رفتار اشتباه با نوزاد
بغل کردن نوزادان را جدی بگیرید زیرا آغوش مادر باعث آرامش او میشود و از تکان دادن شدید و رفتار تند با نوزاد در زمان گریه اجتناب کنید زیرا باعث ترس او خواهد شد.

8 کار و رفتاری که هرگز نباید با یک نوزاد انجام دهید

زمانی که یک نوزاد در آغوش مادر خود است، لحظه ای بسیار زیباست هیچ مشکلی وجود ندارد که مادر با احساسات زیبایی سرازیر شده رفتار کند، اما ممکن است او نیز عصبی باشد، به خصوص اگر نخستین بچه باشد.

علی رغم تمام توصیه های مادربزرگ، خواهر، عمه، خاله و دوستانی که مادر بودن را تجربه کرده اند و همچنین کلاس های قبل از زایمان و صدها فایل در وب سایت ها، مادر جدید ممکن است نداند که چگونه نوزاد را باید نگهداری و بغل کند، مخصوصا در اوایل به دنیا آمدن.

هنگامی که کودکمان میبینیم، با تمام اطلاعاتی که ما درباره مراقبت های نوزادان جمع آوری کرده ایم اغلب نمی دانیم که چه کاری باید انجام دهیم درحالیکه مراقبت از نوزاد قوانینی دارد بسیار مهم و حیاتی برای سلامت این عضو جدید خانواده قوانینی که در این بخش مربوط به مراقبت از نوزاد در نمناک به آن خواهیم پرداخت ، جالب و کاربردی است پس حتما با دقت کامل مطالعه کنید.

رفتار با نوزاد

 آنچه شما هرگز نباید با یک نوزاد انجام دهید

1. یک نوزاد را تنها بگذارید:

اول از همه، کودک خود را به تنهایی در رختخواب، گهواره، ایستگاه استراحت و تعویض لباس کودک یا در اتاق دیگری ترک نکنید، در هیچ زمانی نباید یک نوزاد بدون مراقب و یا تنها باشد.

گریه یک نوع ارتباط است اگر کودک شما گریه کند، دلیل آن این است که او نیاز به چیزی دارد، نیازی مثل تغذیه یا عوض کردن پوشک، چیزی ممکن است اذیتش کند، یا کودک شما فقط میخواهد با مادرش باشد.

بعضی ها می گویند کودک باید یاد بگیرد که چگونه مستقل باشد، آنها بعدا یاد خواهند گرفت که چگونه در زندگی مستقل شوند پس این باور برای نوزاد صدق نمی کند.

مانند تمام پستانداران، یک نوزاد وابسته به مادرش است و توجه او را میطلبدپس از 9 ماه بودن در رحم مادر، جایی که چیزی جز صدای مادران وجود نداشت، نوزادان گریه می کردند تا کنار او باشند.

تنها گذاشتن نوزاد

2. شیردهی برنامه ریزی شده:

حتی اگر دوره سختی به نظر باشد، اگر تصمیم به شیر دادن داشته باشید، هیچ چیزی را نمیتوانید با لحظه ای که کودک هنگام نوشیدن شیر به شما نگاه می کند مقایسه کند.

تغذیه با شیر مادر نباید یک برنامه داشته باشد، بلکه باید بر اساس تقاضای کودک باشد، طبق فرمول شیر، نوزادان باید هر 3 ساعت غذا بخورند یک نوزاد فقط در هنگام گرسنگی یا تشنگی نیاز به شیر مادرش دارد علاوه بر این، آن نیز تنها راه اتصال، برای پیدا کردن حس راحتی و گرفتن احساس عاشقانه مادران است.

شیردهی نوزاد

3. اجازه دهید نوزاد تنها گریه کند:

همیشه یک مادربزرگ یا عمه وجود دارد که به شما اجازه می دهد کودک گریان خود را تنها در گهواره برای تمرین نگه دارید، سوال کلیدی که از خود بپرسید این است:پس از 9 ماه انتظار، آیا می خواهم کودکم را تنها رها کنم تا گریه کند؟

گریه کودک بعد از اینکه به او اهمیتی ندهید، متوقف خواهد شد زیرا او با خود این را خواهد گفت; شما به چیزی که باعث اذیت و آزار او شده، اهمیتی نمیدهید، فراموش نکنید که گریه یک کودک تنها شکل بیان است، زمانی که یک کودک گریه می کند، او چیزی را به شما می گوید پس به گریه های او به خصوص در ماههای اول پاسخ دهید.

گریه نوزاد

4. نوزادان را در اتاق تنها بخوابانید، نوزاد باید تنها بخوابد!

یک نوزاد مانند یک انسان بالغ نمی خوابد هر دو یا سه ساعت، کودک از خواب بیدار می شود تا دنبال مادرش بگردد و دوباره بخوابد در این شرایط احتمالا شما نمیتوانید کودک را بخوابانید، بلکه کودک شما به طور طبیعی به خواب خواهد رفت.

به خواب رفتن به خودی خود فرآیندی است که با گذشت زمان رشد می کند؛ اگر شما در مورد خواب در رختخواب خود با کودکتان مطمئن نیستید، یک گهواره در نزدیکی خود نگه دارید، بنابراین شما می توانید در اسرع وقت کنارش باشید. انجام این کار نیز به شما کمک خواهد کرد که زمانهایی که باید در شب بیدار بمانید کم شود.

مراقبت از نوزاد

5. تکان دادن شدید نوزادان:

باید این را بگوییم پس از یک شب سخت که در آن کودک شما گریه می کند و هیچ کس نمی داند چه کاری انجام دهد یا چه اشتباهی رخ داده احتمال دارد او را به دلیل از دست دادن کنترل اعصاب خود تکان شدیدی بدهید. والدینی که می گویند که تا کنون وسوسه نشده اند کودک خود را تکان دهند تا گریه اش را متوقف کنند، حتما دروغ می گویند ولی آیا این تکان شدید درست است؟

تکان دادن شدید به شما کمک می کند تا کودکتان آرام شود اما احتمالا فقط باعث ترس کودک و گریه بیشتر او خواهد شد علاوه بر این، شما می توانید به بدن ظریف او آسیب برسانید؛ هر چند سخت است اما در این شرایط آرزوهای عاشقانه و حس آرامش را برای او آرزو کنید و در آغوش خود به آرامی جسم کوچکش را نگه دارید.

تکان دادن نوزادان

6. به غرایز خود اعتماد نکنید:

نظرات بسیاری وجود دارد، متفاوت از آنچه کارشناسان می گویند و آنچه مادران دیگر به شما می گویند در حالی که جامعه ای از زنان و مادران دیگر ممکن است در ابتدا کمک بزرگی باشند، زمانی که قلب شما به شما می گوید که راه دیگری نیز وجود دارد، به آن اعتماد کنید یعنی درست در لحظات خاص مراقبت از نوزادتان به صدای قلبتان گوش داده و غریزه و توصیه های دیگران را رها کنید.

7. بغل نکردن آنها:

دستان ایمن یک مادر محل آرامش نوزادان است اگر کودک به طور منظم در آغوش مادران آرام نشود آرام شدنش سخت تر و طولانی تر خواهد بود و زندگی را سخت تر خواهد کرد.

نوزادان خود نمی توانند از خود دفاع کنند آنها نیاز به لمس مادر دارند تا جایی که ممکن است. آنها نیاز به مراقبت، حفاظت و دادن چیزهایی دارند که نیاز به آنها دارند، محدود کردن تماس با نوزاد از ابتدا گیرنده های هورمونی را برای شادی تضعیف می کند.

نحوه رفتار با نوزاد

8. آنها را تنبیه کنید

تنبیه، یک اتفاق به کودک یاد میدهد که شخصی که از او مراقبت میکند را نزد کودک بی اعتبار کند علاوه بر این، نوزادان یاد می گیرند تا نیازهای خود را درون خود حفظ کنند، انگیزه خود را از دست می دهند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و در نهایت درد و استرس را به عنوان یک عرف می پذیرند.

برای بزرگ کردن نوزادان خوشحال که می دانند نیازهای آنها برآورده شده است، باید صبور باشید. مطمئنا گاهی اوقات بسیار سخت است ، فراموش نکنید مراقبت از نوزاد یک تجارت بی نظم است! اما نوزادان نیاز به مراقبت و صبر از جانب والدینش است.

به یاد داشته باشید:

زمانی که اکثر افراد دوست داشتنی می توانند احساسات منفی خود را کنترل کنند، در آینده آنها تضمین می شوند که در زمان بزرگسالیشان افرادی با محبت، همکاری پذیر و خوب خواهند شد.

رفتار با نوزاد ، رفتارهای غلط با نوزاد که نباید انجام دهید

4.4524
این مطلب مفید بود ؟46658
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ک/ز.ت
وبگردی