شهر خورشید
شهرهایی در دنیا هستند که در طول سال تنها چند روز خورشید در آنجا می تابد و مردمانش نور آن را می بینند. آشنایی با این شهر ها برایتان جالب خواهد بود.

11شهری که روزهایی از سال تقریبا خورشید در آن وجود ندارد

از نظر علمی، خورشید در بامداد طلوع می کند و سپس در شب غروب می کند. نور کمرنگ و نامطلوب خورشید برای ما خوشایند نمی باشد و علاقه مند به تابش مستقیم نور خورشید هستیم تا بتواند به زندگی ما شادابی و زیبایی را به ارمغان بیاورد.
اما ساکنان برخی شهرهای جهان هستند که به تابش کم نورخورشید عادت کرده اند و به همین دلیل هیچ انتظاری از تابش مستقیم نور خورشید ندارند. البته نه در تمام روز های سال، بلکه در تمام طول سال چندین روز تابش مستقیم نورخورشید وجود دارد و بجز این چند روز بقیه روزها تابش غیرمستقیم نور خورشید می باشد که تمام این اطلاعات از طریق هواشناسان ما اندازه گیری شده اند که با استفاده از دستگاه های الکتریکی ورز آنها را اندازه گرفته اند.

لندن، بریتانیا

خورشید در حدود 68 روز در سال تابش مستقیم دارد. بله، لندن یکی از این شهرهای ناخوشایند و غم انگیز لیست ما می باشد. شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که در طول سال آب و هوای ابری دارد و به مدت 68 روز در سال خورشید تابش مستقیم در این شهر دارد و بقیه روزهای سال تابش غیر مستقیم نور خورشید می باشد و به این دلیل شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که گردشگران همیشه تصمیم گردش در این اماکن را دارند.
شهر لندن

جونو، واقع در ایالات متحده آمریکا

خورشید در حدود 67 روز در سال تابش مستقیم دارد. جونو یکی از شهرهای ایالات متحده آمریکا می باشد که در عین کوچکی این شهر، از آن به عنوان یک شهر بزرگ یاد می کنند. اکثر این منطقه از کوه ها و جنگل ها تشکیل شده است و می توان علت اینکه ساکنان این شهر بسیار کم است را درک کرد.
شهر جونو

کلن، آلمان

خورشید در حدود 65 روز در سال تابش مستقیم دارد. کلن یکی از شهرهای مهم برای کشور آلمان می باشد چرا که یک شهر تاریخی، فرهنگی و باستانی می باشد که در آلمان واقع شده است. معماری Gothic، موزه های معروف، کلیسای جامع و منحصر بفرد، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و... در این شهر صورت می گیرند و یکی از کمبودهای این شهر عدم تابش مستقیم نور خورشید می باشد.
شهر کلن آلمان

بیرمنگام، انگلستان

خورشید در حدود 62 روز در سال تابش مستقیم دارد. بیرمنگام که در انگلستان واقع شده است یکی از شهرهای افسانه ایی پادشاهان گذشته شناخته می شود اما متأسفانه این شهر با سابقه و قدمت طولانی خود، از تابش مستقیم خورشید در روز های سال کمبود دارد و تنها 62 روز در سال تابش مستقیم خورشید در این شهر باستانی اندازه گیری شده است. 2 میلیون نفر از ساکنان این شهر بزرگ در روزهای ابری در طول سال کار می کنند و در روزهایی که خورشید تابش مستقیم بر روی این شهر دارد، به تفریحات و سرگرمی می پردازند و از تجارت خودداری می کنند.
یک خبر خوب برای گردشگران این است که شهر بیرمنگام از شهرهای سرد محسوب نمی شود وتنها هوای آن تا حدودی مرطوب می باشد و موزه های متعدد، آثار معماری در قرون وسطی، باغ های بزرگ گل و گیاه، جشنواره های موسیقی و... در این شهر جذاب و دیدنی وجود دارند.
شهر بیرمنگام

کیرونا، سوئد

خورشید در حدود 61 روز در سال تابش مستقیم دارد. شهر کیرونا که در کشور سوئد واقع شده است به شهر پرنده سفید معروف می باشد که جدا از شهری که تعداد روزهایی که خورشید در آن به صورت مستقیم تابش دارد کم و محدود است، یک شهر جادویی و خارق العاده ایی است که به تمام گردشگران توصیه می شود. اسم پرنده سفید به دلیل نزدیکی این شهر به قطب شمال می باشد. بنابراین خورشید از ماه می تا جولای در این شهر تابش مستقیم دارد و بعد از این ماه هوای گرگ و میش این شهر را فرا می گیرد و بهترین زمان برای گردشگران ماه می تا جولای می باشد.
شهر کیرونا

ریکجاویک، ایسلند

خورشید در حدود 55 روز در سال تابش مستقیم دارد.شهر ریکجاویک یکی از شهرهایی می باشد که در ایسلند واقع شده است که در آن خانه های رنگارنگ، مردمان دوست داشتنی، پارک های زیبا و استخرهایی که در تمام طول سال باز هستند از جاذبه های گردشگری این شهر هستند. با وجود این جاذبه ها، شهر ریکجاویک از شهرهایی می باشد که به ندرت خورشید در ان به صورت مستقیم تابش دارد و تعداد روزهایی که خورشید به صورت مستقیم در این شهرها تابش مستقیم دارد بسیار اندک هستند ولی با این وجود هوای تمیزی در آن وجود دارد.
شهر ریکجاویک

مورمانسک، روسیه

خورشید در حدود 53 روز در سال تابش مستقیم دارد. مورمانسک در آنسوی دایره شمال واقع شده است و بنابراین شب در اینجا طولانی است و از دسامبر تا ژانویه خورشید دارای تابش مستقیم می باشد و با طلوع و تابش مستقیم خورشید در این شهر، مردمان شهر مورمانسک جشن می گیرند و به شادی می پردازند.
شهر مورمانسک

Prince Rupert، واقع در کانادا

خورشید در حدود 52 روز در سال تابش مستقیم دارد.شهر فوق در جزیره کاین در اقیانوس آرام، توسط کوه ها احاطه شده است و ساکنان این شهر از آب و هوای خشک و گرم استقبال نمی کنند. در این شهر به مدت 240 روز باران میبارد و زمانیکه باران قطع می شود، شهر را آب و هوای مه آلود می پوشاند و این تنها به دلیل اقلیم اقیانوسی اطراف این شهر است.با این وجود این شهر این شهر بزرگ و بسیار قابل توجهی برای اقتصاد کانادا است.
شهر پرنس روپرت

نیکولسکو، کامچاتکا واقع در کشور روسیه

خورشید در حدود 41 روز در سال تابش مستقیم دارد.جزیره استرین یکی از شهرهای غم انگیز لیست ما است که سالانه به مدت کمی خورشید در آن به صورت مستقیم طلوع می کند و 700 نفر در این جزیره ساکن هستند و زندگی آنها نسبت به دیگر مردمان متفاوت نیست و تنها مشکل آنها آب و هوای دائما ابری این جزیره می باشد که اگر شما این آب و هوار تصور کنید حتما برای شما ناخوشایند خواهد بود و نخواهید توانست آنرا تحمل کنید.
جزیره کامچاتکا

تورشاون، واقع در دانمارک

خورشید در حدود 35 روز در سال تابش مستقیم دارد.بله درست خواندید! این شهر در طول سال 35 روز خورشید به صورت مستقیم تابش دارد و با این وجود مردمان این شهر روحیه بالایی دارند و با دکوراسیون زیبایی که در این شهر وجود دارد مانند خانه های رنگارنگ و روشنایی خیابان های این شهر، تورشان را به شهری دلپذیر و زیبا و دوست داشتنی تبدیل کرده اند.
تورشاون در دانمارک

جان ماین، واقع در نروژ

خورشید در حدود 34 روز در سال تابش مستقیم دارد.ابری ترین شهر کره زمین این شهر می باشد که چندین اماکن دولتی در این شهر وجود دارند.این شهر اغلب در مه های متعدد نامعلوم شده است و طبیعت بی نظیر و زیبایی در این شهر حاکم است.
جزیره جان ماین

11شهردیدنی جهان که روزها خورشید را نمی بینند!!

4.843
این مطلب مفید بود ؟412
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ش
وبگردی