برگ بیدی بنفش
برگ بیدی بنفش یا همان قلب ارغوان که به آن ترادسکانتیا پالیدا نیز گفته می شود از گیاهان زینتی پرطرافدار است که شرایط نگهداری آن بسیار آسان است.

پرورش و نگهداری از گل تزیینی ترادسکانتیا پالیدا معروف به برگ بیدی بنفش

شاید دلتان بخواهد که این گیاهان بنفش رنگ را در کالکشن گیاهان خانگی خود داشته باشید .گیاه قلب ارغوان به خانواده گیاهان عنکبوتی برمی گردد و نگهداری و مراقبت از آن نیز بسیار راحت می باشد .

مراقبت از گیاه برگ بیدی بنفش در فضای خانه باعث می شود که محیط را بسیار زیبا کند و شما می توانید گیاه برگ بیدی بنفش را درون یک گلدان بنفش قرار دهید و جذابیت آن را چند برابر کنید.

برای نگهداری از گیاه ترادسکانتیا پالیدا باید با احتیاط زیاد با ساقه های آن رفتار کنید زیرا احتمال شکستن آن ها بالاست و این گیاه را در جایی قرار دهید که احتمال برخورد با آن کمتر باشد .

 گیاه ترادسکانتیا پالیدا در فصل بهار شروع به شکوفه زدن می کند و اگر در فصل تابستان گیاه ترادسکانتیا پالیدا را در حیاط خانه می گذارید، حتما مراقب باشید که نور مستقیم با آن برخورد نکند و همچنین یک روز در میان خاک آن را بررسی کنید تا ببینید که خشک شده است یا خیر و در صورت خشک شدن، به آن آب دهید . 

پرورش ترادسکانتیا پالیدا یا همان برگ بیدی  بنفش در خانه

- نور خورشید

گیاه خود را در محیطی قرار دهید که نور به آن برسد :گیاه   قلب ارغوان یا همان  ترادسکانتیا پالیدا توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد اما برگ های آن به جای بنفش کم کم سبز می شوند و اجازه دهید که نور به این گیاه برسد اما در بهترین حالت آن را در معرض نور جانبی قرار دهید تا باعث پلاسیده شدن آن نشوید.

برگ بیدی بنفش

- برش

ساقه های جدید را در ابعاد کوچک برش دهید تا قلمه زدن آن راحت تر باشد و دوباره رشد خود را از سر بگیرد و مراقب باشید که ساقه ها پاره نشوند و اگر گیاه شما در بین برگ ها فاصله زیادی داشت، می توانید تا 15 سانتی متر آن را هرس کنید .

 - عوض کردن گلدان برگ بیدی بنفش در فصل بهار

چنانچه در نمناک گفته شده است زمانی که دیدید ریشه ها از قسمت نقاط زهکشی خاک بیرون زده اند، آن ها را به یک گلدانی به اندازه 2.5 تا 5 سانتی متر منتقل کنید و همچنین از گلدانی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و از گل شدن خاک جلوگیری کند و باعث پوسیده شدن ریشه نشود . 

- آب

به گیاه برگ بیدی بنفش به طور کامل آب دهید و اجازه دهید که حدود 2.5 سانتی متر از روی خاک خشک شود و بعد دوباره آب بدهید و در فصل زمستان نیز میزان آب دادن را کاهش دهید که بیش از حد آب دادن باعث پوسیده شدن ساقه می شود که نشان دهنده پوسیدگی ریشه است .

 - رطوبت

 گیاه قلب ارغوان را در اتاقی قرار دهید که 40 درصد رطوبت داشته باشد. نوک قهوه ای برگ ها نشان دهنده خشکی هوا می باشد .

ترادسکانتیا پالیدا 

- دما

دمای متوسط از 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای گیاه قلب ارغوان مناسب است.  گیاهان برگ بیدی بنفش می توانند دماهای بسیار پایین را تا 10 درجه سانتی گراد تحمل می کند اما در هر حال بهتر است که محیط را برای  گیاه  برگ بیدی بنفش گرم کنید. 

- خاک

از خاک گلدان ارگانیک برای گیاه قلب ارغوان استفاده کنید . 

- کود گیاهی

در فصل بهار و تابستان ماهی یک بار به گیاه قلب ارغوان کود دهید و سعی کنید که کود محلول در آب بگیرید.

کود مناسب

- هرس کردن

10 سانتی متر از نوک ساقه های این گیاه را در فصل بهار یا در اوایل تابستان برش دهید که گیاهان  در گلدان مرطوب به راحتی ریشه می زنند.

راز نگهداری و پرورش گیاه ترادسکانتیا پالیدا "برگ بیدی"

4.4380
این مطلب مفید بود ؟33842
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی