خانواده شوهر

رفت و آمد زیاد با خانواده شوهر

کد مطلب : 54522تعداد نظرات : 3 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
سعی کنید با خانواده شوهرتان مانند خانواده خودتان رفتار صمیمی و گرم تری داشته باشید تا شرایط تحمل رفت و امد زیاد با آنها برایتان سخت نباشد و راحت تر با این اوضاع کنار بیایید.

اصول دید و بازدید با خانواده شوهر

مسئله وقت گذراندن و دید و بازدید با خانواده شوهریا همسر معمولا یکی از مشکلات خانواده های سنتی و همچنین زوج های جوان است . اما راه رسیدن به یک توافق و ایجاد یک ارتباط سالم این است که با همسرتان به شیوه ای کاملا دیپلماتیک و البته صادقانه به نتیجه برسید .

26 ساله ام. پنج سال است ازدواج کرده ام. دو سال اول زندگی در شهر محل سکونت شوهرم زندگی کردیم و دوباره به شهر خودم آمدیم. زندگی خیلی خوبی داریم اما خانواده شوهرم با وضع مالی خیلی خوبی که دارند اصلا درک نمی کنند ما نمی توانیم مانند آن ها باشیم و این قدر رفت و آمد کنیم. یک بار پدرومادر شوهرم می آیند و چندروز می مانند. بعد از مدت کوتاهی خواهرش می آید و چندروز می ماند. چند روز بعد خواهر یا برادر دیگرش. اگر به یکباره بیایند و چند روزی باشند، مشکلی نیست، این موضوع گاهی باعث کدورت بین من و شوهرم می شود و او از خانواده اش طرفداری می کند و به خستگی و سردرگمی من از این اوضاع توجهی نمی کند. موضوع دیگر، رعایت نکردن تمیزی و آداب مهمانی رفتن است، من در این موضوعات حساسم اما آن ها خودشان را بیش از حد صمیمی می گیرند و به این مسائل مهم توجهی نمی کنند.
مخاطب عزیز! یکی از ظریف ترین رابطه هایی که ما با دیگران برقرار می کنیم، رابطه با خانواده شوهر است. وقتی ازدواج می کنیم، بیشتر ما توجه نمی کنیم که با خانواده دیگری وصلت کرده ایم. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها و عادت هایی برخلاف ما داشته باشند. زمانی که این اختلاف نظرها یا اختلاف در زمینه رسم و رسوم و غیره وارد خانواده شما شد، کشمکش و اختلاف های کوچک شروع می شود بنابراین چقدر این کشمکش ها با همسر و درگیری ها پذیرفتنی است؟ البته این موضوع حل شدنی است و به خود شما بستگی دارد؛ بنابراین یک قاعده کلی درباره خانواده شوهر این است که از احساسات تان به عنوان راهنما کمک بگیرید و اندکی خویشتن داری کنید و باتوجه به شرایط خوبی که با همسرتان دارید زندگی خود را سر این موضوع بسیار ساده بحرانی نکنید. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از بحرانی شدن روابطتان پیشنهاد می کنیم.
خودتان را با شرایط وفق دهید:زوج های جوان به طورمعمول در اوایل ازدواج این مشکل را دارند و اغلب رابطه شان با خانواده همسر به همین صورت است و خانواده همسر و دیگر بستگان برای این که از وضعیت و حال فرزندان خود باخبر باشند، بیشتر سعی می کنند ارتباط خودشان را حفظ کنند. این وضعیت همیشگی و مداوم نیست و به مرور کمتر می شود. سعی کنید خودتان را با این وضعیت وفق دهید. اگر زمانی تعارض به وجود آمد هیچ وقت نگذارید همسرتان احساس کند کار به جایی رسیده که باید بین شما و خانواده اش یکی را انتخاب کند.

خانواده شوهر

ارتباط با خانواده شوهر

نگرانی های خانواده همسر را با مهربانی پاسخ دهید:بسیاری از اقوام شوهر همان طور که اشاره شد به دلیل حس نگرانی و دلسوزی که دارند دلواپس نحوه رفتار کردن عروسشان با پسرشان هستند. در چنین مواردی بهترین طرز برخورد با مادر شوهر و اقوام شوهر، تشکر کردن است. اجازه دهید هر طور که می خواهند رفتار کنند حتی اگر در سطح فرهنگی شما نگنجد و حتی اجازه دهید هرکاری که می خواهند انجام دهند فقط این را فراموش نکنید که شما هستید که هر شب همسرتان را در خانه می بینید و بالاخره آن ها به عنوان مهمان، رفتنی هستند.
با خانواده همسرتان مانند خانواده خودتان صمیمی شوید:سعی کنید با خانواده همسرتان مانند خانواده خودتان رفتار صمیمی و گرم تری داشته باشید تا تحمل این شرایط برایتان سخت نباشد و راحت تر با این اوضاع کنار بیایید. اجازه دهید همسرتان بفهمد چقدر به خانواده اش احترام می گذارید و او هم مسلماً همان گونه به خانواده شما احترام می گذارد حتی اگر خانواده همسر شما درباره موضوعی حرف می زنند که شما آزرده خاطر می شوید یا رفتاری می کنند که شما دوست ندارید، سعی کنید تحمل کنید، لبخند بزنید و موضوع را عوض کنید. فراموش نکنید داشتن یک رابطه خوب با خانواده همسرتان نعمتی است که در آینده فرزندانتان نیز آن را به شما خواهند داد.
هرگز مسائل مالی و مشکلات زندگی تان را با خانواده همسر در میان نگذارید:زمانی که خانواده همسر سعی می کنند زوج را از لحاظ مالی حمایت کنند یا اهداف مالی در سر دارند عاقلانه آن است که موضوع را عوض کنید. مطمئناً در بیشتر موارد خانواده همسر سعی می کنند به عروس و دامادشان کمک کنند اما گاهی این مسئله باعث دخالت و فضولی در زندگی شما می شود. دلیلی ندارد خانواده ها از نحوه خرج کردن یا پس انداز یا شرایط درآمدی شما اطلاعی داشته باشند. اگر نیاز مبرمی به پول پیدا کردید عاقلانه تر آن است که از افراد دیگر خانواده پول قرض بگیرید و بهترین راه حل این است که برخی از مسائل زندگی تان را بین خودتان خصوصی و شخصی حل کنید و در خانواده همسرتان نفوذ پیدا نکند.
نکته و توصیه پایانی:سعی کنید با خانواده همسرتان رابطه مخصوصی ایجاد کنید، زمانی را برای همدیگر بگذارید و به آن ها به چشم افرادی که قصد دخالت دارند، نگاه نکنید. آن ها را مانند خانواده خود دوست داشته باشید. اجازه دهید، عقاید و نظرات شان را مطرح کنند. مطمئن باشید رفت و آمدها و دلواپسی های آنان برای شما فقط برای حمایت از شماست و روزی به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

رفت و آمد زیاد با خانواده شوهر

3.344
این مطلب مفید بود ؟2915
برگرفته از خراسان -/ ر
3 نظر به ثبت رسیده است
ثنا1397-07-03
در همه حال لبخند بزنیم و تحمل کنیم اجازه بدیم هرجور که خواستن رفتار کنن، فقط اگه خواستن کمک مالی کنن بگیم نه لزومی نداره شما درجریان باشین؟؟
396
گیسو1400-08-25
دیگه چی؟؟ اجازه دخالت و حرف بیجا و همه رو تحمل کنیم که خیالشون راحت باشه؟؟/ ادم با خانواده خودش هم نباید اینطوری رفتار کنه
170
بی نام1402-06-26
به احتمال زیاد یه مادر شوهر متن بالا رو نوشته ????
40
وبگردی