درد زیر بغل
یکی از حساسترین قسمت های بدن انسان زیر بغل می باشد که گاهی درد در این ناحیه، می تواند علت های گوناگونی داشته باشد.

علل درد زیر بغل چیست

زیر بغل ، یکی از حساسترین قسمت های بدن انسان می باشد گاهی درد در این ناحیه، می تواند آسیب های جدی را دربرداشته باشد.با توجه به اینکه در این ناحیه، تعداد زیادی رگ های خونی ، تاندون ها و عصب ها وجود دارند، این گونه ناراحتی و دردها عجیب و تعجب برانگیز نیستند.
در حقیقت، زیر بغل به عضلات و ماهیچه های خاصی متصل می شود که می توانند انقباض را بوجود آورند و باعث ایجاد ناراحتی در غدد لنفاوی شوند.به همین دلیل، مهم است که منبع ناراحتی را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید.

مهمترین علت های درد زیر بغل

آیا درد شما با تکان و حرکات دست و بازوهایتان اتفاق می افتد و تشدید می شود؟
اگر چنین است، شما باید به پزشک مراجعه کنید.در موارد شدید که در آن، غدد و گره های لنفاوی آسیب دیده اند، ممکن است به عمل جراحی فوری نیاز باشد.
که علائم آن عبارتند از:
علت درد زیر بغل
_درد (که می تواند، ملایم، متوسط یا شدید باشد.)
_احساس سوزش
_ورم
_بی حسی
_توده های ظاهری و مشخص

دلیل و علل درد زیر بغل چیست

1.یک کشش عضلانی یا ماهیچه ای

این نوع آسیب دیدگی، معمولا باعث درد شدید و ناگهانی در این منطقه می شود.این اتفاق، اغلب برای افرادی می افتد که وزنه ها و یا وسایل سنگین بلند می کنند و یا فعالیت های پرتقلا و سختی را انجام می دهند.کشیدگی ماهیچه می تواند، باعث ضعف، سفتی ، خستگی و یا حتی سوزش در ناحیه آسیب دیده شود.
راه حل این مشکل، درمان التهاب و جلوگیری از هر نوع آسیب کششی و یا پاره شدگی می باشد.استفاده از کمپرس سرد به مدت 20 دقیقه توصیه میشودو یا میتوانیداز داروهای ضد التهاب استفاده کنید .مهمتر از همه اینها به هر حال شما باید سه تا شش هفته استراحت کنید.
 

2- ورم غدد لنفاوی

این وضیعت زمانی اتفاق می افتد که گره های لنفاوی شما ملتهب شوند.که این موضوع، معمولا در زیر گردن ،کشانه ران و زیر بغل اتفاق می افتد.
درد زیر بغل
برخی از علائم اولیه آن عبارتند از:
تب
ورم
درد در هنگام لمس
قرمزی
بی حسی
داغی در ناحیه های لمس شده
دکتر شما آزمایش خون را برای تعیین علت آن انجام می دهد.و ممکن است که بافت برداری برای جلوگیری از احتمال سرطان انجام دهد.
 علت درد زیر بغل

3- حمله قلبی یا آنژینا

آنژینا،درد شدیدی است که زمانی اتفاق می افتد که خون کافی برای قلب وجود نداشته باشد.این میتواند به سایر قسمت های بدن شما،از جمله دست ها،شانه ها،گردن،پشت و زیر بغل شما نیز گسترش یابد.
در همین حال شما موارد و علائم زیر را تجربه میکنید:
خستگی
تعرق مفرط
و اگر درد را در قفسه سینه و یا زیر بغل خود مشاهده کردید،بهتر است که به پزشک برای مراقبت های فوری رجوع کنید.
 دلایل درد زیر بغل

4- هیدرانیت

یک بیماری مزمن است که با ظاهر گره ها،زخم ها و یا آبسه ها در ناحیه ای که شما غده عروقی دارید،مشخص میشوند.این بدین معنی میباشد که معمولا در زیر بغل این اتفاق میافتد.این گره ها،باعث تخریب زیر پوستی میشوند و روی فولیکول های مو تاثیر گذار هستند.
برخی از عوامل خطر عبارتند از:
اضافه وزن داشتن
سیگار کشیدن
سیستم ایمنی ضعیف
تعییرات هورمونی
 

5.سرطان پستان

( اما این فقط یکی از علل احتمالی میباشد و این بدان معنی نیست که این تنها مشخصه آن است.پس نگران نباشید و هدف جلوگیری کردن است.
این نوع سرطان زمانی شروع میشود که بدن شما به سلولهای مجاری که شیر را در بافت پستان تولید میکند،حمل کندو همچنین میتواند در بافت های غدد لنفاوی نیز ایجاد شود.اگر گره های لنفاوی شما بسیار ملتهب شده باشند،میتوانند تحت تاثیر قرار بگیرد.
علل درد زیر بغل
برخی از نشانه های هشدار دهنده عبارتند از:
نوک پستانی که چرخیده شده است.
یک توده در بافت پستان.
قرمزی و خارش
پوست پوست شدن اطراف نوک پستان.
تغییر اندازه یا شکل سینه
 

6- ریفلاکس اسیدی

در شرایط پزشکی،این به عنوان سوءهاضمه شناخته شده است.که پس از غذا خوردن ،اسیدها در معده شما،غذا را تجربه میکنند.در بعضی موارد اما،ماهیچه ها میتوانند ضعیف شوند و گاز معده را به مری برسانند و باعث سوزش در قفسه سینه شوند.
علت درد زیر بغل

7- اضطراب

درد در ناحیه زیر بغل نیز میتواند ناشی از استرس باشد.برای این امر،علت فیزیو لوژیک وجود ندارد،اما بدن شما در معرض درد ناشی از استرس یا اضطراب طولانی قرار میگیرد. در این موارد،ایده خوب این است که همه چیز را آرام و کم کنید.اگر شما چیزهایی را که به دفعات باعث استرس شما میشود را یادداشت کنید،میتواند به روند بهبود،کمک کند.

همه علت های درد زیر بغل و بیماریهای مرتبط با آن

4.2576
این مطلب مفید بود ؟48789
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
وبگردی