غار قوری قلعه
غار قوری قلعه بزرگترین غار آبی آسیاست که در کرمانشاه واقع شده است و دارای تالارهای زیبایی به نام عروس و مریم می باشد.

جاذبه های گردشگری تونل برزخ در کرمانشاه

جاذبه گردشگری به نام تونل برزخ در کرمانشاه واقع است که در تمامی فصول گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده و زیبایی منحصر به فردی را دارا است.

غار قوری قلعه بزرگترین غار آبی آسیا

برای معرفی این مکان شگفت انگیز که یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران محسوب می شود باید به اطلاعتان برسانیم این غار طولی به اندازه 12 کیلومتر و عمق 3140 متر دارد.

در سال های 1355 و 1356 دو گروه غارشناسان و غارنوردان یکی گروه انگلیسی و دیگری گروه فرانسوی قسمت هایی از ان غار را به طول 550 متر کشف کرده و مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در دهه 60 گروه دیگری از غارنوردان کرمانشاهی اقدام به کشف و شناسایی قسمت های جدید دیگری تا عمق بیش از سه کیلومتر از این غار کردند که لقب بزرگترین غار آبی آسیا از آن غار قوری قلعه شد.

رطوبت نسبی در این غار 89 درصد بوده و دمایی که در همه فصول سال در داخل این غار احساس می شود 7 الی 11 درجه سانتی گراد می باشد که می توان گفت در همه فصل های سال حدودا ثابت باقی می ماند،همچنین حوضچه هایی که در این مورد وجود دارد دارای 14 متر عمق می باشند.

غار قوری قلعه

جاذبه های گردشگری غار قوری قلعه

جذاب ترین بخش غار قوری قلعه

تمامی جذابیت های این غار مخصوصاً در قوری قلعه همگی دست نخورده و بدون هیچ دخالتی از طرف انسان خلق شده اند. آثاری همچون نیم رخ شیر ، فردوسی و نام حضرت محمد(ص) توجه شما را به سمت خود معطوف می کند.

در 1000 متری این غار یک حوضچه بسیار زیبایی واقع است که به جرات می توان گفت یکی از زیباترین حوضچه های آبی دنیا و همچنین جذاب ترین بخش این غار محسوب می شود.

تالار های زیبای داخل غار قوری قلعه

تالار های زیبای 1400 به 500 متری در داخل این غار همچون تالار کوهان شتر ، تالار بلور ، تالار مریم ، تالار مسیر برزخ و تالار عروس زیبایی دو چندان به این غار داده است باید بدانید این غار از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری شهرستان روانسر به شمار می رود.

غارهای ایران

غار قوری قلعه بزرگترین غار آبی آسیا

تالار مریم در غار قوری قلعه

چنانچه بخش گردشگری نمناک عنوان کرده است نخستین مکانی که در این غار مشاهده می کنید تالار مریم می باشد که بعد از عبور از دالان ورودی به آن میرسید.

دریاچه بزرگی در داخل این تالار دیده می شود که به شکل خارق العاده ای با قندیل های بسیار دیدنی تزیین شده است و نکته بسیار مهمی که در این بین وجود دارد این است که قندیل ها شبیه به حضرت مریم می باشد و با دیدن این قندیل ها مطمئناً رسالت نام گذاری این تالار واقف می شوید.

تالار عروس غار قوری قلعه

پس از اینکه وارد غار قوری قلعه شدید به یک تالار زیبا و شگفت انگیز به نام تالار عروس می رسید که عمقی بالغ بر 1500 متر از این غار دارد در این تالار سنگ هایی از جنس کریستال براق و سفید نمایی بسیار چشم نواز به آن داده و آن را تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین تالارهای این غار کرده است.

تالار عروس

غار قوری قلعه از زیباترین غارهای ایران

قندیل های زیبای داخل غار قوری قلعه

پس از اینکه با تمام وجود به زیبایی های تالار عروس پی بردید و لحظاتی در آنجا به قدم زدن سپری کردید حین قدم زدن جای پای خود را روی سنگ ها ملاحظه خواهید کرد در همان حال که قدم میزنید بالای سر شما قندیل های نازکی آذین شده اند که با تماس دست این قندیل ها تقریبا 8 متر میشکنند و به زمین می افتند.

طرز قرارگیری قندیل های آذین شده در این غار به قدری هماهنگ و در کنار هم قرار گرفته اند که با هر بار برخورد دست شما صدای دلنواز شبیه به صدای آلات موسیقی شنیده می شود که بسیار روح شما را صیقل می دهد.

وجود همین زیبایی ها منجر می شود که گردشگران ساعات زمانی زیادی را صرف دیدن آنها کرده و متوجه گذر زمان نشوند.

زیبایی های غار

شگفتی های غار زیبای قوری قلعه

جذابیت های دیگر غار قوری قلعه

با تمام این تعاریفی که در این مطلب ذکر شد باید بدانید که جذابیت های این غار تنها به این موارد ختم نشده است چهل آبشار به ارتفاع 10 تا 12 متر در عمق 2700 متری این غار قرار دارد که زیبایی وصف ناپذیری را به قوری قلعه بخشیده است.

بخش هیجان انگیز و خوفناک این غار تونل برزخ به طول 220 متر است که لقب وحشتناک ترین قسمت این غار را به خود اختصاص داده است پیشنهاد می کنیم حتماً از این تونل بازدیدی داشته باشید تا جذابیت های سفرتان تکمیل شود. 

جاذبه گردشگری تونل برزخ کرمانشاه و غار قوری قلعه

3.510
این مطلب مفید بود ؟73
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی