خانواده های شاد
خانواده ی شاد این شانس را به شما می دهد تا خوشبختی و موفقیت را در آینده خود به ارمغان بیاورید پس باید برای شاد بودن خانواده تلاش کنید.

مهم ترین خصوصیات و ویژگی خانواده های شاد

امروزه، سبک زندگی مدرن، مشغله‌های زیاد و فرصت‌های کم و... رُکن خانواده را با چالش‌های زیادی مواجه می سازد. زندگی خانوادگی می تواند گاهی چالش برانگیز باشد، ایجاد یک خانواده شاد کار سختی نیست اما نیاز به تلاش تمام اعضای خانواده دارد و همه باید برای شادی دیگر اعضا اهتمام لازم را داشته باشند. اگر می خواهید خانواده ای شاد داشته باشید، حتما به نکات این بخش از خانواده پلاس نمناک توجه نمایید.

در سختی ها کنار هم هستند

خانواده سالم و شاد نه تنها در خوشی ها بلکه در نا خوشی و سختی ها نیز کنار یکدیگر هستند و با هم مشکلات را حل می کنند مثلا در این خانواده فرزندان زمنی که پدر و مادر به آنها نیاز دارند، آنها را تنها نمی گذارند. آنها با هم و در کنار هم مشکلات را رفع می کنند و دست از حمایت یکدیگر بر نمی دارند.

با یکدیگر تفریح می کنند

خانواده شاد همیشه زمانی را به تفریح با یکدیگر اختصاص می دهند. منظور از تفریح تنها رفتن به سفر و جاهای گرانقیمت و پول خرج کردن نیست بلکه این خانواده در کنار هم بوده و اوقات خوشی برای هم می سازند و برای یکدیگر وقت می گذارند.

تفریح خانوادگی

به علایق یکدیگر توجه می کنند

در خانواده شاد به همه افراد خانواده و علایق آنها توجه می شود مثلا اگر یکی از اعضای خانواده در یک تیم و رشته ی فوتبال بازی می کرد، کودک کوچک را مجبور نمی کنند که راه او را ادامه دهد بلکه به علایق او توجه می کنند.

فداکاری می کنند

یک خانواده شاد برای یکدیگر فداکاری می کنند، آنها گاهی برای پیشرفت اعضای خانواده از علایق خود می گذرند و ایثار می کنند.

یکپارچه و هماهنگند

در خانواده ای که اعضای آن هرکدام خود را جدا از خانواده بدانند و یکپارچه و متحد نباشند، کارها به خوبی انجام نشده و خانواده به هدفش نمی رسد. هر یک از اعضا باید تصمیم آگاهانه به عنوان بخشی از خانواده بگیرند، و نقش خود را ایفا کنند و نسبت به بقیه خانواده بی تفاوت نباشند.

روی شادی خود تمرکز می کنند

اعضای خانواده شاد به هیچ کس دیگری تکیه نمی کنند تا آنها را خوشحال کند. آنها در خود شادی را ایجاد کرده و خودشان شادی را به خانواده می آورند. اگر همه اعضای خانواده روی شادی خود تمرکز کنند،یک خانواده شاد خواهید داشت.

خانواده خوشحال

روابط گسترده ای دارند

خانواده شاد روابط اجتماعی قوی دارند و به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در مجالس یا سازمان های اجتماعی شرکت کرده و دوستان خوبی را می یابند و با آنها رفت و آمد می کنند.

قابل اعتماد هستند

خانواده سالم و شاد هر یک به وعده ها و قول های خود عمل می کنند و اعضای خانواده می توانند به آنها اعتماد کنند، مثلا اگر آنها به والدین خود قول دهند که نمرات خود را ارتقا بخشند، حتما مطالعه کرده و نهایت سعی خود را می کنند.

صبور هستند

خانواده های شاد و موفق انتظار تغییر همه چیز را یکباره نداشته و می دانند که تغییر زمان می برد و اعضای خانواده باید این موضوع را درک کنند و صبور باشند.

بخشنده هستند

خانواده های شاد کینه ای نیستند و می دانند انسان ها جایز الخطا بوده و هر کسی ممکن است اشتباه کند. آنها بخشنده بوده و یکدیگر را در صورت خطا می بخشند.

بخشنده بودن

احترام می گذارند

در خانواده سالم و خوشبخت عشق و احترام وجود دارد، اعضای این خانواده به یکدیگر احترام گذاشته و از کلمات تند استفاده نمی کنند و صحبت یکدیگر را قطع نمی کنند و....

احساسات خود را به اشتراک می گذارند

خانواده های خوشبخت احساسات خوب خود را به اشتراک می گذارند زیرا این کار به ایجاد یک خانه شاد کمک خواهد کرد. این افراد تمام خبرهای خوشحال کننده را به افراد خانواده می گویند تا اعضای خانواده نیز خوشحال شوند.

مشوق یکدیگر هستند

در خانواده موفق و سالم اعضای خانواده یکدیگر را حمایت کرده و زمانی که در کاری نیاز به کمک دارند، خانواده از هر لحاظ آنها را حمایت کرده و مشوق اصلی آنها هستند.

تلاش می کنند

خانواده موفق همیشه در کنار هم و در راستای اهداف خود تلاش می کنند، اعضای این خانواده باید در مورد تمام جنبه های زندگی تلاش کرده و برای رسیدن به موفقیت هر کسی کاری را که به او محول شده را با تمام وجود انجام می دهد.

اتحاد در خانواده

از یکدیگر قدردانی می کنند

قدردانی و تشکر جزء مهمی در زندگی یک خانواده سالم و شاد محسوب می شود، این خانواده هیچ گاه زحمات دیگران و اعضای خانواده را نادیده نمی گیرند و زمانی که اعضای خانواده تان با جدیت کار می کنند، از آنها قدردانی می کنند.

چه کنیم خانواده ای شاد داشته باشیم؟

برای داشتن خانواده ی شاد و صمیمی موارد زیر را رعایت کنید:

  1. به فرزند خود بگویید که آن ها را دوست دارید.
  2. محبت را به اعضای خانواده نمایش دهید، حتی اگر مشکل باشد.
  3. قانون تعیین کنید و به آن پایبند باشید، دستورالعمل های صریح و انتظارات را برای فرزند خود تشریح کنید و پیامدهای عمل نکردن به آن ها را بیان نمایید.
  4. با یکدیگر صحبت کرده و همیشه چیزی برای صحبت نمودن با فرزندان خود داشته باشید.
  5. فرصت‌هایی که می‌توانید در کنار هم باشید را غنیمت بشمارید و خانواده را دور هم جمع نمایید.
  6. تفریحاتی را در خانه برای اعضای خانواده در نظر بگیرید.
  7. با هم به مسافرت روید و یا یک شب بازی خانوادگی، فیلم، یا بیرون رفتن داشته باشید.
  8. بازدارنده نباشید و به یکدیگر کمک کنید تا به رویاهای خود دست یابید.
  9. برای نشان دادن ارزش وجودی اعضای خانواده خود بابت تلاش های آن ها در جهت بهبود روابط خانوادگیتان قدردانی کنید.
  10. در صورت انجام کار اشتباه عذرخواهی کنید.
  11. برای یکدیگر هدیه بخرید و مناسبت ها را تبریک بگویید.
  12. فرزندان خود را با مهربانی و عشق راهنمایی کنید و تنبیه نکنید.

تفاوت اصلی خانواده های شاد و صمیمی با دیگر خانواده ها

4.320
این مطلب مفید بود ؟173
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ/ش
برچسب : خانواده شاد
وبگردی