برای داشتن مغزی سالم
برای داشتن مغزی سالم و جلوگیری از بروز انواع مشکلات ذهنی شامل آلزایمر و زوال عقل باید روشی موثر و تایید شده را بیابید ، محققان برای این منظور انجام کاری را به مدت 5 دقیقه در طول روز توصیه می کنند.

فقط 5 دقیقه برای داشتن مغزی سالم نیاز دارید

از سن 20 سالگی به بعد مغز شروع به ضعیف شدن می کند اما می توانید این را تغییر دهید تنها کافیست بدانید که چگونه مغز سالم تر داشته باشیم ؟ مطالعات اخیر نشان داده از اواسط و اواخر 20 سالگی مغز شروع به ضعیف شدن و از دست دادن برخی عملکردهایش کند و مغز کوچک تر می شود.
فلورین می گوید افراد به این موضوع توجه نمی کنند و وقتی فراموشی می گیرند تازه به فکر می افتند که باید چه کنند ؛ سوالی که در این بخش از نمناک به مضمون روش 5 دقیقه ای برای داشتن مغزی سالم به آن پاسخ خواهیم داد.
برای داشتن مغزی سالم

تاثیر مدیتیشن برای داشتن مغزی سالم

مدیتیشن اولین قدم برای داشتن مغزی سالم است

مدیتیشن مغز را بعد از 8 هفته تغییر می دهد عکس های اسکن شده نشان دهنده تقویت فکر و نواحی مغز را بعد از انجام این روش ثابت کرده است. گروهی با سرگروهی الین تشکیل داده اند که در آن 50 نفر از افرادی که مدیتیشن انجام دادند و 50 نفر از آنهایی که این کار را انجام نداند شامل می شود و طبق اسکن های که از مغز آنها صورت گرفته افرادی که مدیتیشن انجام دادن توانایی بیشتری در به خاطر نگاه داشتن موارد مهم مربوط به شغلشان داشتند. محققان دانشگاه هاروارد تحقیقات طولانی در زمینه مدیتیشن انجام دادند و به این نتیجه رسیده اند که مدیتیشن روی مغز تاثیرات مثبت میگذارد.

اولین گام برای داشتن مغز سالم چیست

برای داشتن مغزی سالم

توصیه هایی ساده و موثر برای داشتن مغزی سالم
پیدا کردن سبک مدیتیشن و عادت کردن به آن
مدیتیشن شناخت ذهن را بالا می برد و استرس را کاهش می دهد ؛انجام روزانه 5 تا 10 دقیقه مدیتیشن یا یوگا بسیار در سالم سازی مغز موثر است.
تعیین زمان
با این مشغله های روزمره چه کسی وقت مدیتیشن دارد فکر کنید مثل مسواک زدن که روزانه 5 دقیقه وقت می گذارید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید به همین ترتیب وقت بگذارید تاذهن را سالم نگه دارید ؛ می توانید مقداری زمان در ماشین پارک ذخیره نگهداری تا مدیتیشن انجام دهید.
با ورزش های ساده شروع کنید
یوگا ومدیتیشن تمرکز را بالا می برد و واقعاً در بهبود مغز و بدن هم موثرند ، این ورزش های تمرکزی استرس و عصبانیت را از بین میبرد و بعد از مدتی فرد را به آرامش و سبک خاصی می رسانند.
تمرین تنفس به شکل وی
چشم ها را ببندید و بین دو چشم تمرکز و تصور کنید هوا به طور وی وارد و خارج شود و دم و بازدم انجام دهید با این حرکت مرکز فرمان را فعال میکنید و نیمکره جلویی مغزکه مسئول تصمیم گیری است به آن اکسیژن میرسد تا احساس آرامش و تمرکز بیشتری کنید.
تنفس
چشم ها را ببندید و دم عمیقی انجام دهید و هوا را بالا تا سینه و بالای ترقوه ببرید ،وقفه کوتاهی داشته باشید و سه بار به آرامی بازدم انجام دهید ؛سپس احساس می کنید درون شکم تان هوا است حالا هوا را از بینی خارج کنید این کار را چند بار چند دقیقه تکرار کنید.

راهی 5 دقیقه ای که برای داشتن مغزی سالم لازم دارید

4.246
این مطلب مفید بود ؟397
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن
وبگردی