رنگ دیوار خانه
انتخاب رنگ برای دیوار خانه با وجود هزاران طیف رنگی متنوع کار بسیار سختی است, بهترین رنگ برای دیوار خانه های ایرانی کدام است؟

اصول انتخاب رنگ برای دیوار خانه

رنگ آمیزی دیوار یکی از ساده ترین روش ها برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل است بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیوار قسمت های مختلف منزل خود حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و ایده آل را در فضای منزل تان ایجاد کنید.

رنگ دیوار خانه

بهترین رنگ برای دیوار خانه

اصول انتخاب رنگ مناسب برای دیوار
1. برای انتخاب رنگ دیوار ابتدا باید رنگ لوازم منزل خود را در نظر بگیرید سپس با توجه به رنگ وسایل منزل رنگی مناسب را برای دیوارها انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ترکیب رنگی متنوع می تواند فضایی نیرو بخش و پویاتر را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند.

2. اگر تمایل دارید برای هر اتاق منزل تان از رنگ مجزایی استفاده کنید بهتر است فضای بین اتاق ها نظیر ورودی و راهرو و راه پله ها را با رنگ خاکستری ملایم رنگ آمیزی کنید تا رنگ آمیزی دیوارهای منزل شما جذاب تر به نظر برسد.

3. اگر تمایل دارید رنگ دیوار همه قسمت های منزل تان هماهنگ باشد بهتر است رنگی را انتخاب کنید و آن را در حجم های متفاوت در اتاق های مختلف منزل به کار ببرید.

4. اگر تمایل دارید اتاق ها بزرگ و روشن تر به نظر برسند بهتر است از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید.

5. اگر برای رنگ کردن دیوارها از رنگ های بسیار درخشان و یا تیره استفاده کرده اید بهتر است آستری و بتونه کاری را هم از همان رنگ روی دیوار بزنید.

6. می توانید با کمک رنگ آمیزی دیوار و سقف و کف اتاق با رنگ های خنثی نقص های معماری را برطرف کنید.

7. برای بلندتر به نظر رسیدن دیوارها رنگ آمیزی دیوارها را تا سقف به صورت یکنواخت ادامه دهید. اگر سقف منزل شما دارای لبه ای برجسته و حاشیه تزئینی است می توانید این لبه ها و حاشیه ها را به رنگ دیوار منزل خود درآورید. توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث بلندتر به نظر رسیدن سقف منزل می شوند.

8. برای کوتاه تر به نظر رسیدن دیوارها می توانید دیوارها را تا 20 یا 30 سانتی متر مانده به سقف رنگ آمیزی کنید و باقی مانده دیوارها را به کمک نوارهای تزیینی بپوشانید و یا باقی مانده دیوار را به رنگ سقف رنگ آمیزی کنید. با تیره کردن سقف نیز دیوارها کوتاه تر به نظر می رسند.
 
آیا تا به حال به رنگ دیوارهای اتاق نشیمنتان فکر کرده اید؟ اتاق نشیمن یکی از نقاط مهم و تاثیرگذار خانه شماست. اغلب زمان دورهمی خانواده ها در اتاق نشیمن اتفاق می افتد و همین موضوع هم به اهمیت چیدمان و حس و حال این فضا اشاره دارد. با تغییر رنگ سفید دیوارهای اتاق نشیمن می توان حس و حال بهتری را برای یکی از نقاط حساس خانه ایجاد کرد.
 
1.آبی آسمانی

آبی آسمانی رنگ مناسب برای فضاهای اجتماعی ست. زمانی که دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ آبی آسمانی باشد، فضا مملو از آرامش و احساس امنیت می شود. بودن در فضایی به رنگ آبی باعث کاهش تعداد ضربان قلب و فشار خون می شود. همه این موارد به حضور بیشتر افراد در این فضا و گرمای دورهمی اعضای خانواده کمک زیادی می کند.

 به عنوان مکمل برای رنگ آبی می توان رنگ هایی همچون زرد، قهوه ای و سبز روشن را نام برد. می توانید تابلوهای نقاشی یا وسایلی با این رنگ ها را با رنگ دیوار اتاق نشیمن همراه کنید.
 
2.یاسی

یاسی، رنگی میان بنفش و ارغوانی ست. هردو این رنگ ها از ترکیب آبی و قرمز تشکیل شده اند اما در رنگ بنفش به آبی نزدیک تر است و ارغوانی به قرمز. و یاسی از ترکیب سفید با هرکدام از این دو رنگ ایجاد می شود. یاسی رنگی با وقار و البته شاد است.

 به عنوان رنگ مکمل یاسی از خاکی و طوسی می توان نام برد اما در کل همراه کردن رنگ های روشن (حتی سفید) با یاسی می تواند فضایی دلپذیر و آرام را ایجاد کند.
 
3.قهوه ای

قهوه ای یکی از معروف ترین و محبوب ترین رنگ ها در خانه است. شاید تا به حال دیواری را به این رنگ نزده باشید اما حتما وسیله ای به رنگ قهوه ای در خانه تان یافت می شود.

 قهوه ای رنگ طبیعت است که مانند طبیعت طیف بزرگی از رنگ ها را در خود دارد. این رنگ از ترکیب قرمز، نارنجی و مشکی پدید آمده و به نسبت تغییر هرکدام از این رنگ ها وارد دسته ی متفاوتی از قهوه ای ها می شود.
هرکدام از این دسته رنگ ها حس و حال خاص و متفاوتی را ایجاد می کنند. اما در کل رنگ قهوه ای قدرت، گرما، ثبات و تکامل را القا می کند. قهوه ای رنگ رویش، انرژی و سرشار از زندگی ست پس برای اقلا یکی از دیوارهای نشیمن بسیار مناسب است.

اصول انتخاب رنگ مناسب برای دیوار خانه

3.914
این مطلب مفید بود ؟113
برگرفته از زیبایی خانه - فردا -/ح
وبگردی