اعضای پنهان بدن
در بدن ما هنوز رازهای کشف نشده زیادی وجود دارد که از آنها بی خبریم مثل برخی از اعضای پنهانی بدنمان که در ادامه می بینید.

12 قسمت از اعضای بدن شما که هرگز نمی دانستید که دارید

آیا بدن خود را از درون و بیرون کاملا میشناسید؟ دوباره فکر کنید چرا که مطمئنا بخش هایی در داخل جسم پر رمز و رازتان وجود دارد که از آنها بی اطلاع هستید و تا پیش از این نمی دانستید که داشتیده اید ؛ با این بخش از نمناک همراه شوید تا با ارگان های پنهان و ناآشنای درون بدنتان بیشتر آشنا شوید.انسان 200.000 سال است که روی زمین زندگی می کند پس جای تعجب نیست که در طول این همه سال تغییراتی در ساختار بدن او رخ داده باشد.

کیسه اشکی

اگر پلک بالا یا پایین خود را به دور از چشم خود بکشید، یک سوراخ کوچک در گوشه داخلی به نام lacrimal punctum (کیسه اشکی) خواهید دید ساده ترین راه برای مشاهده پلک پایین است، اما هر دو کمک می کنند اشک های خود را تخلیه کنید.

دانستنی های بدن

عضوهایی از بدن که نمیشناسید

پلک سوم

در گوشه چشم درست بعد از منبع اشکی یک پلک دیگر وجود دارد . عکسی که از یک زن چشم رنگی می بینید این مسئله را ثابت می کند. در چشم بسیاری از خزندگان و پرندگان و همچنین در پستانداران پلک سوم همانند غشایی شفاف است که به صورت افقی داخل چشم برای حفظ رطوبت و در انسان برای کمک به منبع اشکی آفریده شده است.

 ارگان جاکوبسون

 اعضای ناشناخته بدن

 

نقطه ای در بازو به عنوان عضله چنگ زدن

عضله بازوها را گاه ندارید حدود 86 درصد از انسان ها دارای عضله ساق پا، از آرنج تا کف دست هستند برای تست آنکه، شما آن را دارید، انگشت کوچک خود را با انگشت شست خود لمس، و عضلات مچ دست خود را سفت کنید عضله در مرکز مچ دست شما قرار می گیرد، درست زیر کف دستتان ؛ در انسان، این عضله به انعطاف پذیری مچ دست کمک می کند، اما هیچ مشکلی وجود ندارد که اگر شما بدون آن متولد شده باشید یا یک جراحی باعث شده باشد ، آن را بردارید دانشمندان معتقدند که عضله احتمالا برای کمک به چنگ زدن پستانداران و چرخش از طریق درختان استفاده می شده است. این عضو بدن در بچه هایی که کمتر از 5 ماه دارند وجود دارد و به واکنش کف دست بچه ها معروف است. این عضو کمک می کند که بچه ها با دست خود هر چیزی را که به آن ها بدهیم بگیرند.

دم انسان

معرفی اعضای ناشناخته بدن

 

تابش پوست در تاریکی 

دانشمندان ژاپنی از دوربین های حساس فوق العاده استفاده کرده اند، تا کشف کنند که انسان ها در حقیقت نور از خود نشان می دهند شما بیشتر از پیشانی، گونه ها و گردن خود نور منتشر می کنید ؛ درخشش در شب، کمتر و در اواخر بعدازظهر بیشتر ظاهر می شود حتی پس از آن، "بیولومینسانس یا بازتابی" یک هزارم بار ضعیفتر از آن است که چشم انسان بتواند ببیند.

 لایه دو

تصاویر  اعضای ناشناخته بدن

  

پروتئین هایی مخصوص "پیاده روی

مولکول "موتور" به نام کینزین، اندام ها و سلول های عصبی را در داخل سلول حمل می کند این خیلی هیجان انگیز نیست ،تا زمانی که متوجه شوید که چگونه قادر به حرکت هستید. دو ساختار در پایه ، اغلب به نام "پاها"، راه خود را در امتداد یک پله میکروسکوپی راه می اندازند ؛به نظر می رسد که به طرز شگفت انگیزی، مشابه ظاهر راه رفتن انسان است، به جز این که، در هر مرحله بیشتر شبیه لَنگ زدن است و فقط هشت نانومتر سفر می کند

 دندان عقل

اعضایی از بدن که تازه کشف شده اند

 

دندان عقل 

بیشتر افراد زمانی متوجه وجود دندان عقل می شوند که با درد شدید در انتهای فک خود به پزشک مراجعه می کنند. اوایل بیست سالگی متوجه رشد دندان عقل می شوید که بدون هیچ علامتی در دهان شما رشد کرده است. به گفته دندانپزشکان بریتانیایی این دندان عملا بی فایده است و برای جراحی یکی از مقدم ترین ها هستند.

 

عضلات گوش و نقطه داروین

سه ماهیچه سمعی با گوش بیرونی ارتباط دارند آنها به نیاکان در چرخه تکامل کمک کرده بودند ،گوش های خود را مانند یک گربه به حرکت درآورند، اما برای انسان های مدرن جایگاه پر اهمیتی ندارند، به غیر از یک فریب جزئی فقط حدود 10 تا 20 درصد از مردم می توانند، این عضلات را درگیر کنند تا گوششان را بچرخانند.همچنن در حدود یک چهارم جمعیت دنیا دارای برآمدگی در لبه بالایی گوش که به عنوان نقطه داروین شناخته می شود هستند. توضیحات تکاملی در این رابطه در کتاب چارلز داروین منتشر شده است. در حیواناتی نظیر خرگوش این تکمه در انتهای گوشها قرار دارد و وظیفه فوکوس صداهای دور را روی گوش بر عهده دارد.

اعضای جالب بدن

عضوهایی از بدن که از آن بی خبرید

 

حاویه

دانشمندان هنوز ارگانهای جدیدی از بدن انسان را کشف میکنند به تازگی، در نوامبر 2016، محققان رسمی یکی دیگر از اعضای بدن را به کتاب های درسی آناتومی اضافه کرده اند. دانشمندان فکر می کردند حاویه- دو برابر حفره شکم در سیستم گوارش - چند ساختار جداگانه بود، اما اکنون متوجه می شوند که این عضو ، یک واحد است. این، ارگان روده را به شکم متصل می کند، گرچه دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چه عملکردی دارد.

رازهای جالب بدن

شناخت اعضای بدن که از وجودشان بی خبرید

 

لایه دوآ

قرنیه شما - لایه بیرونی شفاف چشم شما - دارای شش لایه است، که یکی از آنها در سال 2013 کشف شد لایه dua "، کمتر از شش دهم هزارم اینچ ضخامت دارد.

اعضای ناشناخته بدن

رازهای جلب درباره اعضای بدن

 

دم انسان

شما دیگر ندارید، اما جنین های انسانی تا حدود ده هفتگی که در حال ادامه رشد خود می باشند ،دم دارند . در آن زمان ،مهره داران به یک سینه تک دم می رسند، که در بزرگسالان داخل بدن هستند. در موارد بسیار نادر، نوزادان با یک دم مانند متولد می شوند ،اما می تواند به راحتی با جراحی برداشته شوند. در یکی از مقالات جدید اعلام شد که قبل از اینکه متولد شویم دم داریم! تعجب نکنید چرا که این یک حقیقت است و ما قبل از متولد شدن برای چند هفته دم داریم. به گفته " مایک جنس " استخوان دنبالچه آخرین بقایای دم انسان است و جالب تر اینکه تمام پستانداران دنیا در شکم مادر دم دارند و فقط انسان است که قبل از تولد ان را از دست می دهد.

اعضای بدن

آیا میدانید انسان ها دم دارند؟ 

 

عروق مغزی که به سیستم ایمنی بدن متصل هستند

در سال 2015، محققان عروق مغز را کشف کردند که. به طور مستقیم به سیستم ایمنی متصل می شوند ؛ این یافته می تواند منجر به پیشرفت های جدید در بیماری آلزایمر، مولتیپل اسکلروز و سایر بیماری های عصبی که با سیستم ایمنی مواجه هستند شود..

اعضای جالب بدن

اعضای ناشناخته بدن 

 

ارگان جاکوبسون یا ارگان vomeronasal 

این ارگان به برخی از حیوانات کمک می کند، که فرومون ها را تشخیص دهند که مواد شیمیایی هستند که باعث ایجاد واکنش در گونه مشابه شان می شوند ؛ دانشمندان هنوز هم بحث می کنند که آیا انسان ها این عضو را دارند یا خیر ولی مطالعات نشان داده است که جنین انسان، به نظر می رسد که داری این عضو در رحم است، اما آن را در مراحل رشد از دست می دهد در عوض، بزرگسالان یک گودال را در یک یا هر دو طرف عبور بینی دارند که هیچ نورون حساسی را به مغز متصل نمی کند.

اعضای ناشناس بدن

رازهای کشف نشده بدن

11 عضو بدن که از وجود آن ها آگاه نیستید

4.2123
این مطلب مفید بود ؟10320
منبع : بخش سرگرمی نمناک / ن /ک
وبگردی