کیسه صفرا سالم
کیسه صفرا عضو مهمی از بدن است که اگر دچار مشکل شود ، سلامت افراد به خطر می افتد؛ بنابراین برای داشتن کیسه صفرا سالم باید به نکات مهم این بخش توجه کنیم.

راه هایی برای بهبود سلامت کیسه صفرا و داشتن کیسه صفرا سالم

کیسه صفرا عضوی از بدن است که تا وقتی کارش را درست انجام می دهد، کسی متوجه حضور آن نمی شود و به آن اهمیت نمی دهد گاهی افراد به سلامت کیسه صفرا فکر نمی کنند؛ عضو مهمی که در سطح تحتانی کبد قرار دارد و وظیفه آن نگه داری مایع زرد رنگ صفرا است و ما در این بخش از سلامت نمناک برای پاسخ به درخواست شما کاربران نمناکی به تمامی مواردی که برای داشتن کیسه صفرا سالم باید رعایت کنید پرداخته ایم.

27 مورد مهم برای داشتن کیسه صفرای سالم

 داشتن کیسه صفرا سالم

روش های فوق العاده برای داشتن کیسه صفرا سالم

1. داشتن کیسه صفرا سالم با رژیم ضد التهابی:

یک رژیم غذایی سالم که شامل چربی های خوب است برای تولید کلسترول، تولید صفرا و ترشحات دیگر حیاتی است. چربی های خوب که باید بخش های اصلی رژیم غذایی را تشکیل دهند، شامل آوکادو، روغن زیتون، کره گیاهی، ماهی وحشی، روغن نارگیل و گوشت گاو تغذیه شده با چمن.

2. سوپر هیدراسیون روشی عالی برای داشتن کیسه صفرا سالم

کیسه صفرا

کیسه صفرا سالم با نوشیدن آب

آب، برای تولید صفرا بسیار حیاتی است و با از دست دادن آب بدن، صفرا ضخیم تر می شود ،که بسیار کند حرکت می کند.نصف وزن بدن خود، آب بنوشید. توصیه میکنیم 16-32 oz آب را 30-60 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب صبح بنوشید و سپس نوشیدن حداقل 8oz از آب بین هر وعده غذایی (شروع یک ساعت پس از خوردن).

3. داشتن کیسه صفرا سالم با کاهش وزن:

افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ،میزان قابل توجهی سنگ صفرا دارند. شما می خواهید به وزن مطلوب برسید، اما نه خیلی سریع. افرادی که سریع چاق می شوند، در معرض خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

4. تقویت تولید اسید معده:

اسید معده، یک محرک اصلی برای ترشح صفرا در روده کوچک است. اقدامات روزانه برای بهبود تولید اسید معده نیز برای تولید و استفاده از صفرا اهمیت دارد. شما همچنین ممکن است مکمل اسید بتائین هیدروکلریک را مصرف کنید.

5. داشتن کیسه صفرا سالم با استفاده از لیمو و سرکه سیب :

کیسه صفرا سالم

کیسه صفرا سالم با مصرف لیمو

هر دو مورد در تولید و بهبود وضعیت فعالیت اسید معده و صفرا کمک کننده هستند.لیمو تازه را در آب، روی سالاد و گوشت فشار دهید. شما همچنین می توانید اسانس لیمو را در آب استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در 8oz آب مخلوط کنید و در طول روز بنوشید. این، به نازک شدن صفرا کمک خواهد کرد.

6. تغذیه سالم روشی برای داشتن کیسه صفرا سالم

بعضی از بهترین چیزها برای کیسه صفرا شامل چغندر، تربچه، آرتیشوک، مارچوبه، کرفس، لیمو، آهک، گریپ فروت، خیار و هویج است. آب این سبزیجات را مصرف کنید، یا سالاد آنها را تهیه کنید و با لیمو میل کنید.

7.برای داشتن کیسه صفرا سالم از گیاهان تلخ استفاده کنید:

 مواد مفید برای کیسه صفرا

رازیانه از مواد مفید برای داشتن کیسه صفرا سالم

یک سخن معمول در سلامتی طبیعی این است که "تلخی برای کبد مناسب است." هر چیزی که برای کبد خوب است برای کیسه صفرا هم مفید است. این شامل زنجبیل، منداب، کاسنی فرنگی، گشنیز، زردچوبه، قاصدک، زیره، رازیانه، نعناع، ​​خار، بومادران، تره فرنگی و جعفری میشود. بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان، از مواد غذایی تلخ برای شروع غذا استفاده میکنند آنها ممکن است زنجبیل یا چای نعناع ، ترشی، یک سالاد با منداب، قاصدک و گشنیز، و غیره داشته باشند. این روش برای تحریک گوارشی و هضم مطلوب و جریان کیسه صفرا مفید است.

8. کیسه صفرایی سالم با استفاده از گیاهان تخمیر شده:

غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش، کیمچی، ترشی، ترشی زنجبیل، و غیره همه حاوی اسیدهای آلی، آنزیم و پروبیوتیک هستند که به بهبود ترشحات گوارشی کمک میکنند.

سلامت کیسه صفرا

سلامت کیسه صفرا با مصرف ترشی زنجبیل

9. داشتن کیسه صفرا سالم با استفاده از نوشیدنی های تخمیر شده:

نوشیدنی های رقیق مانند ACV، کافئین آب نارگیل و آب لیمو (تخمیر نشده) حاوی اسیدهای آلی هستند که اثر ضد میکروبی دارند. بنابراین این کمک به کاهش بار باکتریایی و تحریک تولید ترشحات گوارشی میشود.

10. تمرین متناوب از راه های داشتن کیسه صفرا سالم

روزه گرفتن از غذا (اما نوشیدن مقدار زیادی آب و چای گیاهی) برای کبد و کیسه صفرا بسیار مفید است. توصیه می شود که بین آخرین وعده غذایی تا اولین وعده، 12 ساعت فاصله وجود داشته باشد و سپس آن را تا 16 ساعت ادامه دهید.

11. برطرف کردن مشکل صفرا با خوردن وعده های غذایی کوچک:

اگر مشکل کیسه صفرا دارید، هرگز نباید وعده های غذایی بزرگ میل کنید. شما قادر به هضم چربی ها نخواهید بود و این موضوع باعث ایجاد استرس و تحریک عضلانی بزرگی می شود ، 3-4 وعده غذایی کوچک را روزانه مصرف کنید.

کارهای مضر برای کیسه صفرا

خوردن لقمه های بزرگ از کارهای مضر برای کیسه صفرا 

12. از بین بردن ترشحات صفراوی با استفاده از غذاهای غنی از کلروفیل:

این، به پاک کردن جریان خون و ترشحات صفراوی کمک میکند. هر سبزی برگ تیره، مانند چمن گندم، علف چاودار و میکروالاها مانند کلرلا و اسپیرولین اثر بخش هستند.

12. وقتی آرامش دارید، وعده غذایی بزرگ مصرف کنید:

بدن شما نیاز به فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک دارد، تا جریان صفراوی خوب داشته باشد.اگر مشغول هستید و در حال حرکت می باشید، سمپاتیک در حالت هوشیار قرار میگیرد.اگر با کمبود اسید معده مواجه هستید، این امر به شما امکان نخواهد داد تا به اندازه کافی اسید تولید کنید.

13. کشف حساسیت غذایی :

اکثر افراد مبتلا به مشکلات کیسه صفرا برای هضم مواد غذایی خاص از جمله تخم مرغ، گوشت خوک، پیاز، لبنیات، گلوتن، قهوه، ذرت و آجیل با مشکل مواجه میشوند.می توانید برای شناخت حساسیت غذایی خود آزمایش دهید، شما همچنین می توانید 30 روز رژیم حذف مواد غذایی خاص را تجربه کنید.

15. استفاده از بروکلی و جوانه زنجفیل برای سم زدایی صفرا

سلامت کیسه صفرا

برکلی از مفید ترین مواد غذایی برای داشتن کیسه صفرا سالم

مواد مغذی کلیدی که قوی ترین عوامل سم زدایی استروژن هستند، گلوکوزینولات نامیده می شوند. این شامل DIM، I3C و Sulforaphane است. بهترین منبع طبیعی این ترکیبات را می توان در بروکلی و جوانه زنجفیل پیدا کرد.این را درسالاد و ظروف گوشت قرار دهید. علاوه بر این، برای مصرف بیشتر این ترکیبات، مصرف روزانه سبزیجات کلامی شکل مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم،جوانه بروسیل و غیره مناسب است.

16.داشتن کیسه صفرا سالم با مصرف زیاد فیبر:

فیبر محلول ترشحات قدیمی صفرا و استروژن بد و سموم را از بدن خارج می کند. بهترین منابع فیبر محلول شامل چای، کتان، کنف و دانه کدو تنبل است. فیبر نامحلول در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و مانند جارو عمل می کند تا گوگرد و سموم را از طریق روده خارج کند.

17. زود خوابیدن بهترین روش برای سالم ماندن کبد و صفرا

کیسه صفرا

کیسه صفرا سالم با خواب شبانه کافی

در طب چینی، بهترین زمان خوابیدن، برای درمان کیسه صفرا بین ساعت 11 صبح تا 1 بعداز ظهر است برای کبد بین ساعت 1 صبح تا 3 صبح است.شما باید حداقل ساعت 11 شب بخوابید تا کبد و کیسه صفرا خود را ترمیم کنند.

18. برای داشتن کیسه صفرا سالم با خشمتان مقابله کنید:

طبق طب سنتی چینی، کبد و کیسه صفرا، مناطقی هستند که خشم دارند. افرادی که عصبانی و ناامید هستند تمایل بیشتری برای مسائل مربوط به کبد و کیسه صفرا دارند.با هر خشم، سرخوردگی و تلخی برخورد کنید و انرژی خود را بر روی قدردانی و عشق متمرکز کنید.شروع به مراقبه و دعا کنید و خود را با افرادی که نگرش مثبت دارند، احاطه کنید.

19.با چه تصمیماتی درگیر هستید؟!

کبد و کیسه صفرا مناطق احساسی برای تصمیم گیری و اقدام هستند آیا شما از تصمیم های گذشته پشیمان شده اید یا تلاش می کنید تا تصمیم جدیدی بگیرید یا اقدام به آن کنید؟این مناطق را بررسی کنید و مراقبت و دعا کنید و از آنها کمک بخواهید، تا فشار بر روی این اعضا را آزاد کنید.

20. از منیزیم استفاده کنید تا کیسه صفرا سالم داشته باشید

درمان کیسه صفرا

چگونه کیسه صفرا سالم داشته باشیم

منیزیم به فعالیت انقباضی در بدن کمک می کند کمبود منیزیم، که بسیار شایع است، باعث کاهش فعالیت انقباضی مجاری صفراوی میشود.مصرف 250 تا 500 میلی گرم منیزیم مکمل، میتواند برای آزادی صفراوی و سلامت کیسه صفرا مفید باشد.

21. برای داشتن کیسه صفرا سالم از لسیتین بیشتر استفاده کنید:

لسیتین منبع اصلی فسفولیپید ها است که یکی از عوامل اصلی امولسیون در صفرا هستند. چربی را تجزیه می کند و آنها را هضم می کند و باعث می شود که کلسترول از طریق جریان خون حرکت کند ،تخم های خام ،منبع طبیعی لسیتین هستند. اما از آنجا که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های قارچی، حساس به تخم مرغ هستند، من توصیه می کنم که سس غیر GMO یا حتی بهتر از لسیتین آفتابگردان استفاده کنید. شما می توانید این را در بسیاری از محصولات پیدا کنید و آنها را خریداری و محتویات را در کوکی ها قرار دهید.

22. استفاده از Ox Bile برای مبارزه با مشکلات صفرا

 مشکلات کیسه صفرا

روش های مبارزه با مشکلات کیسه صفرا 

اگر کیسه صفرا ندارید و یا با مشکلات کیسه صفرا درگیر هستید، به صفراوی مکمل نیاز دارید. این به شدت هضم اسید های چرب و مواد مغذی محلول را بهبود می بخشد . شما می توانید یک قرص 500 میلی گرم یک بار قبل از غذا بخورید یا هر مکمل چربی (مانند روغن کبد ماهی) یا سایر ویتامین های محلول در چربی را مصرف کنید. اگر هنوز ناراحت هستید، بیشتر بخورید هدف باید از بین بردن نشانه های پریشانی گوارشی باشد. شما باید آزمایش دهید تا مقدار مناسب برای شما مشخص شود.

23. کیسه صفرا سالم با ماساژ گروههای IT

ناحیهIT مربوط به مریدین کیسه صفرا است و اغلب در افرادی که با استرس کیسه صفرا مواجه می شوند، بسیار تنگ می شود. به خصوص سمت راست.سعی کنید آن ها را بکشید و یا از یک غلطک برای آرام کردن آنها استفاده کنید یا فاصله بین انگشت شصت و انگشت چهارم را ماساژ دهید.

25. مراقبت کایروپراکتیک از راه های داشتن کیسه صفرا سالم

یک معاینه Chiropractic را داشته باشید، به ناحیه گردن بالا، اطلس، که بر عصب واگ تاثیر می گذارد. واگ به اندام های گوارشی کمک میکند و نقش مهمی در تشکیل صفرا و فعالیت انقباضی مجاری صفراوی ایفا می کند.

26. کیسه صفرا سالم با مصرف آبمیوه های تازه سبزیجات:

سلامت کیسه صفرا

مواد غذایی مفید برای کیسه صفرا 

آبمیوه هایی از سبزیجات تازه مانند کلم، اسفناج، جعفری، سیب ، کاکائو، چوی بوک، چغندر، هویج، خردل سبز، خیار، کرفس، و غیره بسیار توصیه می شود. فیتونوتایدرها در آب تازه به میزان زیاد در دسترس هستند و به پاکیزگی کبد و کیسه صفرا کمک می کنند.

27. داشتن کیسه صفرا سالم با مکمل نمک :

تاورین، کولین و متیونین، اسیدهای کلیدی هستند که در تعدادی از توابع فیزیولوژیک کلیدی دخیل هستند این، شامل تجمع اسید روغنی و تثبیت غشای سلولی است. این اسیدهای آمینه که در فرم تکمیلی مصرف می شوند، می توانند موجب بهبود جریان صفراوی و کاهش تشکیل سنگ های صفراوی شوند.

تمام آنچه باید برای داشتن کیسه صفرا سالم بدانید،تغذیه تا خواب

443
این مطلب مفید بود ؟349
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
برچسب : کیسه صفرا
وبگردی