مبلمان عروس
مبلمان یکی از وسایل مهم در چیدمان خانه عروس می باشد که باید با دقت و باتوجه به برخی نکات سبک دلخواه و مناسب منزل خود را انتخاب کنند.

مدل مبلمان عروس ایرانی

انتخاب مبلمان مناسب یکی از عناصر اصلی دکوراسیون خانه عروس است که اهمیت بسیاری دارد. مبلمان یکی از وسایل مهم در خانه عروس خانم ها هستند که باید با دقت فراوانی انتخاب شود تا با سایر لوازم زندگی هماهنگ باشد . در این بخش از دنیای نمناک به این موضوع پرداخته ایم که عروس خانم ها چگونه مبلمان مناسبی برای منزل خود انتخاب کنند ؟

انتخاب نوع و سبک مبلمان عروس

عروس خانم ها سه نوع مبلمان میتوانند برای منزل خود انتخاب کنند. انتخاب این سه مدل بستگی به سلیقه و سبک زندگی آنها دارد . مدل های مبلمان عبارتند از :

مبلمان سلطنتی و استیل :

مبلمان استیل و کلاسیک برای مراسم و مهمانی ها مناسب می باشد و مبلمان استیل یا همان سلطنتی به دلیل استفاده از چوب های مقاوم، دوام بیشتری نسبت به مبلمان راحتی داراست، اما برای استفاده روزانه مناسب نمی باشد.

اگر منزل شما بزرگ است، می توانید از دو ست مبل راحتی و استیل استفاده کنید؛ اما اگر منزل شما کوچک است یا نمی خواهید فضای منزل را بیش از حد شلوغ کنید و به دنبال مبلمانی هستید که هم زیبایی و دوام بیشتری داشته باشد هم برای استفاده روزمره مناسب باشد بهترین انتخاب برای شما،مبلمان کلاسیک است.

مبلمان عروس

مبلمان کاملا راحتی و اسپرت:

مبلمان راحتی به دلیل استفاده کمتر از چوب از راحتی بیشتری برخوردار است. پس اگر راحتی مبلمان برای شما مهم است مبلمان مدرن یا راحتی انتخاب مناسبی می باشد.

مبلمان متوسط یعنی یک چیزی مابین مبل استیل و راحتی:

معمولا زوج های جوان اگر فقط بخواهند یک دست مبلمان بخرند، مبلمانی مابین استیل و راحتی انتخاب میکنند.

بهترین مبلمان عروس

مبلمان خانه عروس باید با دیگر وسایل آن هماهنگ باشد

معمولا عروس خانم ها قبل از مراسم عروسی به خرید اقلام جهیزیه اقدام می کنند . نحوه دکوراسیون خانه عروس ایرانی و ایجاد ارتباط بین اقلام جهیزیه کار بسیار دشواری است. منزل عروس خانم ها باید به نحوی باشد که تمام وسایل آن با یکدیگر هماهنگ باشد .

یکی از اقلامی که در جهیزیه عروس قرار دارد و باید متناسب با دیگر وسایل خانه انتخاب شود ، مبلمان است. بنابراین سرویس مبلمان منزل تان را متناسب با دیگر اجزای منزل تان بخرید یعنی اگر فرش و پرده و دیگر اجزای منزل تان سلطنتی است ، نوع مبلمان خود را نیز کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید .

مبل سلطنتی مناسب خانه هایی است که دکوراسیون اشرافی دارند و همه چیز خانه از قالی و پرده و تابلو و دکوری جات و بلور جات و ظروف و دیزاینش، همه با ایده از مدل های سلطنتی انتخاب و چیده شده باشند.

خانه ای که تمام دیزاین آن فانتزی و اسپرت است با چیدمان مدل مبل سلطنتی نه تنها زیبا به نظر نمی رسد بلکه مضحک به نظر می رسد.

مبلمان شیک عروس

بهترین انتخاب مبلمان عروس برای خانه های کوچک

همانطور که دنیای مد نمناک اشاره داشته امروزه اغلب زوج های جوان، زندگی مشترکشان را در منازل کوچک یا اجاره ای شروع می کنند. برای تهیه مبل مناسب خانه های کوچک، می‎توانید از مبل هایی استفاده کنید که اصولاً فاقد دسته باشند و اسکلت بندی آن ها کاملاً بدون انحنا و در قالب خطوط مستقیم عمودی و افقی باشد و نیز به گونه‎ای طراحی شده باشند که بتوانند در کنج خانه نیز قرار گیرند تا امکان استفاده بهینه از فضای کوچک خانه شما به حداکثر خود برسد. چنین مبلمانی غالباً همان مبل ال خواهد بود.

خرید مبلمان عروس

چوب مبلمان عروس :

چوب در طراحی مبلمان نقشی اساس دارد و اساس و پایه کار را تشکیل می دهد. کیفیت مبل با نوع چوب و اسکلت کار (کلاف) وابستگی کامل دارد. کلاف هایی بی کیفیت، خیلی زود مشکل آفرین خواهند شد.

چوب گردو،چوب راش ،چوب توسکا ،چوب روسی ،چوب ملچ ،چوب افرا ،چوب بلوط ،آکاژو (ماهاگون) ،چوب چنار ، چوب آبنوس از انواع چوب های به کار رفته در مبل هستند.

بهتر است رنگ چوب مبلمان شما با سایر چوب های خانه تان هماهنگ باشد تا خانه زیبا تر به نظر برسد.

انواع مبلمان عروس

پارچه مبلمان عروس :

در انتخاب مبل باید به نوع پارچه آن دقت کنید . بهتر است پارچه ای را انتخاب نمایید که خیلی زود لکه دار نشود و به راحتی لکه های آن پاک شود. از انواع پارچه مبلی در بازار می توان به پارچه نخی، پشمی، کتان، چرم، نانو، جیر و مخمل، ساتن، ویسکوز، کریستال و مازراتی اشاره کرد .

تراکم پارچه از موارد بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن بسیار توجه کنید. اگر پارچه مورد نظر تراکم خوبی نداشته باشد در هنگام نشست و برخاست، جابه جایی و کشش خراشیده می شود و از زیبایی پارچه روز به روز کم می شود.

در انتخاب مدل به رنگ و طرح پارچه دقت کنید تا بتوانید آن را با طرح و مدل پرده برای پذیرایی و قالی و رنگ آنها هماهنگ کنید تا ترکیب رنگ هایش هارمونی جالبی با بقیه اجزای خانه به وجود بیاورد.

مدل مبلمان سلطنتی عروس

انتخاب رنگ مبلمان عروس :

معمولا زوج های جوان از رنگ های روشن وشاد و به قول معروف پاستلی صورتی ، آبی ، فیروزه ای ، بنفش و یاسی ، لیمویی و سفید و .. مانند برای رنگ بندی دکوراسیون منزل استفاده میکنند تا خانه شان را بزرگتر نشان دهد و آرامش بخش تر به نظر برسد.

اگر دوست نداسشته باشید که مبلمانتان را رنگ روشن بخرید می توانید تنها کوسن های رنگی را انتخاب کنید و هر رنگ مبلمانی که دلتان می خواهد بخرید . همچنین می توانید بخشی از مبلمان را رنگی بخرید. مثلا دو مبل تکی و یا یک مبل سه نفره را رنگ دیگری بخرید . این رنگهای روشن و شاد را میتوان به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب کرد.

مدل مبلمان اسپرت عروس

نکته :

  • ارتفاع پشتی یک مبل خوب باید بگونه ای باشد که شانه ها و قسمتی از گردن را محافظت کند.
  • قسمت پشتی یک مبل باید طوری باشد که بتواند گودی کمر را پوشش دهد.
  • ارتفاع مبل از سطح زمین باید به گونه ای باشد که پا ها نه چندان کشیده و نه خم شوند.
  • قسمت های مختلف مبل باید نرمی استانداردی داشته باشند به گونه ای که نه آنچنان سفت باشند که باعث برهم زدن آرامش شوند و نه آنچنان نرم که قسمت های چوبی مبل لمس شوند.
  • مبلمان منزل باید سبک باشد و حمل آن به سادگی میسر باشد.
  • در دکوراسیون خانه باید سبک و علاقه خود را متناسب با روحیه و شخصیتتان خلق کنید و با به کار بردن رنگ های زیبا در خانه، آن را تبدیل به یک خانه رویایی نمایید.

نکات و تکنیک های مهم خرید مبلمان عروس ایرانی

435
این مطلب مفید بود ؟287
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : مدل مبلمان
وبگردی