طلا و جواهر
اگر میخواهید طلا و جواهرات تان در طولانی مدت آسیب نبینند و زیبا و درخشان بمانند از انجام این کارها خودداری کنید.

طلا و جواهر چگونه آسیب میبینند؟

بیشتر ما خانم های ایرانی، از طلا و جواهر زیاد استفاده می کنیم، اصلا داشتن طلا و جواهر را به عنوان یک ثروت و گاهی اصالت می دانیم، اما درباره ی نگهداری از آنها هم چیزی می دانیم؟

به عنوان اولین مورد خیلی خوب است شما جواهرات خود را هر سه یا 6 ماه را بررسی کنید البته می توانید از یک جواهر فروش نیز برای بررسی سالم بودن آن کمک بگیرید.

طلا و جواهر

از طلا و جواهر چگونه نگهداری کنیم؟

استفاده دائمی از طلا
زیور آلات ساخته شده از طلا وسوسه کننده هستند. همه دوست دارند همیشه یک تکه طلا با خودشان داشته باشند. یک گردنبند که همیشه در گردن است یا حلقه ازدواج. اما استفاده روزمره از طلا آن را کهنه می کند. اگر دوست دارید همیشه از یک تکه طلا استفاده کنید نباید آن را دائماً همراه داشته باشید. موقع کار، شست و شو و خواب باید آنها را در بیاورید وگرنه مستهلک می شوند.

دوش یا شنا با جواهرات
زمانی که دوش می گیرید یا شنا می کنید نباید از طلا و جواهر استفاده کنید. آب یک ساینده طبیعی است. همان طور که آب رودخانه سنگ ها را می ساید. به مرور زمان همین اتفاق برای سنگ قیمتی یا طلا می افتد. نه فقط آب که هر نوع مایع دیگری نیز می تواند به جلا و زیبایی فلز یا سنگ گرانبها آسیب بزند.

جایی که از طلا نگهداری می کنید
شما نباید دائم از این نوع زیور آلات استفاده کنید اما چطور باید از آن نگهداری کنید؟ قطعاً باید در مکان امنی قرار بدهید. رها کردن زیور آلات در هر مکانی نه تنها امکان گم شدن آن را فراهم می کند بلکه شما نمی توانید حدس بزنید ممکن است در معرض چه چیزهایی قرار بگیرد. همیشه یک مکان امن و ثابت در نظر بگیرید که طلا یا هر زیور آلاتی را در آن بگذارید. با این کار هم آنها را گم نمی کنید و هم احتمال آسیب های محیطی آن را کم می کنید.

شست و شو با ماشین های آلترا سونیک
یک راه برای شست و شوی طلا و جواهر استفاده از ماشین های شست و شوی آلترا سونیک است. اما این ماشین ها برای هر نوع زیورآلاتی مناسب نیست و شما نباید زمرد، مرجان و مروارید یا هر نوع سنگ نرم دیگری را در این نوع ماشین ها
بگذارید.

غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده
اینکه زیور آلات را با برخی از مواد شوینده مناسب بشویید کار خوبی است اما اگر آن را برای مدت زیادی در این مواد نگه دارید قطعاً کیفیت جلا و زیبایی آن را از بین می برید. مثلاً نقره در دراز مدت سیاه می شود یا رنگ طلا را می پراند.

فشار آوردن به سنگ زینتی
این اتفاق معمولاً در مورد سنگ های روی انگشتر می افتد. زمانی که انگشتری تنگ است شما برای به دست کردن یا در آوردن آن معمولاً از بالا و پایین به آن فشار می آورید. این کار به مرور زمان باعث شل شدن، جابه جایی یا شکستن سنگ روی انگشترتان می شود. همچنین بازی با پلاک گردنبند نیز همین مشکل را ایجاد می کند.

اگر طلا و جواهرتان کثیف شده و جلایش را از دست داده، به یک طلا ساز مراجعه نمایید تا با دستگاه های مربوط به تمیز کاری که یکی از آنها دستگاه بخار و یا دستگاه پرداخت طلا است، طلای شما را دوباره جلا بدهند.

طلا و جواهرات با این کارها آسیب میبینند!

3.241
این مطلب مفید بود ؟2615
برگرفته از آکا ایران - تبیان -/ح
برچسب : زیور آلات
وبگردی