شخصیت قوی
افراد مقتدر و تاثیر گذار شخصیت قوی دارند ، ولی چطور می توان شخصیت قدرتمندی داشت یا بهتر است بگوییم آیا ما شخصیت قوی و محکمی داریم ؟

7 نشانه ایی که نشان دهنده وجود شخصیت قوی ایی در شما می باشد 

بعضی از افراد اغلب براین باورند که به راحتی سست نمی شوند و می توانند به راحتی بر مشکلات غلبه کنند . آیا شما هم اینگونه هستید ؟خب در این مقاله ما قصد داریم برخی از نشانه هایی که نشان دهنده وجود یک شخصیت قوی در شما است را ، به شما کاربران معرفی کنیم .
ابتدا بیایید که با منظور داشتن شخصیت قوی آشنا شویم . بنظر شما منظور از داشتن شخصیت قوی چیست؟
معنای کلی داشتن شخصیت میان اندیشمند و بزرگان بحث داغی وجود دارد و با این حال می توان شخصیت قوی را به معنای میزان انعطاف پذیری افراد در برابر سختی ها ومشکلات برداشت کرد . انعطاف پذیری در افراد به معنای توانایی آنها در برابر مشکلات و سختی ها و غلبه با آنها می باشد .
انعطاف پذیری بسیار با Kintsugi مشابه می باشد . در فرهنگ ژاپن Kintsugi هنر تعمیر سرامیک شکسته می باشد که با چسب های قوی و تعمیرکاران ماهر صورت می گیرید . این شاید بهترین مثال برای انعطاف پذیر بودن باشد .
شخصیت قوی

ویژگی افرادی که شخصیت قوی دارند

در ادامه با 7 نشانه ایی که نشان دهنده داشتن شخصیتی قوی در افراد می باشد را به شما معرفی می کنیم.

1-خوش بینی مخصوص انسان هایی با شخصیت قوی است:

خوشبین بودن همراه با نگرش خوب ، استقامت و امید است . بطور کلی خوشبین بودن به هر چیزی مارا قادر می سازد که در حین هر مشکلی بتوانیم بهترین راه حل ها را بدست آوریم .
اگر شما فردی خوشبین هستید ، آسان تر و بهتر می توانید با مشکلاتتان رو به رو شوید و علاوه براین ، گذر زمان را برای شما خوشایند و دل انگیز می کند و از هر زمانی نهایت لذت را می برید .
 

2-تحمل نا امیدی کار افرادی با شخصیت قوی است:

تحمل نا امیدی یکی دیگر از نشانه های داشتن شخصیتی قوی و با ثباتی می باشد . این نیز بسیار مهم است که زمانیکه شما یا کس دیگری دچار مشکل می شوید باید بتوانید این نیرو را داشته باشید که بتوانید آن مشکل را تحمل کنید و فورا عصبی نشوید . همچنین به یاد داشته باشید که هیچ کس در جهان کامل نیست و هرکسی ممکن است چندین عادت بد و سایر مسائل را به همراه خودش داشته باشد و همه ما انسان ها اشتباه می کنیم و به یاد داشتن این موضوع می تواند باعث انعطاف پذیری بیشتر ما شود و بتوانیم با هر مشکلی به سادگی و به آرامی کنار بیاییم .
 

3- افراد با شخصیت قوی به داشتن هوش احساسی شهرت دارند:

داشتن هوش احساسی نشنه بلوغ و باهوشی می باشد . این مارا قادر می سازد که یاد بگیریم پاسخ احساساتمان را تنظیم کنیم . در کل این توانایی برای شناختن و رسیدگی به احساسات خود و دیگران است که بیشتر می تواند منجر به ایجاد رفتارهای بین فردی شود .
با توجه به تعداد تحقیقات زیادی که در این امر ، از هوش احساسی همراه با موفقیت و ثبات شخصیت یاد می شود . بنابراین داشتن هوش احساسی می تواند به نفع شما برای بهبود بهره وری و رفاه روانی باشد .
شخصیت قوی

چطور و چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟ 

4-شور و شوق در افرادی با شخصیت قوی موج می زند:

Alfredo Culebro ، که یک کارآفرین و بازرگان ، طی جملاتی گفت که برای رسیدن به موفقیت باید شور و شوق داشته باشید و شور و شوق به عنوان انرژی پایان ناپذیر شناخته می شود . با این تعریف حتما اطمینان حاصل کردید که داشتن شور و شوق می تواند در شما بیش از آنچه که فکرش را می کنید موثر باشد و باعث داشتن شخصیتی ثوی و با ثبات در شما شود .
از سوی دیگر، تحقیقات نشان داده است که داشتن اشتیاق ، یک نشانه مثبت و مهمی است و باعث می شود که بیشتر موفق شویم و یک تجربه عالی از کاری که انجام می دهیم بدست اوریم.
این امر به توانمند سازی فرد و توانایی آن برای مقابله با چالش های خارجی کمک می کند . اگر چه شور و شوق یک توانایی ذاتی در انسان نیست بلکه ما می توانیم با آموزش دیدن آن ، آنرا به بهترین نحو توسعه دهیم .
 

5- صاحب شخصیت قوی تعهد و انگیزه دارد :

تعهد ویژگی ایی است که باید همیشه نسبت به آن آگاهی داشته باشید و این زمانی اتفاق می افتد که نسبت به کاری که انجام می دهید برایتان اهمیت داشته باشد و بر انجام کامل آن باور داشته باشید و کاملا آنها را انجام دهید و به پایان برسانید . در نتیجه داشتن تعهد باعث می شود که فرد تا زمانیکه کارهایش را کامل انجام ندهد ، متوقف نشود .
از سوی دیگر انگیزه نیز یکی دیگر از احساساتی است که در دستیابی به اهداف ، بسیار دخیل است و می تواند بسیار در این امر موثر باشد . داشتن انگیزه در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی قابل اهمیت است و می تواند در تمام لحظات زندگی موثر باشد .
انگیزه می تواند به خودی خود با کوچکترین فکر شروع و تنظیم شود و تنظیم آن توسط فرد می باشد و داشتن انگیزه نشان دهنده وجود شخصیت قوی و با ثباتی می باشد و موجب دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده می شود . این هم به این دلیل است که انگیزه بشدت با ذهن و اراده هر فرد متصل است و می تواند در موفقیت فرد موثر باشد .
 

6-انعطاف پذیری بالا در انسان هایی با شخصیت قوی :

زمانیکه ما دچار برخی مشکلات می شویم ، سخت است که ثبات خود را حفظ کنیم حتی زمانیکه نسبت به اطرافمان بسیار آگاه باشیم .با این حال پذیرش شرایط و انعطاف پذیری ما را قادر به تمرکز خواهد کرد. برای مثال می توانیم کارهایی که کمی از مقدار توانایی ما بیشتر هستند را برعهده بگیریم و در سدد انجام کامل آن ، تمام تلاشمان را به کار بگیریم .
پذیرش روانشناختی و انعطاف پذیری به مردم کمک می کند تا از تجربه های منفی گذشته برای یافتن راهی برای زندگی بهتر ، به طور کامل استفاده کنند. سپس، آنها می توانند بر آنچه که واقعا مهم هستند متمرکز شوند.
 

7- یادگیری و شخصیت قوی :

انعطاف پذیری توانایی ذاتی نمی باشد ، بلکه فرایندی است که باید آنرا فرابگیرید و طی تمرین های متعددی یاد بگیرید .
به طور کلی، انسان ها از طریق آزمایش و خطا یاد می گیرند . بنابراین ما نمی توانیم آنچه که آموخته ایم را انجام دهیم . با این حال، تجارب منبع خوبی از دانش شخصی هستند .

7 نشانه و ویژگی های افراد با شخصیت قوی و تاثیر گذار

4.4311
این مطلب مفید بود ؟27239
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ ف.ن
وبگردی