فتحعلی اویسی
در این مطلب میخواهیم شما را با چهره های مشهور ایرانی که در 21 دی ماه متولد شده اند از آزیتا حاجیان تا فتحعلی اویسی آشنا کنیم.

چهره های مشهور ایرانی که در 21 دی ماه به دنیا آمدند

امروز 21 دی ماه مصادف با سالروز تولد چند تن از چهره های مشهور ایرانی است که برای مردم این سرزمین از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

روز تولد افراد مشهور همیشه در تاریخ ماندگار است و امروز 21 دی مصادف با سالروز تولد آزیتا حاجیان، مهدی باقربیگی، فتحعلی اویسی و افشین یداللهی از چهره های مشهور ایرانی است. در ادامه میخواهیم شما را با این چهره ها بیشتر آشنا کنیم.

آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان بازیگر سریال کیمیا متولد 21 دی ماه 1336 در تهران است. این هنرمند کشورمان فارغ‌التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنری دراماتیک دانشگاه هنر و همسر سابق محمدرضا شریفی نیا است.

آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا دو دختر به نام های مهراوه و ملیکا دارند.

آزیتا حاجیان

این بانوی هنرمند  فعالیت بازیگری خود را از سال 1354 با نمایش خورشید خانم آفتاب کن آغاز کرد و در اواخر دهه 60 برای اولین بار در یکی از فانتزی های کودکانه آن سالها یعنی دزد عروسک ها ساخته محمدرضا هنرمند مقابل دوربین رفت.

آزیتا حاجیان در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون  21 دی ماه 1324 در قم متولد شد.

فتحعلی اویسی

زنده یاد فتحعلی اویسی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ١٣5٣ است. فعالیت سینمایی این هنرمند با بازی در فیلم قدغن ساخته علیرضا داودنژاد در سال ١٣5٧ آغاز شد و اوج هنرنمایی و موفقیت او، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.

فتحعلی اویسی در 13 مهر 1400 به دلیل سکته مغزی درگذشت.

افشین یداللهی

افشین یداللهی متولد 21 دی ماه 1347 در اصفهان و بزرگ شده تهران است.

وی دکتر روانپزشک (متخصص اعصاب و روان) بود که با وجود علاقه به شعر و ترانه به رشته تحصیلی اش وفادار مانده و معالجه بیماران را در اولویت کاری اش قرار داده بود.

افشین یداللهی

افشین یداللهی ترانه سرایی را به طور حرفه ای از سال 1376 با سرودن ترانه ای در باب شخصیت امام حسین (ع) شروع کرد که خشایار اعتمادی با آهنگسازی فؤاد حجازی آن را در ارکستر سازمان صداوسیما اجرا کرد.

این پزشک هنرمند روز سه شنبه 24 اسفند ماه 1395 در راه بازگشت از شهر هشتگرد به تهران دچار سانحه تصادف شد و دارفانی را وداع گفت.

مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد 21 دی ماه 1356 در اصفهان است. وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندسی کشاورزی است و با سریال قصه های مجید به شهرت باورنکردنی در دنیای هنر رسید.

مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی فعالیت حرفه ای خود را در سال 1369 با مجموعه تلویزیونی قصه های مجید آغاز کرد و در آثاری همچون صبح روز بعد، شرم، نان و شعر ، درچشم باد، در مسیر زاینده رود و خاتون ایفای نقش نموده است. 

چهره های مشهور ایرانی متولد 21 دی ماه + تصاویر

4.439
این مطلب مفید بود ؟345
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف/ف
وبگردی