شهر ازگله
شهر ازگله در استان کرمانشاه، یکی از شهرهای زیبای این منطقه محسوب می شود که آب و هوایی فوق العاده دارد.

شهر ازگله کرمانشاه و معرفی این شهرستان

شهر آزگله یا ازگله، یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر در فاصله حدود 35 کیلومتری جنوب شهرستان کرمانشاه قرار دارد. آزگله در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است.

این شهرچهارمین شهر مهم استان کرمانشاه است و دارای مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوعی مانند غارها، آبشارها و روستاهای چشمگیری است. از جمله مهمترین صنایع این شهر می‌توان به تولید ظروف سفالی و صنایع دستی محلی اشاره کرد.

ازگله کرمانشاه کجاست و چقدر جمعیت دارد؟

چنانچه در ابتدای این بخش از نمناک هم گفته شد، شهر ازگله در استان کرمانشاه واقع شده و یکی از شهرهای تابعه شهرستان ثلاث باباجانی است. در گذشته، ازگله مرکز بخش باباجانی شهرستان پاوه بوده است، اما در سال 1381 این تقسیمات کشوری تغییر کرد. فاصله شهر ازگله تا مرکز استان کرمانشاه حدود 200 کیلومتر است. براساس آخرین آمار موجود در سال 95، جمعیت این شهرستان حدود 1502 نفر است.

شهر ازگله

اقلیم ازگله کرمانشاه

شهر ازگله در گذشته بخشی از شهرستان قصر شیرین بود، اما در دوران جنگ تحمیلی تخریب شد و سکنه آن به شهرهای کرمانشاه، سرپل ذهاب، جوانرود و سایر مناطق مهاجرت کردند. روستاهای مهم این منطقه نیز از جمله روستای بانگار و اسپر بودند.

اقلیم شهر ازگله به عنوان یک شهرستان در استان کرمانشاه، معتدل مدیترانه‌ای است. در این اقلیم، تابستان‌ها گرم و خشک، و زمستان‌ها معتدل هستند و بارش این منطقه، بیشتر در فصل زمستان اتفاق می‌افتد.

فاصله ثلاث باباجانی تا ازگله 

فاصله شهر ازگله تا مرکز استان کرمانشاه حدود 200 کیلومتر است. 

معرفی شهر ازگله کرمانشاه + آدرس و اقلیم شهرستان ازگله

4.715
این مطلب مفید بود ؟141
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن / م
وبگردی