روش های قليایی كردن بدن
رژیم غذایی قلیایی به دلیل داشتن چربی های سالم عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد از اینرو قلیایی کردن بدن موجب سلامت عمومی فرد میشود.

آلکالایز کردن بدن با 6 تغییری که برای قلیایی کردن بدن باید انجام دهید

اگر قصد تنظیم کردن سطح pH بدنتان را دارید، آن را قلیایی می کنید، این به شما کمک می کند که از یک زندگی سالم لذت ببرید ؛ در این بخش از سلامت نمناک ، ما به بررسی تغییراتی که باید در رژیم غذایی خود بپردازید تا محیط بدن خود را قلیایی کنید.

به این ترتیب، می توانید از دانستن برخی مزایای جدید سلامتی با استفاده از این روش لذت ببرید. کلید این است که pH بدن تنظیم شود، که به آرامی کمک می کند بدن را قلیایی کنید برای انجام این کار، چند عادت خود را تغییر دهید و نکات خاصی را دنبال کنید تا pH بدنتان اسیدی یا خنثی نباشد.

با استفاده از این دستورالعمل، قلیایی بدن را افزایش دهید و زندگی سالمتری داشته باشید.

چطور بدن مان را قلیایی کنیم؟

1. با صبحانه خوب شروع کنید:

اولین نکته برای تقویت بدن این است که روز خود را با یک صبحانه خوب شروع کنید. در دنیای غربی، صبحانه اغلب اسیدی ترین غذای روز است، هرچند این مورد از کشور به کشور متفاوت، بعضی از کشورها صبحانه نسبت به بقیه وعده های غذایی بیشترین زمان صرف غذا است. در کشورهایی که به طور سنتی صبحانه را مهمترین وعده غذایی روز نمی دانند، صبحانه شامل نان، غلات، قهوه، مربا، کره، آب پرتقال، شیرینی، کوکی ها یا کیک می باشد اگر فکر می کنید این وعده غذایی مهم ترین وعده است، می توانید بیکن، تخم مرغ سرخ شده یا تخم مرغ را به رژیم خود اضافه کنید. اکثر این غذاها اسیدی هستند، دقیقا همان چیزی است که بدن شما را از قلیایی ماندن دور نگه میدارد.

اولا، قبل از ورود به آشپزخانه، اولین چیزی که باید انجام دهید این است که یک لیوان آب یا آب قلیایی، آب با لیمو یا چای گیاهی بنوشید. آنگاه سلول ها خود را پس از ساعت های زیادی از خواب بیدار کرده و تحرک دوباره خواهند داشت و به افزایش سطح قلیایی بدن کمک می کنند.

 آب و لیمو

2. تنفس مناسب:

بسیاری از افراد، مزایایی را که این کار ارمغان می آورد نادیده می گیرند، اما نمی توانید این عامل مهم را نادیده بگیرید. به همین منظور، به طور منظم تمرین زیر را انجام دهید:

  • 4 ثانیه نفس بکشید.
  • نفس خود را 8 ثانیه نگه دارید.
  • به مدت 2 ثانیه نفس خود را بیرون بدمید.
  • اگر می خواهید، زمان را افزایش دهید. در هر حال، اگر تا کنون چنین کاری نکرده اید، ابتدا برای مدت زمان طولانی انجامش ندهید.

 تمرین تنفس

3. اهمیت آبرسانی مناسب برای قلیایی کردن بدن:

آبرسانی درست برای عملکرد بدنی مناسب ضروری است. افت کوچک در مایعات بدن ممکن است باعث ایجاد خسارات زیادی در انرژی شود. آب ،اسیدهای سمی را پاک می کند و سوخت و ساز بدن را شتاب می دهد. علاوه بر این، بدن می تواند احساسات تشنگی و گرسنگی را اشتباه بگیرد، به همین دلیل ممکن است احساس کنید که نیاز به خوردن بیشتر دارید. این باعث افزایش وزن می شود که هنگام تلاش برای از بین بردن اسید و دستیابی به pH قلیایی توصیه نمی شود.

  آبرسانی بدن

4. خوردن چربی های سالم برای جلوگیری از پیری زودرس:

یکی دیگر از روش های کمک کردن به بدن، خوردن اسید های چرب ضروری تر مانند امگا 3 است. این عناصر برای واکنش های شیمیایی بدن بسیار مهم هستند. علاوه بر این، آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کنند.

 قلیایی شدن بدن

5. یک ماساژ خوب برای قلیایی شدن بدن دریافت کنید:

علاوه بر راحتی و آرامش، یک ماساژ خوب باعث می شود که بدن بهبود یابد، قوی تر باشد و تنشی را که روزانه جمع می شود آزاد کند به علاوه، به بدن اجازه می دهد تا خود را در عمل آزاد کند. اینها مکانیسم های لازم برای بیدار شدن و از بین رفتن اسیدهای ذخیره شده در ماهیچه است.

6.لایه برداری پوست با لیف کشیدن

نگه داشتن پوستی پاک، صاف و آزاد از ناخالصی بدن تعداد زیادی از مزایای قلیایی کردن خون است . همچنین به سطح PH بدن شما کمک می کند، به همین دلیل لایه برداری(لیف کشیدم مثلا) به طور منظم پوست به شما مزایای مختلف هدیه می دهد:

لیف زدن به طور مرتب سلول های مرده ی پوست را حذف می کند، که این ارگان را فعال میسازد و سلول های جدیدی تولید می کند.

همچنین گردش خون شما را بهبود می بخشد و به رسیدن خون به تمام لایه های پوست شما هم کمک می کند.

قلیایی کردن بدن ، فواید قلیایی کردن بدن چیست؟

4.3141
این مطلب مفید بود ؟12021
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن /ک
برچسب : سلامت بدن
وبگردی