پروین سلیمانی
امروز 22 خرداد همزمان با سالروز تولد و درگذشت برخی از چهره هی سرشناس ایرانی است که در ادامه به بیوگرافی مختصری از آنها می پردازیم.

سالروز تولد و درگذشت هنرمندان مشهور ایرانی در 22 خرداد

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به بیست و دومین روز از خردادماه رسیدیم. امروز 22 خرداد همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی بیوگرافی کوتاهی از چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 22 خرداد می پردازیم.

اصغر بیچاره

اصغر بیچاره بازیگر، کارگردان و عکاس کشورمان 22 خرداد 1306 در تهران متولد شد و در همین روز یعنی 22 خرداد 1395 در لس آنجلس درگذشت و در بهشت زهرا دفن شد.

اصغر بیچاره

اصغر بیچاره قدیمی ترین عکاس سینمای ایران است و در فیلم هایی چون نان عشق موتور هزار ، آژانس دوستی، مزاحم و ناخدا خورشید ایفای نقش کرده است.

پروین سلیمانی

پروین سلیمانی بازیگر پیشکسوت کشورمان 22 خرداد 1301 در تهران متولد شد.

پروین سلیمانی

پروین سلیمانی اولین بازی خود را در سال 1323 در تئاتر شهرزاد قصه گو انجام داد و سپس با فیلمی به نام گلنسا در سال 1332 به سینما راه یافت. او مادربزرگ زنده یاد ماه چهره خلیلی است و هر دو در سریال مختارنامه در کنار یکدیگر نقش آفرینی کرده بودند.

حسین سرشار

حسین سرشار خواننده، دوبلور و هنرپیشه کشورمان 22 خرداد 1313 در تهران متولد شد.

حسین سرشار

حسین سرشار پیش از انقلاب در اپرا و تئاترهای ایرانی مشغول فعالیت بود و بعد از انقلاب بازیگر فیلم هامون، اجاره نشین ها و راه و بیراه شد.

حمید سبزواری

حمید سبزواری شاعر کشورمان که با عنوان شاعر انقلاب شناخته میشود 22 خرداد 1395 در تهران درگذشت.

حمید سبزواری

از حمید سبزواری آثار زیادی در دنیای ادب فارسی باقی مانده است که سرود درد، سرود سپیده، توعاشقانه سفر کن و .... نمونه هایی از آن است.

بازیگران مشهور ایرانی که در روز 22 خرداد متولد و یا فوت شدند

4.426
این مطلب مفید بود ؟233
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف/ف
وبگردی