ترفندهای google maps
گوگل مپ یکی از برنامه های کاربردی گوگل می باشد که در این گزارش از نمناک شما را با قابلیت ها و ویژگی های google maps برای استفاده بهتر آشنا خواهیم کرد.

قابلییت های کاربردی google maps

برنامه گوگل مپ (google maps) از شناخته شده ترین برنامه های رایگان و جهانی مختص شرکت بزرگ گوگل می باشد که این روزها تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند از این برنامه برای جابجایی و حمل و نقل در کمترین زمان ممکن استفاده می کنند و بی شک در زندگی امروزه برنامه ای کاربردی می باشد که برای آشنایی با مسیر از بهترین برنامه ها می باشد.

گوگل مپ

با این حال این برنامه همانند سایر برنامه های گوگل در طی یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و قابلیت ها و ویژگی هایی به آن افزوده شده است که در راستای کمک به شما طراحی و افزوده شده اند تا هر چه بهتر از این برنامه استفاده نمائید. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این گزازش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با ترفندهای کاربردی google maps آشنا سازیم تا هر چه بهتر از این برنامه استفاده نمائید. همراه ما باشید.

1- امکان انتخاب دو یا چند مسیر

برای هر یک از ما پیش آمده است که قبل از رفتن به مقصد ابتدا چند مقصدی را طی می کنیم و سپس به مقصد اصلی خود میرویم و این در حالی است که هیچ یک از مسیرهای مدنظر را نمیشناسیم! با این حال نگران نباشید چرا که گوگل مپ این قابلیت را درج کرده است و شما می توانید به سادگی چند مسیر را انتخاب کنید و سپس به ترتیب به مقصدهای مربوطه برسید. برای این کار ابتدا اجازه دهید موقعیت شما ثبت شود، سپس مقصد اول را انتخاب کنید.

google maps

اینک اقدام به انتخاب آدرس های دوم، سوم، چهارم و... با لمس گزینه Add stop کنید که یک فرایند ساده می باشد که شما باید آدرس مبدا را وارد کنید و سپس بر روی 3 نقطه عمودی کلیک کنید و در نهایت بر روی گزینه Add dtop کلیک کنید و مقاصد بعدی را انتخاب کنید که در تصویر بالا مشخص می باشد.

2- امکان استفاده بصورت آفلاین

یکی دیگر از قابلیت های مهم گوگل پلی برای افرادی که دغدغه و مشکل استفاده از دیتا در حین استفاده از گوگل مپ را دارند، امکان استفاده از گوگل مپ بصورت آفلاین می باشد که ابتدا شما باید نقشه منطقه مدنظر را دانلود کنید و سپس هر موقع که نیاز به نقشه داشتید، وارد گوگل مپ شوید و نقشه دانلود شده را بدون اینترنت مشاهده و استفاده کنید. از این رو ما نحوه استفاده از گوگل مپ را بصورت آفلاین آموزش داده ایم که با کلیک بر روی این لینک می توانید بصورت مرحله به مرحله آشنا شوید.

3- مشاهده تاریخچه جستجوها

اگر شما همیشه در حال سفر و تجربه کردن مقاصد مختلف هستید، ممکن است روزانه چندین بار در گوگل مپ جستجو کنید و به مقاصد مختلف بروید. از طرفی هر چه بیشتر در این برنامه و هر برنامه ای جستجو کنید، طبیعتا حافظه کش برنامه پر می شود و باعث کند شدن گوشی شما در طول زمان می شود و به همین دلیل اگر شما تصمیم به حذف تاریخچه دارید، از طریق تنظیمات می توانید مقصدهای جستجو شده را حذف کنید.

4- اشتراک گذاری موقعیت خودتان

google maps

اگر در موقعیتی هستید که هیچ اطلاعی از آن ندارید و می خواهید به فرد/افرادی که به دنبال شما هستند، موقعیت خودتان را اعلام کنید، می توانید از برنامه گوگل مپ (google maps) استفاده کنید. برای این کار ابتدا با کلیک بر روی آیکون دایره شکل بالای صفحه، وارد تنظیمات شوید و سپس گزینه location sharing را انتخاب کنید و سپس آدرس خود را به انتخاب برای دوستان خود بفرستید.

5- انگشت خود را روی مقصد نگه دارید

google maps

شما می توانید از گوگل مپ به هر نحوی که می توانید استفاده کنید. برای مثال می توانید تمام نقشه را مشاهده کنید و با تمام خیابان ها و محله های مختلف آشنا شوید. اما لزومی بر این نیست که شما ادرس را مشاهده کنید و سپس آدرس را وارد کنید! این کار سختی می باشد و شاید در حین تایپ آدرس را فراموش کنید. از این رو شما می توانید فقط انگشت خود را در موقعیت مدنظر قرار دهید و سپس Directions را انتخاب نمائید.

با ترفندهای کاربردی گوگل مپ google maps آشنا شوید

3.33
این مطلب مفید بود ؟21
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی