هلال احمر

تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال احمر

تاریخ انتشار : 22 اسفند 1401کد مطلب : 72210زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال احمر خبر داد.

مهر:علیرضا عسگری مدیر عامل شرکت تدارکات پزشکی در نشست خبری اظهارداشت:در زمینه کشت گیاهان دارویی قرادادهایی با برخی استان‌ها منعقد شد و به این موضوع گسترده پرداخته شده و در زمینه اشتغال آفرینی نیز حائز اهمیت است.

وی افزود:در سال 1402 دمنوش و عصاره‌ها را فراگیرتر در مراکز عرضه خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت تدارکات پزشکی ادامه داد:5 شعبه جدید در استان‌های گلستان، یزد، قم، بوشهر و ارومیه به مجموعه تدارکات پزشکی افزوده خواهد شد.

عسگری با اشاره تأمین و واردات واکسن سرخجه گفت:همچنین سازمان تدارکات پزشکی در جهت واردات واکسن مننژیت با توجه به احتمال از سرگیری سفرهای حج وو اعزام کاروان به عربستان گام‌های برداشته است.

وی گفت:در حوزه تأمین صافی دیالیز، آنژیوکت، سرم و داروهای بیهوشی اقدامات زیادی صورت گرفته و در سال آینده تولید داروهای جدید در زمینه دیابت خواهیم داشت.

وی گفت:در سال جاری تولید آنتی بیوتیک افزایش 5 برابری داشته و کارخانه‌های مربوطه 3 شیفته مشغول فعالیت بوده‌اند. همچنین در سال جاری بیش از 5 میلیون کپسول و 15 میلیون مایعات دارویی مانند انواع شربت توسط هلال احمر تولید شده است.

عسگری از افزایش مراجعات به داروخانه‌های هلال احمر خبر داد و گفت:این داروخانه‌ها در تأمین داروهای تک نسخه‌ای نقش مهمی داشته است و همچنین در حال حاضر در مورد تأمین، تهیه و دپوی داروهای استراتژیک ملی با هماهنگی سازمان غذا و دارو اعلام آمادگی می‌کنیم و در خواست حمایت‌های لازم در این زمینه داریم.

وی با اعلام اینکه محدودیتی برای واردات دارو نداریم، گفت:از همه پتانسیل‌های بین المللی هلال می‌توانیم در این زمینه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/م

تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال احمر

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی