خوردن جو پرک
همه ی مواد غذایی به خصوص غلات سرشار از خواص هستند اما اینکه به چه روش هایی می توان از آنها استفاده کرد مسئله مهمی است ، علاوه بر درنظر گرفتن فواید جو پرک بهتراست روش مصرف آن را نیز بدانید.

فواید خوردن جو به چه صورت برای شما بهتر است؟

آیا تا به حال از موارد مختلف استفاده از جو چیزی شنیده اید؟ جویکی از غلات معروف است و ارزش غذایی فراوانی دارد و در واقع برای سلامتی مفید است که راه های بی شماری برای استفاده از آن وجود دارد ؛ راه و روش هایی که در ادامه این بخش از نمناک به آنها اشاره خواهیم کرد.
قبل از هرچیز باید بگوییم زمان پخت جو دو سر پرک درشت ( خرد نشده ) حدود 15-20 دقیقه می باشد و نوع خرد شده آن به مدت 4-7 دقیقه می پزد . البته لازم به ذکر است ، از آنجا که این غلیه از قبل بخار پز شده است ، لذا به صورت خام نیز قابل مصرف است. 
 
فواید خوردن جو پرک

روش های مختلف استفاده از جو پرک در وعده های غذایی

چگونه جو بخورید تا فواید و خواص آن را بهتر دریافت کنید؟

می توانید از جو به طریق مختلف استفاده کنید که سالم ترین آنها شامل:
 
جو خام :
می توانید جو را درمیان وعده ها به صورت خام یا پخته بگنجانید؛ اگر می خواهید جو را بصورت ساده بخورید آن را برشته کرده و بامیوه خشک بطور سالم و خوشمزه میل کنید. این یک غذای کامل است و مقدار زیادی از پروتئین های گیاهی ، ویتامین ها ، موادمعدنی ، چربی های ضروری ، فیبر مورد نیاز بدن راتامین می کند.
در برخی از کشورها جو با شیر خورده می شود ولی این روش برای همه سالم نیست چراکه اگر جو همراه با شیر خورده شود موجب التهاب و رفلاکس می شود پس اگر قصد مصرف جو با شیر را دارید باید جو را خوب بجوید.
 
جو پرک در سالاد الویه :
در تهیه سالاد الویه می توانید به جای سیب زمینی از پرک جو دو سر پخته شده استفاده نمایید که بسیار لذیذ است. برای پخت جو دو سر پرک جهت تهیه سالاد الویه به ازای هر پیمانه پرک جو دو سر دو پیمانه آب کافی است.
 
 
اسموتی جو:
اگر می خواهید اسموتی میوه تان کمی چرب تر باشد هنگام آسیاب به آن جو اضافه کنید این چربی به دلیل لعاب یک نوع فیبر محلول است که بعد از ترکیب با آب حالت ژلاتینی پیدا می کند این مایع برای روده  و گوارش بسیار مفید است .
فواید خوردن جو پرک

اسموتی و سالاد الویه با جو پرک 

آرد جو:
این آرد از کوبیدن جو بدست می آید که استفاده آن در نانوایی ها عالی است ، آرد جو از آرد گندم غنی تراست و قوام وعطرخوبی هم دارد. افرادی که مشکل هضم دارند و نمی توانند گلوتن را تحمل کنند پیشنهاد می کنیم از این آرد در پخت و پز استفاده کنند همچنین از این آرد می توانید در پخت کوکی ، کیک ، کلوچه ، نان و وافل استفاده کنید .
 
نوشیدنی و کرم:
اگربه دنبال جایگزینی لاکتوز شیرگاو هستید می توانیدنوشیدنی جو را انتخاب کنید . امروزه پیداکردن آن در سوپرمارکت ها ،و درست کردن آن درمنزل کار ساده ای است.
همچنین می توانید از جو کرمی تهیه کنید و آن را در سس ، پخت و پز، دسرها استفاده کنید.
 
تهیه کتلت با جو پرک :
در تهیه انواع کتلت می توانید به جای آرد سوخاری از جو دو سر پرک ریز شده استفاده فرمائید و همچنین در سرخ کردن انواع مرغ و ماهی از این غله استفاده کنید. 

روش های مختلف استفاده از جو پرک در آشپزی و تغذیه

4.4304
این مطلب مفید بود ؟26935
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ ن - ز.ن
وبگردی