رشد کودک 22 ماهه
کودک 22 ماهه شما خیلی به بازی کردن با مادر و پدر علاقه دارد شما برایش احساس امنیت را ایجاد می کنید همچنین می توانید برایش کتاب بخوانید و اشعار را به او بیاموزید.

رشد کودک 22 ماهه و هر آنچه باید به عنوان والدین بدانید

2 ماه دیگر دومین تولد فرزند دلبندتان را جشن می گیرید و او حالا از آن روزی که برای اولین بار در آغوشش گرفتید بسیار تغییر کرده است و بسیاری از کارها را می تواند انجام دهد ولی نه هرکاری را ، مراحل رشد و توانایی های او در سن 22 ماهگی موضوع بحث ما در این بخش از نمناک است.

کودک بیست و دو ماهه

مراحل رشد و خصوصیات کودکان 22 ماهه

توسعه و پیشرفت فیزیکی در رشد کودک 22 ماهه:

کودک نو پا شما اسباب بازی را با دست راست یا دست چپ خود گرفته است؟ در حال حاضر، او یک دست را ترجیح می دهد ولی آیا او یک هنرپیشه چپ دست یا منطق گرای دوست داشتنی راست دست است؟ نگران نباشید، هرچند - تحقیق هنوز هیچ تفاوت مشخصی را در میان افراد راست و چپ دست نشان نداده است.

نگران نباشید اگر به چیزهای دیگری دست زد او اکنون کنجکاو است و اندام تناسلی خود را کشف میکند همه اینها بخشی از سفر کشف اطراف است. اگر شما در یک مکان عمومی هستید یا دیگران حضور دارند، خیلی آسان است که آنها را از فعالیت خود منحرف کنید بعدها، شما می توانید توضیح دهید که این حرکات برای لحظات خصوصی است.

بعضی از کودکان در 20 ماهگی دندان کامل دارند، برخی هنوز در حال رشد هستند .

برخی از کودکان نوپا به طور مداوم سوالات را مطرح می کنند، دیگر کودکان نوپا ترجیح می دهند خود همه چیز را کشف کنند.

رشد کودکان 22 ماهه

رشد جسمی و فیزیکی کودکان 22 ماهه

نکات:

چیزهای دیگر که کودک نو پا کشف میکند:بلوک های ساختمانی!

در حال حاضر او می تواند برج های تا پنج بلوک را به صورت راحت بسازد! و آنچه سرگرم کننده تر از آن است که اجازه دهید همه آن بلوک ها بریزند؟

او هنوز یک گردباد کوچک است، حرکت می کند،می رقصد، میپرد، پرتاب میکند، استفاده کامل از همه چیزی که بدن او قادر به انجام است.

اگر به او کمک کنید، حتی می تواند رو یک پا تعادل خود را حفظ کند.

او همچنین می تواند یک توپ کوچک را پرتاب کند، اما مطمئن شوید که آن خیلی سنگین نیست.

توسعه و پیشرفت شناختی در رشد کودک 22 ماهه:

کودک نوپای شما با مشاهده و بازی یاد می گیرد آموزش و پرورش رسمی در این مرحله رشد کودک فاصله دارد. او چیزها را از طریق روش تجربی کشف می کند و با تماشای آنچه شما انجام می دهید، می توانید با نشان دادن چگونگی انجام دادن کارها، مانند چگونگی جمع کردن بلوک ها یا پازل با هم، و با بازی با او، به او کمک کنید.

او همچنین دوست دارد همه چیز را لمس کند، از جمله قرار دادن آن در دهان خود، برای کشف کردن انها ، او در تمام تحقیقات از تمام حواس خود استفاده می کند ؛ نگران رفتار او نباشید ،تمام بهم ریختگی، پرت کردن اسباب بازی و غذا همگی بخشی از نحوه کشف محیط اطراف است او هنوز نمی فهمد که این می تواند به همه چیز یا افراد آسیب برساند.

رشد شناختی کودک

شناخت کودک 22 ماهه از محیط اطراف

نکات:

یکی دیگر از بازی های مورد علاقه در این سن، به هم زدن اشیا است، مانند پر کردن یک سبد.

اسباب بازی های کوچک با یک سبد، برای او عالی است.

این یک ایده خوب است که چند نوع اسباب بازی را در دسترس داشته باشید ،تا بتواند او انتخاب کند.

شما می توانید چند اسباب بازی را هر هفته جا به جا کنید، بنابراین او خسته نمی شود.

شروع به پخش بیشتر اشعار مهد کودک و یا آواز خواندن در مقابل او شما همچنین می توانید یک کتاب را با او بخوانید این نه تنها با او ارتباط برقرار می کند، بلکه به آرامی در حافظه او قرار می گیرد و آن را شناسایی می کند.

پیشرفت شناختی کودک

بازی مناسب برای کودکان 22 ماهه

توسعه و پیشرفت اجتماعی و عاطفی در رشد کودک 22 ماهه :

زمان بازی به معنای زمان مامی برای کودک نو پا است شما فرد مورد علاقه او هستید که با او بازی کنید. ممکن است در مورد دیگران کنجکاو باشد، اما شما و پدرش پناهگاه امن هستید.در این مرحله از رشد کودک نو پا، ذهن او بسیار فعال تر از مهارت های او است.

او خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید میفهمد فقط قادر به نشان دادن آن نیست! این البته منجر به سرخوردگی می شود، زیرا او ممکن است بداند که چه چیزی می خواهد، اما نمی داند چگونه آن را بیان کند.صبر کلید است - پس از همه، بچه ها با پیروی از مثال های شما یاد می گیرند.

پیشرفت اجتماعی و عاطفی

کودک 22 ماهه و بازی های مورد علاقه اش

نکات

کودکان به صورت قابل پیش بینی و روتین رشد می کنند. بنابراین برنامه غذایی و خواب منظم به آنها احساس امنیت و آرامش میدهد . آنها حتی ممکن است شما را با کمک به پاک کردن میز غذا یا گرفتن برس دندان پس از شام، شگفت زده کنند!

این پیش بینی پذیری به آنها امکان کنترل جهان را می دهد و اگر شما سعی می کنید همه چیز را کنترل کنید این خلاقیت کودک شما را از بین می برد.

در حال حاضر فرزند شما آموخته است که وسایل خود را با دیگران به اشتراک بگذارد، به خصوص کسی که جوانتر از او است. اما چون او شروع به گوش دادن به دستورالعمل ها کرده است، بهتر است که این فضیلت را با عشق ورزیدن آغاز کنیم. آنها را بیشتر با همسن های خود رو به رو کنید تا بیشتر اجتماعی شوند.

پرورش خلاقیت کودک

نکات مهم و قابل اهمیت در رشد اجتماعی و عاطفی کودک 22 ماهه

توسعه گفتار و زبان در رشد کودک 22 ماهه:

زمان شروع صحبت کردن، مامی است! ذهن کودک تصاویر و اشکال را به یاد میسپارد و می خواهد که شما روی آنها اسم بگذاریذ. توصیف آنچه شما می بینید در حال حاضر تبدیل به یک مکالمه بین کودک و شما می شود.

شما همچنین می توانید در مورد اشیا که کودک به آنها اشاره می کند بیشتر توضیح دهید مثل این ماشین بوق دارد یا اجاق داغ هست. این جایی است که تضادها و صفت ها وارد می شوند. او همچنین آماده است تا فرآیندهای ساده را درک کند، مثلا:"ابتدا فنجان را برمیداریم ، سپس شیر را داخل آن میریزیم، و بعد شیر می خوریم".

نکته:

نامگذاری قسمت های بدن، بازی مورد علاقه در این مرحله از توسعه کودک نو پا است، همچنین آواز خواندن و گوش دادن به داستان ها.

نگران نباشید، اگر کوچولوی شما با دیدن تصاویر جذب آن نشود ذهن فعال او مشغول کاوش است.

تربیت کودک 22 ماهه

نحوه گفتار و بیان خواسته در کودکان 22 ماهه

بهداشت و تغذیه در رشد کودک 22 ماهه :

در حال حاضر، کودک نو پای کوچک شما دارای تقریبا یک مجموعه کامل از دندان است اما این بدان معنا نیست که او بتواند همه چیز را بخورد ولی توجه به اندازه غذا را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است قطعات بزرگتر موجب خفگی شود.

چیزهایی مانند آب نبات، آجیل، پاپ کورن و نوشیدنی ها به نظارت بزرگسالان نیاز دارند، و انگور باید به همان اندازه به بخش ها کوچک تقسیم شود. میانگین وزن نوزاد 22 ماهه 5/15 تا 5/9 کیلوگرم است، در حالیکه میانگین قد او 94/2 تا 81/2 سانتیمتر است. معمولا در این سن کودکان دچار آنفولانزا می شوند.

گفتار کودک 22 ماهه

بهداشت دهان در کودکان 22 ماهه

نکات:

از آنجا که کودک نو پا تقریبا تمام دندان هایش رشد کرده اند، احتمال پوسیدگی بیشتر است.بسیار مهم است که عادت های بهداشت دهان و دندان را کاملا رعایت کنید و مطمئن شوید که دندان هایش را قبل از خواب در شب، اگر نه دو بار در روز، بشوید.

سایر بیماری های رایج که در این گروه سنی قرار دارند، عبارتند از:سرماخوردگی و سرفه، تب، سرخک و HFMD. اما نگران نباشید، بسیاری از این بیماری های رایج به ایجاد ایمنی کودک شما کمک می کنند. اما مداخله پزشک لازم است. در 22 ماهگی، کودک نوپا دوست دارد بیش از دستورالعمل های شما تقلید میکند بنابراین درست و سالم برخورد کنید.

زمان های غذا را می توان بیش از حد سرگرم کننده کرد ؛ کودک نوپا ممکن است درباره خوردن غذا اشتباه کند، اما تغذیه مناسب متعادل برای رشد او بسیار مهم است. محدود کردن مصرف شیر به حداکثر 2-3 بار در روز، حدود 200ml در هر جلسه.

هر روز یک میوه کامل را بخورد، در غیر این صورت یک فنجان بزرگ از میوه های مخلوط مانند موز، سیب، هندوانه، گلابی، نارنجی به فواصل منظم تقسیم شود.

در یک روز، مصرف مواد غذایی پردازش شده را به یک قسمت محدود کنید - 1 تکه نان، 1 بیسکویت / کراکر / کوکی.

سعی کنید از حداکثر مقدار نمک (مواد غذایی بسته بندی شده) و قند اضافی اجتناب کنید.

وزن کودک 22 ماهه

نکات بهداشتی و تغذیه مناسب برای کودک 22 ماهه

چه زمان به پزشک مراجعه کنید؟

اگر کودک نوپا پس از مصرف مواد غذایی خاصی شروع به واکنش پوستی کند یا شروع به سرفه / خفگی کند، کودک نوپا ممکن است به چیزی حساسیت داشته باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید، اگر کودک نو پا قادر به دیدن به وضوح نیست، و صفحه نمایش / کتاب را خیلی نزدیک نگه می دارد، ممکن است نیاز به یک چشم پزشک باشد.

رشد و توانایی های کودک 22 ماهه و بازی های مورد علاقه اش

4.689
این مطلب مفید بود ؟827
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی