گوشی موبایل
محققان یک شرکت فناوری اپلیکیشنی ساخته اند که سرک کشیدن افراد در نمایشگر گوشی موبایل را به کاربر هشدار خواهد داد.

این اپلیکیشن سرک کشیدن دیگران به گوشی موبایل را هشدار می دهد

در کنفرانس بررسی سیستم های پردازش کننده اطلاعات عصبی که هفته آینده در ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد، «هی جونگ ریو» و «فوریان شروف» دو محقق شرکت گوگل قصد دارند یک پروژه جدید را با نام «محافظ نمایشگر الکترونیک» را معرفی کنند. گوگل پیکسل با استفاده از دوربین جلو و هوش مصنوعی که چشم اشخاص را تشخیص می دهد، می تواند زمانی که بیش از یک نفر به نمایشگر دستگاه خیره شده باشد را تشخیص دهد.

محققان یک شرکت فناوری اپلیکیشنی ساخته اند که سرک کشیدن افراد در نمایشگر موبایل را به کاربر هشدار می دهد. این اپلیکیشن در 2 میلیونم ثانیه نگاه فرد دیگر به نمایشگر کاربر را رصد می کند. محققان گوگل اپلیکیشن جدیدی برای موبایل پیکسل ساخته اند که به کاربر هشدار می دهد کسی مشغول سرک کشیدن در نمایشگر موبایل اوست.

این اپلیکیشن با استفاده از دوربین جلوی دستگاه و هوش مصنوعی صورت هایی که روبروی نمایشگر قرار دارند را اسکن می کند. هنگامیکه این اپلیکیشن فرد دیگری غیر از کاربر را رصد کند که مشغول تماشای نمایشگر است، به او هشدار می دهد. درحقیقت این اپلیکیشن تصویری از فرد را با نوعی استیکر رنگین کمان نشان گذاری می کند.

گوشی موبایل

سرک کشیدن به گوشی دیگران ممنوع

اپلیکیشن که «محافظ الکترونیک نمایشگر» نام گرفته می تواند در 2 میلیونم ثانیه نگاه فرد دیگری به موبایل کاربر را رصد کند. «محافظ الکترونیک نمایشگر» هفته آتی در کنفرانسی در کالیفرنیا رونمایی خواهد شد. به گفته محققان هنگامیکه کاربر مشغول خوانش اطلاعات حساس یا ویدئو در اماکن عمومی است، می تواند از این اپلیکیشن استفاده کند.

البته این سیستم تشخیص نگاه که گوگل قصد دارد معرفی کند، ممکن است کاهی اوقات باعث سردرگمی هم بشود. البته این دو محقق اعلام کرده اند که کاربران در صورت تمایل می توانند این ویژگی را تنها رد حین مشاهده و خواندن یکی سری اطلاعات دلخواه فعال کنند.

نرم افزار جلوگیری از سرک کشیدن افراد به گوشی موبایل

4.612
این مطلب مفید بود ؟111
برگرفته از مهر،آی تی ایران/ی
برچسب : نرم افزار
وبگردی