما هم مدتی حواستان به کابینت های آشپزخانه نبوده بهتر است با چند ترفند ساده برای نظم دادن به آن ها دست به کار شوید.

نظم دادن و مرتب کردن کابینت آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که نظم و ترتیب آن از تمام بخش های خانه مهم تر است اما متاسفانه این قسمت از خانه خیلی زود به هم می ریزد و به یکی از معضلات خانم ها تبدیل می شود .

اگر آشپزخانه خود را هر روز تمیز کنید اما به نامرتب بودن کابینت ها توجه نکنید ، آشپزخانه مرتبی نخواهید داشت . چند راهکار ساده ی نظم دهی و مرتب کردن کابینت می تواند هر چیزی را در جای خود قرار دهد. در این بخش از دنیای مد نمناک راهکارهایی برای شما آورده ایم تا بتوانید به کابینت آشپزخانه خود نظم ببخشید.

مرتب کردن مواد غذایی باز

اگر مواد غذایی تان را همانطور درون کابینت رها کرده اید بهتر است کمی به کابینت خود نظم دهید و مواد غذایی باز خود را مانند کلوچه‎ها و بیسکویت های بازو غلات و خشکبار را که در کیسه های مخصوصی که درآنها به خوبی بسته می شود نگه دارید . مواد غذایی را که می خواهید زودتر مصرف کنید و مدت زمان کمی به تاریخ انقضای آنها مانده در قسمت جلویی بچینید تا زودتر مصرف شوند.

برای اینکه مواد غذایی شما سالم بماند و ماندگاری بالایی داشته باشد ، از وکیوم و هواگیری استفاده نمایید زیرا هوا عامل اصلی فساد مواد غذایی است.

مرتب کردن کابینت آشپزخانه

استفاده از سبدهای پلاستیکی برای نگهداری لوازم

برای نظم دادن به کابینت خود قوطی های کوچک را در ظروف بزرگ یا سبد چهارگوش دسته دار بگذارید فقط دقت کنید خوارکی هایی که احتمال ریختن شان وجود دارد را به شکل عمودی قرار دهید.

هنگام خرید ظروف نگهداری مواد خوراکی توجه کنید که این ظرف ها چهارگوش باشند تا فضای کابینت را کمتر اشغال نمایند و جای کمتری بگیرند.

همه ما در کابینت هایمان مواد غذایی خشک مانند ماکارونی ها و رشته ها، مواد پخت کیک و شیرینی و... نگهداری می کنیم . برای نظم دادن به این اقلام از سبدهای پلاستیکی و یا حصیری برچسب دار استفاده نمایید.

نصب تخته فیبر به دیواره کابینت

برای نظم دهی به ابزار و ادوات موردنیاز می توانید یک تخته فیبر به دیواره کابینت، نصب کنید.

نظم دهی به شوینده ها

برای نظم دادن به شوینده ، کیسه زباله، پاک کننده ها و لوازم این چنینی که در کابینت زیر سینک آشپزخانه نگهداری می شوند ، می توانید از سبدهای قلاب دار مخصوص آویزان کردن در پشت درب ، قفسه های فلزی و میله های فلزی استفاده نمایید تا از فضای خالی زیر سینک استفاده بهینه داشته باشید.

چیدمان کابینت منظم

نگهداری سفره و حوله درون سبد

اگر می خواهید کشو کابینت تان که در آن سفره و حوله ، پارچه نگه داری می کنید به هم ریخته نباشد ، بهتر است این وسایل را درون چندین عدد سبد پلاستیکی کوچک جداگانه قرار دهید.

استفاده از طبقات و میله های فلزی

شما می توانید با استفاده از طبقات و میله های فلزی به ظروف متنوع داخل کابینت مانند بشقاب ها، ظروف پیرکس، لیوان ها، فنجان ها و نظم دهید و آنها را طبقه بندی نمایید تا هنگام برداشتن یکی از ظروف ، ظرف های دیگر سقوط نکند و نشکند.

نظم بخشیدن به ادویه ها

برای نظم بخشیدن به ادویه ها که شلوغ ترین قسمت آشپزخانه است ، پلاستیک های سازمان دهنده جوراب را تهیه کنید و پشت در کابینت آویزان نمایید و درون هریک ، یک شیشه ادویه بگذارید .

یک شلف زیر کابینت برای قرار دادن ادویه جات بزنید و ادویه ها را درون آن قرار دهید.

شلف ادویه جات

نظم دادن به سینی ها و تخت گوشت

برای تفکیک سینی های پذیرایی کوچک و بزرگی که روی سطح کانتر به هم تکیه داده اید، از یک فایل سیمی که برای سازمان دهی کاغذ های اداری هستند ، استفاده کنید. یک راه دیگر نظم دادن به سینی ها و تخت گوشت نصب میله های فلزی به صورت عمودی می باشد.

نظم بخشیدن به کابینت قابلمه ها

برای نظم بخشیدن به کابینت قابلمه ها می توانید راهکارهای زیر را به کار ببرید :

  • تمامی درب ها را به صورت جداگانه نگاه دارید واگر کشوی کابینت شما عریض است در یک طرف درب قابلمه ها و در یک طرف ظروفشان را قرار دهید.
  • در صورت داشتن کشوهای متعدد در یک طبقه قابلمه و در کشوی بالائی آن درب اش را بگذارید .
  • یک آویز مناسب تهیه کنید و ماهیتابه، قابلمه هایی که دسته دار هستند را آویزان کنید.
  • می توانید از دیوایدرهای فلزی برای نظم بخشیدن به کابینت قابلمه ها استفاده نمایید .
  • می توانید به دیواره داخلی درب کابینت گیره های قلابی و یا نگهدارنده حوله نصب نمایید و درب قابلمه ها را نظم دهید .

جای قابلمه در کابینت

نظم بخشیدن به وسایل و ابزار آشپزی

به پیشنهاد دنیای مد نمناک برای نظم بخشیدن به وسایل و ابزار آشپزی و آشپزخانه مثل قاشق های چوبی، ملاقه، کفگیر، انبرها می توانید از جداکننده های کشو استفاده نمایید. اگر کشوی شما عمق دارد از یک مدل دو طبقه برای نظم بخشیدن به این وسایل استفاده کنید .

طریقه نگهداری از وسایل کوچک

وسایل کوچک مانند کش های پلاستیکی ، گیره های کاغذ ، بست ها ، سوزن های ته گرد ، سس ها و ادویه های یکنفره و ... را که به راحتی گم می شوند در یک کیسه کوچک یا ظروف درب دار شفاف قرار دهید.

به این نکات مهم توجه کنید :

  • اگر وسایلی دارید که از آنها استفاده نمی کنید و غیر ضروری هستند و تنها فضای کابینت شما را اشغال نموده اند را کنار بگذارید و این اقلام را در یک جعبه قرار دهید و آنها را به خیریه یا یک دوست ببخشید.
  • اگر کابینت های شما کوچک، کم تعداد است شما نباید تمام وسایل خود را در کابینت ها قرار دهید و می توانید برخی از وسایل را بر روی کانتر، روی یخچال، روی قفسه های دیوار قرار دهید.

نظم دادن به چیدمان و مرتب کردن کابینت های آشپزخانه

4.759
این مطلب مفید بود ؟554
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی