متخصص کایروپراکتیک
افرادی که مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی دارند باید به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنند. برخی از کایروپراکتیک ها به روش های درمانی غیر علمی اعتقاد دارند.

درمان های دستی چیست و متخصص کایروپراکتیک کیست؟

کایروپراکتیک یک عمل پزشکی مکمل است که مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی را درمان می کند. تمرکز اصلی آن مراقبت از ستون فقرات است. سیستم اسکلتی عضلانی از عضلات، استخوان ها، مفاصل، غضروف و تاندون های فرد ساخته شده است. این سیستم بدن را پشتیبانی می کند، به آن امکان حرکت می دهد و از اندام ها محافظت می کند. 

به طور سنتی، کایروپراکتیک مبتنی بر این عقیده بود که مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی باعث ایجاد بیماری از طریق سیستم عصبی مرکزی می شود. این باور دیگر به طور رسمی جزئی از این شاخه پزشکی نیست. این بخش از سلامت نمناک به بررسی عمل کایروپراکتیک و شواهد علمی موجود برای حمایت از اثربخشی آن می پردازد. همچنین ایمنی و آنچه را در قرار ملاقات با متخصص کایروپراکتیک انتظار می رود را در نظر می گیرد.
متخصص کایروپراکتیک 

انواع پزشک کایروپراکتیک 

اگرچه حرفه کایروپراکتیک تکامل یافته است، اما هنوز هم برخی کایروپراکتورها وجود دارند که به نظریه های غیرعلمی اعتقاد دارند. قبل از قرار ملاقات با آنها، این ایده خوبی است که دریابید که آیا کایروپراکتور رویکردی مدرن یا مستقیم دارد یا خیر. به این ترتیب، فرد می تواند درباره نوع درمانی که قرار است دریافت کند، آگاهانه تصمیم بگیرد. افرادی که مشکلات اسکلتی عضلانی دارند نیز ممکن است این موارد را در نظر بگیرند: 
  • فیزیوتراپی
  • ورزش درمانی
  • سایر روش های درمانی
 همیشه این ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب گزینه های درمانی، با پزشک خود صحبت کنید.
فیزیوتراپی 

چرا متخصص کایروپراکتیک را ملاقات می کنید؟ 

افراد یک کایروپراکتور را برای موارد زیر ، انتخاب می کنند :

  • درد کمر و گردن
  • سردرد ، از جمله میگرن
  • صدمات شلاق و تصادف رانندگی
  • از فشار کارهای روزانه گرفته تا آسیب های ورزشی
  • صدمات در محل کار
  • بهداشت عمومی و بهزیستی
  • افرادی که دچار آسیب دیدگی در کار، اتومبیل یا ورزش نیز هستند، اغلب به دنبال تسکین درد و بهبودی هستند .

رضایت بخش ترین درمان درد کمر 

وقتی فرد برای اولین بار به متخصص کایروپراکتیک مراجعه می کند، ممکن است در مورد درد اسکلتی عضلانی سؤال کند.سپس کایروپراکتور با تمرکز روی ستون فقرات آنها را از نظر جسمی معاینه می کند. کایروپراکتور همچنین ممکن است آزمایش های دیگری مانند اشعه X را انجام دهد تا درمان لازم را انجام دهد. 
در صورت نیاز به درمان، کایروپراکتور برنامه درمانی را تهیه می کند. درمان به طور معمول شامل استفاده از دست ها یا دستگاه برای اعمال سریع نیروی کنترل شده بر روی مفصل است. هدف از این کار بهبود کیفیت و دامنه حرکت بدنی است. 
سایر روش های درمانی که ممکن است کایروپراکتور ارائه دهد شامل موارد زیر است: 
  • گرما و یخ
  • تحریک الکتریکی
  • تکنیک های آرامش
  • تمرینات
  • مشاوره در مورد عوامل شیوه زندگی که بر سلامت اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد
  • مکمل های غذایی

آرامش

چه انتظاری دارم؟ 

تمام بیماران کایروپراکتیک ارزیابی اولیه را قبل از درمان تجربه می کنند. از شما خواسته می شود اطلاعاتی در مورد سلامتی خود، مانند هرگونه جراحت یا جراحی، داروهایی که مصرف می کنید و تاریخچه پزشکی خانواده به اشتراک بگذارید. 
بازدید اول از ملاقاتهای بعدی بیشتر طول خواهد کشید، زیرا پزشک متخصص شما بر اساس دلیل مراجعه شما ، ارزیابی جسمی را انجام می دهد. ارزیابی ممکن است شامل وضعیت استقرار، دامنه حرکت، رفلکس ها و سایر آزمایش های ارتوپدی و عصب شناسی باشد. کایروپراکتور ممکن است اشعه ایکس را نیز تجویز کند. 
پزشک متخصص قبل از تجویز روش درمان، با شما در مورد برنامه تشخیص و درمان در ملاقات اول صحبت خواهد کرد. به احتمال زیاد از شما خواسته می شود که قرار ملاقات دوم را ترتیب دهید تا کایروپراکتور بتواند نیازهای شما را کاملاً در نظر بگیرد و برنامه درمانی خود را تهیه کند. 
اگر در طول درمان هرگونه سؤالی دارید، همیشه بپرسید. همه کایروپراکتورها از همان روش ها استفاده نمی کنند. اگر احساس می کنید که روش خاص کایروپراکتور به شما کمک نمی کند ، ممکن است نیاز به مراجعه به کایروپراکتور دیگری را داشته باشید که نوع متفاوتی از درمان را ارائه می دهد. بسیاری از بیماران بیش از یک کایوپراکتور را برای درمان های مختلف ملاقات می کنند.
اشعه ایکس 
ایمنی و تحقیقات 
از آنجا که روش درمان کایروپراکتیک غیر تهاجمی است، خطر بروز یک عارضه جانبی جدی بسیار کم است. در حالی که اکثر افراد احساس تسکین و درمان می کنند، ممکن است به دنبال انجام عمل کایروپراکتیک، درد خفیفی را تجربه کنید که باید سریع از بین برود. قبل از انجام عمل جراحی کایروپراکتیک، در مورد نگرانی های خود با کایروپراکتور خود صحبت کنید. اگر عوارض و نگرانی های شدید یا پایدار دارید، با کایروپراکتور خود صحبت کنید.
کایروپراکتیک یک رشته پزشکی است که در علم استوار بوده و مورد تأیید تحقیقات است. محققان ملی و بین المللی این رشته، چه در داخل و چه در خارج از حرفه کایروپراکتیک، به طور جدی در مطالعه ایمنی و اثربخشی کایروپراکتیک برای مراقبت از بیمار نقش دارند. 
این شواهد در حال رشد همچنان به اثبات ارزش مراقبت کایروپراکتیک با علائم مداوم بالا برای اثربخشی بالینی، راندمان هزینه و رضایت بیمار می پردازد.

کایروپراکتیک کیست و کار متخصص درمان دستی چیست؟

35
این مطلب مفید بود ؟32
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : webmd / spine-health / medicalnewstoday / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/م.ح
برچسب : ستون فقرات
وبگردی