تعطیلی هشتم ربیع الاول

تعطیلی روز هشتم ربیع الاول از تعطیلات رسمی حذف نشد

تاریخ انتشار : 2 مهر 1398کد مطلب : 59617زمان مطالعه : 2 دقیقه
تعطیلی هشتم ربیع الاول مصادف با آغاز امامت امام زمان(عج) در تقویم به عنوان تعطیل رسمی باقی ماند.

هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی ماند

ایرنا:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند ح ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تعطیلی هشتم ربیع الاول -آغاز امامت امام زمان(عج) - مخالفت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه – مجلس شورای اسلامی با 117 رای موافق، 62 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر با طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی مبنی بر خذف بند(ح) ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور- هشتم ربیع الاول- مخالفت کردند. 

علی مطهری در موافقت با این طرح گفت:تعطیلی روز هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان در مجلس نهم تصویب شد، اما شورای نگهبان آن را رد کرد، در مجلس دهم این موضوع در برنامه ششم توسعه گنجانده شد و نمایندگان ب آن رای دادند، نمایندگان شورای نگهبان را قانع کردند و این بند تصویب شد. 

وی افزود:در صورت تعطیل نبودن این روز، بهتر می توان بزرگداشت این مناسبت را به جا آورد؛ فلسفه تعطیلی این مناسبت بزرگداشت است، از طرفی این تطیلی بار مالی و اتقاصدی برای کشور دارد و آسیب های اقتصادی به کشور وارد می کند. 

سید مهدی مقدسی نماینده اراک نیز در موافقت با حذف این طرح گفت:ما بدون تعطیلی یک روز برای یک مناسبت خاص نیز می توانیم بزرگداشت آن را انجام دهیم، ما باید تعطیلات کشور را ساماندهی کنیم؛ بحث تعطیی فقط مربوط به دولتی ها نسیت بلکه بخش خصوصی نیز متعاقب این تعطیلی ها، زیان می بیند. 

محمد علی پورمختار نماینده بهار در مجلس شورای اسلامی نیز درمخالفت با این طرح گفت:موضوع تعطیل و تعطیل نبودن یک روز نیست بلکه بحث بزرگداشت و یادآوری این مناسبت است؛ هشتم ربیع الاول یادآور یک مناسبت بزرگ ولایت حضرت ولی عصر است. 

یحیی کمالی پور نماینده جیرفت و عنبر آباد نیز در موافقت با این طرح گفت:تعطیلی این روز بار اقتصادی برای کشور ندارد زیرا هیچ صنفی مجبور نیست که در این روز تعطیل شود؛ تعطیلی یک روز برای بزرگداشت آن روز است و هشتم ربیع الاول اثار فرهنگی بزرگی برای کشور دارد.

انتهای پیام/م

تعطیلی روز هشتم ربیع الاول از تعطیلات رسمی حذف نشد

35
این مطلب مفید بود ؟32
وبگردی