اشتباهات سرکه سیب
سرکه سیب دارای فوائد و خواص درمانی زیادی می باشد، اما اکثرا در مصرف این ماده غذایی اشتباهاتی را انجام می دهیم که برای سلامتی ما مضر واقع خواهد شد.

8 اشتباهی که هنگام استفاده از سرکه سیب انجام می دهید

سرکه سیب، مجموعه ای از مزایا و فواید را برای سلامتی شما به همراه خود دارد اما راه های صحیح و غلط زیادی برای استفاده از آن وجود دارد و به همین ترتیب راه اشتباه می تواند به طور بالقوه ای خطرناک و ناسالم باشد.

سرکه سیب به عنوان یکی از نسخه های مشهور و پرکاربرد طب سنتی است که مطمئنا در اکثر جستجو هایی که برای درمان مشکلات صورت می گیرد، دیده می شود، تا به حال همیشه در مورد چگونگی و روش مصرف آن گفته ایم اما در ادامه این بخش از نمناک در مورد مواردی خواهیم گفت که سرکه سیب نباید مصرف شود، یا بهتر بگوییم زمان هایی که مصرف سرکه سیب مضر است.

سرکه سیب

زمان هایی که مصرف سرکه سیب مضر است

1. مستقیم مصرف می کنید

سرکه سیب را باید کمی سبک‌سنگین کرد. از یک طرف، می تواند شگفتی هایی را برای بدن شما، به ارمغان بیاورد، به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش داده و سلامت قلب خود را تقویت کنید. از سوی دیگر... طعم تقریبا زننده ای دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که آن را در یک ظرف کوچک، سریع و بدون وقفه بالا بکشند و بلافاصله نوشیدنی یا چیز دیگری بخورند، تا طعم تلخ آن را پنهان کنند. اگر این روش انتخاب شده شما، از مصرف ACV باشد، در واقع می تواند بیشتر مضر باشد تا مفید.

2. دقیقا بعد از غذا، می نوشید

اگر بعد از یک وعده غذا، خوردن سرکه سیب را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید روال خود را تغییر دهید. مصرف سرکه سیب با معده خالی، در واقع بهترین راه برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی آن است. برخی از غذاهایی که می خورید می تواند خاصیت سرکه را کمتر و ضعیف تر کند. نوشیدن آن، قبل از غذا نیز به پروسه ی هضم غذا کمک شایانی می کند؛ کارشناسان توصیه می کنند، حدود 20 دقیقه پس از خوردن سرکه سیب، چیزی نخورید تا زمان کافی برای هضم سرکه سیب داده باشید.

3. آن را استشمام می کنید

به همان اندازه که سرکه سیب می تواند برای دستگاه گوارش و قلب شما مفید باشد، می تواند به طور جدی به ریه های شما آسیب برساند. به همین دلیل زمانی که آن را می نوشید، باید مراقب باشید آن را استنشاق نکنید. این کار می تواند موجب سوزش در ریه های شما شود.

4. جرعه‌جرعه می نوشید

حتی زمانی که سرکه رقیق شده است، هنوز یک ماده اسیدی است. به دلیل طبیعت بسیار اسیدی، ACV... می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. برای محافظت از مینای دندان خود، نه تنها جرعه‌جرعه و به صورت رقیق شده بنوشید، بلکه سعی کنید هر جرعه را مستقیما به انتهای حلق خود بریزید، که کمترین تماس را با دندان ها و لثه های شما داشته باشد.

مضرات سرکه سیب

اثرات سرکه سیب بر روی مینای دندان

5. به یکباره با نوشیدن مقادیر زیاد از آن شروع می کنید

اگر سرکه سیب به طور معجزه آسایی برای شما مناسب است، بنابراین هرچه بیشتر، بهتر، درست است؟ اشتباه می کنید. چرا که خوردن بیش از حد یک چیز خوب، معمولا مشکل ساز خواهد بود و سرکه سیب نیز از این قاعده مستثنی نیست به خصوص، اگر شما یک تازه‌وارد در متد ACV هستید، باید اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از آن استفاده نمی کنید؛ این به شما کمک خواهد کرد،که چگونه در بدن خود نسبت به آن واکنش نشان دهید. "اگر نوشیدن آن باعث می شود که احساس سوزش معده و یا ناراحتی های دیگری کنید، از مقدار آن کاسته تا دیگر همچین عارضه هایی برای شما پدید نیاید.

6. درست قبل از خواب می نوشید

در حالی که خوردن سرکه سیب قبل از غذا، یک ایده خوب است، مصرف آن قبل از خواب اصلا ایده ی خوبی نیست "مصرف ACV،قبل از رفتن به رختخواب اصلا توصیه نمی شود زیرا ممکن است سوزش مری و ریه را به همراه داشته باشد. حتی اگر ACV رقیق شده باشد، اسید موجود در آن با تماس با مری شما، در حالی که دراز کشیده اید،می تواند آسیب های جدی برساند. "صرف نظر از زمان و مکان، افرادی که از این سرکه استفاده می کنند، باید به مدت 30 دقیقه به صورت ایستاده بمانند، تا از کلیه ی رفلاکس های آن نیز در امان بمانند؛ توصیه می شود که حداقل نیم ساعت قبل از آنکه به رختخواب بروید، این سرکه را بنوشید.

7. اگر مشکل گوارشی دارید و آن را مصرف می کنید

همچنین سرکه سیب، می تواند در بیشتر موارد به طور جدی سلامت گوارش شما را افزایش دهد، در برخی از شرایط خاص می تواند برای سلامت معده ی شما مضر باشد. به عنوان مثال، اگر شما دارای هلیکوباکتر پیلوری هستید، باکتری هایی که با سرکه سیب (و اسید های موجود در آن) مرتبط هستند، می توانند باعث تحریک بیشتر شوند. اگر هر گونه مشکلی در مورد مصرف ACV داشته باشید، بدون در نظر گرفتن دلیل، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

مضرات سرکه سیب برای معده

مصرف سرکه سیب برای افرادی که مشکل گوارشی دارند

8. آن را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار می دهید

نوشیدن سرکه سیب تنها راه استفاده از آن نیست؛ شما می توانید از این محصول فوق‌العاده برای حذف آکنه و شوره سر، کاهش آفتاب سوختگی و سایر مزایای زیبایی استفاده کنید. اما راه درست و غلط برای استفاده از ACV بر روی پوست نیز وجود دارد؛ این که آیا شما از ACV به عنوان یک تونر استفاده می کنید، برای پاک کردن لکه های صورت، و یا برای درمان عفونت ها، بسیار مهم است که آن را رقیق کنید و تماس آن با پوست خود را به حداقل برسانید.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با سرکه بسیار اسیدی، می تواند سلول های پوست را از بین ببرد، پوست شما را تخریب کرده و حتی شما را با سوختگی های شیمیایی نیمه دائمی مواجه کند. باز هم تکرار می کنیم:به ازای هر پیمانه سرکه ی سیب، 8 یا 10 پیمانه آب اضافه کنید.

8 کاربرد و باور غلط هنگام استفاده از سرکه سیب

4.6243
این مطلب مفید بود ؟22419
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از بخش بهداشت و سلامت/ز.ت /ن
وبگردی